Hirdetés

Teslák társaságában mutatkozott az első villany-Porsche

Először öltött testet a Porsche Mission E

Két évvel debütálása előtt máris utcán mutatkozott a Porsche Mission E villanykupé. Először szerepel kémfotókon az újító külső.

Eddig állítólag csak este mutatkoztak a villany-Porschék, most azonban nappal kapták le őket, méghozzá két Tesla társaságában. Közös menetpróba? (Kép: Motor1.com)

Egyre közelebb kerül újabb mérföldkövéhez a Porsche, ugyanis most először nem Panamera gúnyába öltöztetve, hanem sorozatgyártásra szánt domborulataival kapták le a Mission E villanyautót. Sőt, rögtön egy egész csorda lepte el Stuttgart útjait, persze vastagon álcázva, azonban ami még furcsább, hogy egy Tesla Model S és egy Model X követte őket. Nem ördögtől való dolog az autógyártásban, hogy tüzetesen átnézik a konkurencia autóit, ugyanakkor ezt kevésbé szeretik kimutatni. Most mégis úgy tűnik, hogy a Porsche közös tesztbe kezdett az amerikai ellenféllel.

Rögtön kétféle lökhárítót is mutatnak a tesztautók. A fedőfóliák ellenére kivehetőek a Mission E koncepció tipikus vonalai (Kép: Motor1.com)

Persze közel sem biztos, hogy így fog kinézni a Porsche első villanyautója, de az álcázott modellek többnyire eleget tesznek a gyáriak azon kijelentésének, hogy a gyártásra szánt változatok merőben hasonlítanak majd a koncepcióra. Stimmel a jellegzetes flyline far, az első lökhárító különleges vonala – rögtön kétfélét vittek utcára – és az izmos hátsó idomok is. A sirályszárny ajtók helyett viszont egyelőre úgy látszik, hogy hagyományos ajtókat akasztottak rájuk, pedig állítólag ragaszkodnának előbbihez. Úgy látszik, a Mission E-t is Varga Péter vezető formatervező rajzolhatta, hiszen szinte védjegyévé váltak a 911-ről ismert hátsó lámpák, amik itt is feltűnnek. Vicces, hogy két kipufogóvéget is ragasztottak a fekete gúnyákra.

Hirdetés

Valahol a 911 és a Panamera között helyezkedhet el a stuttgartiak első tisztán elektromosa, ami fejlesztése során 1000 munkahelyet teremtett. Néha aktív szárnyait is megvillantotta

Egészen 2019 második felééig találgathatunk, ugyanis ekkor tervezik az egymilliárd euróból fejlesztett Porsche Mission E bevezetését, első lépésként várhatóan 500 kilométeres hatótávval. Vele vezetik majd be a Porsche Turbo Charging rendszert is, ami egy 800 voltos villámtöltőt takar. Két elektromos motorjának 600 lóerős összteljesítményt ígérnek, így nem kizárt az a 3,5 másodperces 0-100-as sprint sem. Ugyanakkor a várakozások szerint nem lesz drágább az alapmodell, mint egy alap Panamera.

Gyönyörű flyline kupé forma, magasra húzott diffúzor és borzalmas kamu kipufogók hátul. Nem maradhattak el a 911-est idéző hátsó lámpák sem

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?