Ralit nyert az Audi A1 e-tron
Ismét Audi nyerte a Silvretta Elektromos Autók raliját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Második alkalommal is négykarikás modell nyert az Alpokban.
Még 2010 tavaszán, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a 102 lóerő teljesítményű, 100 km/órás tempóra 10,2 s alatt gyorsuló, 130 km/órás végsebességre és benzinégetés nélkül 50 kilométeres hatótávra képes A1 e-tron
Az Audi negyedliteres forgótárcsás motort választott a generátor táplálására
Az Audi R8 e-tron 2010-es győzelmét követően idén ismét négykarikás autó végzett az ausztriai Montafon régióban rendezett villanyautó verseny élén, míg a hatodik helyen egy üzemanyagcellás Audi Q5 futott be.
Három nap és 307 kilométer megtétele után a 206-os rajtszámú A1 e-tron futott be elsőként a harminckét autós mezőnyből. A július 7. és 9. között rendezett verseny meredek, kanyargós hegyi utakon zajlott, nem ritkán 15 százalékos emelkedőkön.
Az A1 e-tron 75 kW-os elektromotorból, 12 kWh-s lítiumion-akkumulátorból és 254 köbcentis Wankel-motorból álló hajtáslánca elegendőnek bizonyult a verseny megnyeréséhez, melyről a győztes pilóta, Franciscus van Meel így nyilatkozott: "A legkeményebb kihívás, ami elé elektromos autó állítható, az az, hogy versenyezni küldjük az Alpokba. Az Audi A1 e-tron meggyőző győzelme azt is bebizonyította, hogy az elektromotor és a belsőégésű motor ilyen típusú kombinációja jó választás az elektromos mobilitás megteremtéséért."