Teljes fényében a tetőt vesztett E-osztály
Megérkezett a Mercedes E-osztály kabrió kivitele, összkerékhajtása is lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Először kap összkerékhajtást az E-osztályos Mercedes kabrió kivitele. Tetővel is szép, anélkül viszont pompás a kétajtós, 20 másodperc alatt szabadul meg tőle.
Messziről elsimított oldaláról lehet feismerni, domborított motorháztetőt a nagytesó is kap, annak orra viszont egész más
A Mercedes dizájn-főhadiszállásán már találkozhattunk vele, de egészen eddig nem mutatták meg teljesen a világnak a nyitható tetős E-osztályt. Most megérkezett, és ahogy sejteni lehetett, arányai a C és S-osztály kabrió mellett neki a legjobbak, ahogy a szedán és kupé kiviteleknél is az E-n érvényesül a legszebben a mai Mercedes-dizájn. A formanyelv persze ugyanaz, de azért vannak részletek, amiktől könnyen beazonosítható. Ilyen az elsimított övvonal – itt a C-n és az S-en egy hangsúlyos él húzódik, valamint a hátsó lámpák formája és osztása is más, továbbá mélyebb hatásúak, az E szedánon és kombin már látott csillámos foncsorozást is megkapta.
20 másodperc alatt dobja le a tetőt, a szélvédelemről két légterelő, a megfázás elleni védelemről pedig légsál gondoskodik
A szedánhoz és a kupéhoz nem rendelhető színekben kérhető az utastér, a turbinát mintázó légrostélyok persze megvannak, a hátsó ülések fűthetők, az elsők szellőztethetők is lehetnek
A lényeg viszont a vászontető, ami lehet barna, kék, vagy fekete, hogy a pompás fényezések bármelyikéhez passzolót megtaláljuk. Zárt tetővel is jók a formái, viszont 20 másodperc alatt akár meg is szabadul tőle, egészen 50 km/h-ás sebességig ezt menet közben is megteszi. Úgy válik igazán láthatóvá a szoborszerű beltér és a kizárólag a kabrióhoz rendelhető egyedi színekből összeválogatott beltér a hővisszaverő bőrkárpitozással. Hogy a szél ne vigye le az arcunkat, Aircap néven két szélfogót kapunk, egyik a szokásos helyen az akár fűthető hátsó ülések mögött, a másik a szélvédő fölső keretén nyílik föl. Hogy ne fázzunk meg, arról pedig a fejtámlákba integrált Airscarf rendszer tesz.
Négy főnek kényelmes, a nyitott tető a csomagtérből vesz el 75 litert, úgy csak 310 literbe pakolhatunk, cserébe az elválasztó rolót akár a kormány mögött ülve is nyithatjuk-, zárhatjuk
Csillámos foncsorozást kaptak a hátsó lámpák, akár egy ékszer. A tetőt többféle színben is kérhetjük, hogy passzoljon a fényezéshez
[BANNER type="1"] A kabrió másfél centivel fut alacsonyabban a szedánnál, feláras légrugós futóművével viszont akár magasabbra is emelhetjük egy gombnyomásra. Vezetési stílusunkhoz igazíthatjuk az autó dinamikáját, akár a 9 fokozatú automata váltó gyorsaságát is megváltoztatja a megfelelő vezetési mód. A hajtásról nagy valószínűséggel a kupéban megismert választék fog gondoskodni, de ezeket a részleteket megtartották a Genfi Autószalonra, azt viszont megszellőztették, hogy az új E-osztály Cabriolet már rendelhető lesz 4Matic összkerékhajtással is, ami eddig egyik szériához sem volt elérhető. A Mercedes azt is megsúgta, hogy az E-osztály kabrió 25. évfordulójának ünneplésée céljából egy limitált ünnepi sorozat is készül az új kabrióból.
Másfél centivel fut alacsonyabban az E-osztály szedánnál, légrugós futómű és összkerékhajtást is rendelhető lesz hozzá























