A britek új adótervezete szerint 2008-tól a villanyautók tulajdonosai mérföldenként 3 pennyt, a PHEV tulajok pedig 1,5 pennyt kötelesek majd befizetni - a BBC értesülései szerint. Az adó mértéke pedig évről évre növekedik majd az infláció mértékével. A Költségvetésért Felelős Hivatal szerint még így is csak feleannyi pénz folyik majd be így az államkasszába, mint amennyit a belső égésű motoros autók tulajdonosaitól a tankolása során keletkező jövedéki adóból szednek be.
A pénzügyminisztérium tervei szerint a megtett kilométerek, pontosabban mérföldek számát a műszaki vizsgák során rögzítik és ennek megfelelően szabják ki az adó mértékét. Egy elektromos autó tulaja, aki a 2028-29-es pénzügyi évben 8500 mérföldet tesz meg, várhatóan körülbelül 255 fontot (kb. 111 ezer forintot) fog fizetni. Ám a megtett távolságot a kilométeróra állása alapján nézik, ami magában hordozza azt a veszélyt, hogy megszaporodik az óravisszatekerések száma, ami a használtautó-piacot is érzékenyen érintheti. A kormány egyelőre vizsgálja, hogy milyen módszerekkel lehetne ennek elejét venni, de pontos tervük még nincs.
A költségvetési hivatal szerint az új adónem a 2028-29-es pénzügyi években összesen 1,1 milliárd font (kb. 480 milliárd forint) bevételt hoz, míg 2030-31-ben összesen 1,9 milliárd fontot (ami kb. 827 milliárd forintnak felel meg). Ugyanakkor ezek tényleg csak becslések, mert ezeket a számokat erősen befolyásolja, hogy mennyi új villanyautó talál még gazdára az elkövetkező években. Iparági szereplők persze felhívták a figyelmet arra is, hogy az intézkedés miatt csökkenhetnek a villanyautó-eladások, hiszen így már korántsem lesz annyira csábító ezeknek az autóknak az élettartamra vetített költsége.