Retteghet a BMW? Vezettük a Mazda 327 lovas titkos fegyverét!
Ilyen radikális lépéssel még senki sem próbált prémium lenni: Mazda CX-60 menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha egy gyártó a német prémiumokat akarja megszorongatni, akkor általában utánoz. A Mazda viszont győzni jött: teljesen más irányból közelíti a szegmenst. Kipróbáltuk a hosszmotoros, hátsókerekes platform első hírnökét, a valaha volt legerősebb Mazdát.
A CX-60 csak első ránézésre olyan, mint egy megszokott Mazda, de ennyire jó (kettőnél több üléses) autót talán még sohasem gyártottak ezzel a logóval
A dizájn elöl és hátul is a megszokott részletekkel dolgozik, éppen ezért meglepő, hogy mennyire más az élmény
Ebből a szögből látszik igazán, hogy mennyire törekedtek a hátsókerék-hajtás kiemelésére: az autó széles, hangsúlyos far-részt és a túlnyúlásokat változtatva teljesen más arányokat kapott
Érdekesség a meglepően élethű kamukipufogó, ami mellé Magyarországon nem csak e-Skyactiv PHEV felirat, hanem még zöld rendszám is jár majd
Nagyon jók az arányok a hosszú motorháztetővel és a minimális első túlnyúlással, így nem tűnnek fel a meghökkentő méretek: a CX-60 hossza 4745 milliméter, tengelytávja pedig 2870 milliméter
Jól látszik, hogy mekkora az 1890 milliméteres szélességű autóra kifeszített, hangsúlyos Mazda-orr, így már nem is tűnik olyan vészesnek az 1685 milliméteres magasság
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
| 4745 | 1890 | 1685 | 2870 | 570-1726 |
A műszerfal letisztult, egyszerű, nem mellesleg kiváló anyagokból készült: ilyet manapság már a prémiummodellekben sem gyakran látni
A világos harmóniát króm díszítéssel dobták fel, zongoralakk pedig egyetlen grammnyi sincs az utastérben
A digitális műszeregység a megszokott Mazda dizájnt követi, ám eközben informatív és visszafogottan látványos, a központi képernyő sem hivalkodó, sőt, még taperolni sem kell
A középkonzolon a klasszikus automataváltó-kart idéző irányváltót és a meglepően egyszerűen kezelhető infotainment gombjait és teketőjét találjuk
Mindennek fizikai gombja van, mégis tökéletesen letisztult a látvány: innen látszik, hogy csak marketingduma a spórolás mögött, amikor ezzel indokolják a képernyő-parádét
az autó először azt kérte, hogy adjam meg a magasságom, majd beállította majdnem tökéletesre az üléspozíciómat, a tükröket és a szintén elektromosan állítható kormányt.
Ezután a gombokkal korrigáltam a testem aránytalanságából adódó apró tévedéseket, majd a rendszer az arcfelismerő funkcióval elmentette, hogy nekem milyenre kell beállítani az autót. Állítólag ehhez további több száz adatot társítana még a gép, ha továbbra is én használnám, a vezetési stílusomtól az audiorendszer beállításain át mindent hozzárendel az arcomhoz. Hátul bőséges lábtérrel és egy látványosan két személyre formázott, ám háromnak is elegendő szélességű, kényelmesen párnázott padot kínál természetesen könyöklővel, külön klímazónával és két fűtött ülőhellyel.Sem a fejtérre, sem pedig a lábtérre nem lehet panasz a CX-60-ban
Az ülések bőrkárpitozása kiváló, a fotelek nem csak látványosak, de kényelmesek is
Az ajtókárpitokon elöl és hátul is a műszerfal kiváló anyagminősége folytatódik
Az alsó tárolórekeszek nélkül még 500 liter sincs a csomagtartó papíron, azzal együtt viszont már a 600 literes határhoz áll közelebb
Az üléseket ledöntve 1,7 köbméter feletti raktér jut, ehhez előre sem kell menni a csomagtér oldalán elhelyezett karoknak köszönhetően
Az igényesség a motortérben is folytatódik: a teleszkópos motorháztető aljára felakasztható, felnyitható burkolaton elegánsan feszít az e-Skyactiv PHEV felirat
Alatta egy az utastér felé tolt, négyhengeres, 2488 köbcentis, 190 lóerőt és 261 newtonmétert produkáló erőforrást láthatunk, ami a váltó elé szerelt, 136 lóerős villanymotor segít: hasonlóan az első BMW M3-hoz, itt is látványosan hiányzik két henger
| Emissziós norma | Euro 6d |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 2488 |
| Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
| Rendszerteljesítmény [LE (1/min)] | 327 (4000) |
| Nyomaték [Nm] | 500 |
| Váltó | 8 fokozatú automata |
| Villanymotor teljesítménye [kW/LE] | 136 |
| Villanymotor nyomatéka [Nm] | 250 |
| Benzinmotor teljesítménye [LE] | 190 (6000) |
| Végsebesség [km/h] | 200 |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 5,8 |
| Vegyes fogyasztás [l/100 km - WLTP] | 1,5 |
| Vegyes áramfogyasztás [kWh/100 km - WLTP] | 17,1 |
| CO2-kibocsátás [g/km - WLTP] | 33 |
Ehhez a teljesítmény-orgiához remek futómű és kiváló érzetű fékrendszer is társul, így válik tökéletes utazóautóvá a CX-60
A kanyargós országutak és a német autópálya új királya a CX-60, ezt az erején túl a nyugodt, mégis stabil futóművének is köszönheti
A városban már feltűnik, hogy szélességét nem Európára méretezték, ám Amerikában még ez is csöppségnek számítana
A képeken látható, minden téren fullextrás, ródiumfehér autó pontos másolatát 26,36 millióért rendelheted meg.
Ehhez társul a 2022. szeptember elseje óta minden újonnan eladott Mazdára érvényes, 6 évre vagy 150 ezer kilométerre szóló gyári garancia és a 12 éves átrozsdásodási garancia is. Ezekkel a feltételekkel is a nívós európai gyártók fölé igyekszik kínálni a japán konkurens. Hab a tortán, hogy a teljes márkaképviseleti rendszerét és kínálatát központosította a gyártó a kontinensen, így pontosan ugyanazt kínálják Németországban, mint Norvégiában vagy épp nálunk. Elsőre apróságnak tűnhet, ám ettől gyorsabb, egyszerűbb és olcsóbb lesz a gyártás mellett a szállítás is.Természetesen a márka Soul Red Crystal színárnyalatában is elérhető a CX-60, ám kivételesen a fehér jobban állt neki
Nem véletlenül léptek viszont tovább erről a pontról az említett prémiumgyártók, így valószínűleg az új konkurencia láttán sem kérdőjelezik meg a tudatos döntésüket.
Amit viszont ad a Mazda ezzel a platformmal és modellel, azt azonos színvonalon és valamivel olcsóbban kínálják a japánok, így könnyedén csábíthatják el azokat a vevőket, akiknek nem jött be az érintőképernyők térhódítása. Sőt, a hamarosan érkező, fehér rendszámos, hathengeres, hátsókerék-hajtásos változatokkal még komolyabb esélyük van ennél a célközönségnél. Már csak az a kérdés, hogy sikerül-e lekommunikálniuk, hogy hol kopogtasson, aki a prémium szegmensben is inkább a klasszikus értékeket preferálná.Épülnek a házak a német alvóvárosban, miközben a Mazda új, komolyabb, minőségibb termékpalettáját a CX-60 alapozza meg. Te bevállalnád német prémium helyett?


















































































Valóban kiváló autó, kiváló az összeszerelés minősége is, bár ahogy említetted, még finomíthatnának az elektromos-benzines üzemmód váltásán, de azért az nem vészes. Feltehetőleg ez az előszériás járművekre igaz csak, később jobb lesz vélhetően.
Valóban jó az anyagminőség is, de a széles középkonzol alsó fekete burkolatát beboríthatták volna textíllel, mint az XC60-ban. Szebb lenne.
A csomagtere nem óriási, a 6-os kombim jobban pakolható és hosszabb is. De elegendő.
Én is hatosból ültem volna át, de a májusi előrendeléskor 21 milliós szerződést akartak velem aláíratni úgy, hogy az autót nézzem meg a youtube-on.
Hát köszi de nem.
Szeretem a Mazdámat, de annyira nem megy jól, hogy így vegyek autót, ráadásul nekem ez „érzelmi” alapon is működik, azaz kell hogy megfogjon, kicsit beleszeressek.
Azóta pedig annyira felemelték itt is az árat, hogy 26 millióért már nem Mazdát veszek.
Szerencsére úgy tűnik megvan az „áldozat”, így nagyon nem bánom, hogy nem vágtam bele.
A cikk jó, kár hogy érződik rajta a majmolás….
Ez vagy a cikkíró tapasztalatlansága miatt van, vagy mert fizetett hirdetést olvashattunk.
Folyt.köv.
A gyorsulás tényleg jó, de nem az az elemi erő, gondolom ez a nagy tömeg és a sok szigetelés miatt van. Csendes az autó, nagy tempónál is, a motorháztető irgalmatlan hosszú, mintha nem is az autó része lenne, ha a vezetőülésben vagy. A bőrkárpit minőségi, hátul lehetne hosszabb az ülőlap, ha már a prémium kategória felé kacsintgatnak. Összességében nagyon kellemes, masszív, minőségi autó benyomását kelti, a németek árai alatt. Engem megvettek…
A Rhodium White szín szép, de messze nem olyan különleges, mint várná az ember. Sima fehérnek tűnik elsőre?.
A legtöbben valóban ebben a fehérben rendelték vagy feketében, Homura felszereltséggel. Szép a Takumi….de tartanak a kényes világos bőrkárpittól meg szövetektől.
Nagyon jó autó lett, mind külsőre, mind műszakilag. A külső lehet megosztó, mert lesz akinek nem tetszik, de a többségnek szerintem igen. Ahhoz, hogy sokat eladjanak belőle, ahhoz drága. Legalábbis Magyarországon biztosan. Aki ennyi pénzt ki tud adni autóért, azok többsége szerintem továbbra is az általa megszokott márkát veszi.
Most hirtelen eszembe jutott két ismerősöm, mindkettő cégtulajdonos, nem kell nagy cégekre gondolni, 20-30 fős kft-kről van szó. Az egyikük elmúlt 50, a másik lassan eléri a 70 évet, tehát egyik sem egy fiatal suttyó. Az egyikük BMW-vel jár sok éve, ha kocsit cserél, akkor csak az a kérdés, hogy most egy X5-ösbe van kedve beülni, vagy egy X6-osba. A másiknál még ennyi kérdés sincs ilyen kérdés, mert egyik GLE Mercit (korábban ML) követi néhány év múlva a másik. Az nem sokat számít, hogy mennyibe kerül, mert ki tudják fizetni. És meg sem fog nézni más autót, mert a BMW vagy a Merci neki bevált, miért is váltana. Másrészt egyik sem sznob, sokat dolgozó, szakmájukban jó szakemberek, de nem gondolnám, hogy beülnének egy Mazdába, legyen az bármilyen kiváló is.
Az idő majd megválaszolja a kérdésedet.
A német triumvirátus fanatikusai biztosan nem ülnek át ebbe. Egyenlőre elég szépen érkeznek a megrendelések…pedig közel 60.000 Euro egy Homura-Takumi felszereltség.
Viszont többekkel beszéltem, akik bizony BMW-ről, Mercedesről váltanak a CX60-ra.
A Mazda tovább lovagolja az SUV lázat, ha csak “néhányan” átpártolnak, lehet nekik már elég…
Egyelőre…nem egyenlőre.
Kissé drágám mérik. A 3,3 diesel 16,5
Nem is tudtam, hogy lesz diesel a CX-60-ból. De most utánanéztem és elvileg 2023 év elejétől lesz, de már most előrendelhető 14,549 millió Ft-tól. Tehát amit írsz, a 16,5, az már akár egy jobb felszereltségre is elég. Erre azt kell mondani, hogy elég baráti ár, legalábbis a többi ár ismeretében. Aki hosszabb utakat megy, annak egyértelműen a diesel a legjobb megoldás, és egy ekkora autóval azért hosszabbakat szoktak menni. Én biztosan diesellel venném.
Bocsánat, tegnap óta az autó 2 milliót drágult. Finoman fogalmazva, mellbe vágott.Eddig 19 volt az alap ha jól emlékszem.
Akkor már gondolom nem 16,5
Én a 14 és fél milliós árat egy másik autós oldal 2022. július 5-i cikkében olvastam. Igaz, hogy azóta eltelt 2 hónap, de már akkor is 400 fölött (vagy a környékén?) volt az Euro. Elég brutális áremelkedések vannak. Milyen jól járt, aki akkor megrendelte.
A 3,0 benzinest venném.
Németországban 46.150 Euro a Prime Line a 200 L-s dízel motorral. Ez az alapár.
51.150 azt hiszem a 254 LE, de az már Exclusive Line felszereltséggel.