Toyik a fogyasztásra – Toyota RAV 4 teszt

Toyota RAV4 Hybrid Selection teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Járt már nálunk a RAV4 hibrid változata, ennek ellenére tudott újat mutatni. Facelift helyett most csak egy új csomagot kapott, ami igen különlegesre sikerült. Nézzük, mit kapunk tőle.


A hit, ami mindent visz. A japánok 1997-ben hittek abban, hogy valami nagyot alkothatnak. Ebben az évben jelent meg első hibrid autójuk, a Prius, amely azóta igen elterjedt és sikeres lett szerte a világon. Míg sokan egyéb alternatív hajtásmódokkal próbálkoztak, amelyek nem egy esetben zsákutcát jelentettek, addig a Toyota szépen húzta fel a hibrid palettáját. A Prius 20 év alatt eljutott a negyedik generációig, amelyből már nem csak hibrid, hanem konnektoros hibrid is kapható. Emellett szépen lassan beszivárgott a hibrid hajtáslánc a márka többi modelljébe is: az Auris, a Yaris és a RAV4 is megkapta a környezet- és pénztárcabarát hajtásláncot. A kezdeti hit tehát mindent vitt, ami a hibrid hajtás sikerességét illeti.

A kiválasztott. A japánok kompakt crossovere nem kevesebb, mint 23 éve van piacon, ez idő alatt pedig már négy generációt élt meg. A jelenleg futó széria 2013-ban érkezett, két éve pedig egy ráncfelvarrást is kapott. Idén bár nem jött újabb facelift, tesztautónk mégis eltért a megszokottól. Egy Selection névre hallgató felszereltségi csomagot, pontosabban limitált szériát kapott a Yarisszal és az Aurisszal egyetemben. Hogy mi mindenben különbözik egy "mezei" felszereltségtől, azt alább elárulom, az viszont biztos, hogy ezzel az ellátmánnyal kiválasztottnak érezhetjük magunkat.
[BANNER type="1"]

Kétszínű? Alapvetően mindenki rosszra gondolunk, ha kétszínűségről van szó, a RAV4 esetében ez viszont teljesen pozitív jelzőként említhető. Sőt, nem csak, hogy kétszínű, annál több. A külső ezüstmetál és smaragdzöld színben rendelhető a Selection felszereltségben. Nálunk az utóbbi járt, ami igen különleges élményt ad. Napsütésben messziről nézve feketének látszik, közelről sötétkéknek, ha pedig kicsit enyhébbek a fények, akkor sötétzöld köntösben pompázik. Ritka, hogy egyetlen fényezés ennyi színben játsszon, de nem véletlenül különleges széria ez.

Igényesség. A különleges külsőhöz nem csak az egyedi fényezés tartozik, lényegesen többet ad ennél a Selection limitált széria. A 18-as felnik igen látványos kialakítást kaptak, a LED-es nappali menetfény Bi-LED fényszórókkal egészül ki. A hátsó üvegek sötétítést kaptak, ezáltal sportosabbnak hat az egyébként inkább elegánsnak mondható RAV4. Az ajtót kinyitva fokozódik a látvány. A smaragd zöld színhez kétszínű bézs/fekete színű bőrülés tartozik, amelynek háttámlájába még RAV4 logó is került. Ezzel valódi prémiumautóban érezhetjük magunkat, annyira finom az egész kárpit. Ezen felül a tetőkárpit fekete borítást kapott, amely ismét a sportosságra hajaz. A látványos extrákon túl kényelmi szempontból is pozitívum a Selection: kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos csomagtérajtó működtetés és első ülésfűtés jár még a fentieken túl az autóhoz.

Hej, de sok a hely! Méretét tekintve nem mondható kicsinek a RAV4, ugyanakkor nincs is akkora, mint egy böszme német SUV. A kompakt crossover szegmensben viszont igen komoly helykínálattal bír, és ez nem csak az utasokra értendő. A poggyászoknak nem csak, hogy elegendő hely van a csomagtartóban, de sokkal praktikusabb extra a két alumínium rúd közé fűzött háló, amibe az apróbb táskákat, csomagokat lehet bedobálni, meggátolva azt, hogy csúszkáljanak a csomagtér padlóján. Az utastérben a középkonzolon is számos különböző alakú és méretű tárolórekesz található, a könyöklő előtti pohártartóban bőven elfér az 5,5 colos okostelefon is. Ha már itt járunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy az első könyöklő alatt is méretes hely tátong, akárcsak a kesztyűtartó feletti nyitott, másodlagos kesztyűtartó. Természetesen az ajtókban is találunk rekeszeket, ahogy a legtöbb autóban ezt már megszokhattuk. Az utasoknak is bőséges hely áll rendelkezésre, a hátsó ülések háttámlája ráadásul dönthető is. A csomagtérnek egyetlen hátrány van, hogy teljesen lehajtott háttámlákkal sem kapunk sík padlózatot.

A csend beszél tovább. Olyan csend van, hogy az néha már zavaró. Beülök, megnyomom a start gombot, és semmi. Csak világít pár LED a műszerfalon, rakom a sebességet és már megyünk is. Hideg üzemben az első pár méter után mindig beröffen a 2,5 literes benzines blokk, ami viszonylag hamar bemelegszik. Ezt követően, ha van elég szufla az akkuban, akkor elektromosan gurulhatunk, ilyenkor újból zavaró tud lenni a csend. Már csak amiatt is, mert a gördülési zaj jelentős. Lehet a nagy kerekek és a gumik teszik, de sokkal inkább azt mondom, hogy kevésbé hangszigetelt a beltér. A RAV4-be ugyanis közvetlenül egy dízel Renault Koleos után ültem át, aminek bizony sokkal csendesebb volt a beltere. Sebaj, a maga 4 évével lassan öregnek mondható a RAV4, a hibrid C-HR viszont rendben volt zajszigetelés tekintetében.

Toyik a fogyasztásra. Crossover, magas, nagy frontfelület, 2,5 literes benzinmotor. Ó, ez 10 liter alatt nem fogyaszt városban, gondolhatnánk a fentieket olvasva. Viszont itt van a hibridrendszer, amely pont városban lesz segítségünkre, hiszen itt tudjuk a leginkább kihasználni az elektromotor nyújtotta előnyöket. A fejünkben lévő 10 literes fogyasztás a valóságban pedig akár 5 liter könyékén is alakulhat. Nem vicc. Városi, elővárosi nyugodt eco módban való autózással picivel 5 liter feletti fogyasztás adódott. De volt olyan, amikor éjszaka a Normafáról indulva legurulva a városba és összesen 24 km-t autózva 30 km/órás átlaggal 2,3 l/100 km fogyasztás adódott. Mi van!? Ekkor tudtam azonosulni széles mosollyal a hátsó szélvédőn lévő matricával: "I love hibrid." Zseniális, amit a japók alkottak, nem is csodálkozom, hogy a Toyota a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb autógyártója.
Értékelés
Pozitív
Mutatós, kényelmes bőrülések, könnyű vezethetőség, alacsony fogyasztás
Negatív
Városi tempónál magas gördülési zaj, nem mindenkinek tetsző e-CVT váltó
Árak
Tesztmodell alapára
9 270 000 Ft (2017.08.05.)
Tesztautó ára
10 170 000 Ft (2017.08.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
210 Nm 4200-4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.70 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4605 mm
Szélesség:
1845 mm
Magasság:
1675 mm
Saját tömeg:
1490 kg
Össztömeg:
2100 kg
Tengelytáv:
2660 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
501 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
930-990 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
275 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
510-810 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1150 mm
Raktérnyílás magassága:
930 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin+el)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
210 Nm 4200-4400 1/min-nél
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.70 s
CO2-kibocsátás:
122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

26 thoughts on “Toyik a fogyasztásra – Toyota RAV 4 teszt

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    „Ha nem hiszel a Mercedes és a Lexus saját fedkompjának”

    semelyiknek nem hiszek, mert egyik sem pontos és ezt a tényt egy fejlettebb iskolás is tudja. Viszont sokkal pontosabbak a nagyszámú mintán alapuló, akár önbevallásos fogyasztási oldalak.

    [b]Csak a szavahihetőséged alátámasztása kedvéért készítenél egy videót, amikor mondjuk nem vicc tempóban, hanem bőven 180 km/h felett haladsz egy dízel SUV-val, hogy mennyit mutat a fedélzeti fogyasztásmérője?[/b]

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Szívó benzines SUV Mátraszentistvántól Galyatetőig felfelé, utána legurulva Parád túlsó végéig 3,5l/100km, átlagfogyasztás egyébként: 5,6l /100km.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Egy hegyről legurulva a turbós benzinesem sem eszik sokkal többet mint ez, és mivel általában nem gurulgatni szoktam az autóval, ezért kb 700 kilóméter autópálya, 3fővel, szinte végig 140-es tempóval az átlagfogyasztásom 6,5 literre jött ki…akkor mi a fasnak vennék egy ilyet?!

    • 2018.01.17. at 15:35
      Permalink

      Az kb valós, nekem is ennyi van 7,5-8,5 között 140-nél. 120-130 között 7,5 átlagban. Én nem használom a tempomatot, mert ha kamion mögé kerülök, akkor a nyomkövető rendszer belassítja az autót. Amúgy elég nagypapás nekem az autó és zavar a motorbőgés gyorsításkor.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    A Toyota e-CVT-jét szokni kell, mert ez csak nevében „CVT”, valójában nincs benne klasszikus értelemben vett sebességváltó. (ahogy nincs benne kettős tömegű lendkerék sem, mint a duplakupplungos automatákban) Egy fogaskerekes bolygóművel közös házba épített 2db motorgenerátor felel a kerekekre jutó nyomaték átadásáért. Aki ismeri és szereti a Priusokat, az tudja vezetni és értékelni ezt az elnyűhetetlen rendszert. Ez egy más világ és tényleg lehet vele kis fogyasztással közlekedni. „Tesztelők kíméljenek!” A Toyota nem vett BMW dízelt, hanem a BMW vett Toyota hybrid technológiát és európai piacra szánt Toyotákba szerelt dízel motorokkal fizet érte, mivel a Toyota befejezte a személyautókba szánt gázolajos motorok fejlesztését.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Amikor egy konkurens modell oktatásán voltam, ez volt az egyetlen benzines, mind dízel volt. Azonos útvonalon, azonos vezetési stílussal az 1,6 körüli dízelek 7-8l között (Koleos, CR-V, Xtrail), az automata 2,0-ák (Kodiaq, 308, Sportage, Koleos 2,0) 8-9 körül fogyasztottak, ehhez képest ez a hibrid közel 11l-t. Városban, hybrides totyorgósan biztosan jó, de aki ilyen kategóriát vásárol, nehezen fér össze a nagyon higgadt vezetéssel, nem lesz fogyasztásbajnok pl egy Nyíregyháza Bp útvonalon ingázva. Nem ment rosszul éppen, de nem érződött 192LE-nek, inkább olyan 120-nak, a váltó pedig valami borzalmas, bőgeti, ettől még a Koleos CVT-je is jobb. Az anyagok, a kényelem, a futómű máskülönben kifejezetten jó, ahogy a legtöbb új Toyota, pont a műszerfal néz ki jól, mert nem túl új. Amit a legjobban dícsérnek benne, én pont azért nem választanám, a váltó, a hybrid rendszer ami teljesen élvezhetetlenné teszi a vezetését. Ha már megvették a combos bmw dízelt, azzal meg egy duplakuplungos váltóval egy kiemelkedően jó autó lenne.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Én kb. 90% ban autópályázom. 1200-1500 Km-es távokat így inkább maradtam az előző szériás RAV4 mellett dízel motorral. 150 Le automata váltó. Tempomatos 130-140-nél bizony az is 8,5-9 liter. Jó lenne egyszer kipróbálni egy ilyen hosszú úton mennyire jönne ki ezzel a hibriddel. Sajnos ebben a új szériában már nincs fixre zárható 4 kerékhajtás. Sokkal hosszabb a tengelytávja, ezért könnyebben felül az alja és az orra is nagyon lent van. Plussz nekem nem tetszik a formája, de az már az egyéni problémám.

    • 2018.01.17. at 15:37
      Permalink

      Szerintem a hibrid így kevesebbet eszik, de ez nekem fura, mert dízel 6-os Mazdámmal kijöttem 6,2 körül. Mondjuk itt a cv érték jóval rosszabb, de akkor is.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Én a 250-es GLC-vel voltam akkor, az 9 sebességes (a 220-as csak 8 sebességes?!?! én úgy tudtam hogy ugyanaz a váltó van benne). Amúgy kölcsönben volt nálam és ez a 7 alatti „pisztollyal” mért fogyasztás (indulásnál teletankoltam és úgy adtam vissza), nem akartam elhinni a fed.comp. 6.8-át!!

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Alattam a GLC (saját fedkompja szerint) 7.2-t evett… [url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/15/glc_220cdi_teszt[/url] nagyjából hasonló használat mellett, mint az NX…

    De a 8 sebes 220CDI 4 Matic egy sokkal elegánsabb, kiforrottabb és érzésre nagyobb tudású hajtáslánc, mint az NX 300h, feltéve ha nem csak arra kell hogy dugóban csorogj persze.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    GLC-vel 70% autópályás úton (a többi országút) 7 alatt picivel, úgy hogy a pályán a tempomatot 145-re lőttem be (óra szerint), országúton 80-90. Hosszú-hosszú úton…

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Priusos tulajtól picit többet hallottam, de nem sokkal.

    Viszont ez nem a Prius, hanem egy magas homolfalú SUV 2.4-es mocival és valódi villanymotorokkal (legalábbis az NX esetében az).

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    de nem egyszer elment 6 lityi alatt is, ha nem volt szabad a „kifutópálya”.

    De a V70 simán elrobogott 5 alatt is, sőt a rekordom 4 alatti de ehhez szükségpótkerék kellett…

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Tudod kit hazugozz le. Ha nem hiszel a Mercedes és a Lexus saját fedkompjának, én elég gyakran kelek át európán (K-NY és É-D irányban is), és a német szakasz (Loosdorf AT- Merl-LU) mindig kijön 7 liter alatt (és itt gyári km adat / csurig tankolás).

    És itt nem a toyotás bohóckodással közlekedek, hanem olyan autobahn tempókkal ami egy HSD esetén már nincs is homologizálva (mivel 180 a NX hivatalos vége, ami egy vicc…).

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    A blogodat be is csukhatod, ha nem tudod, hova való egy hibrid.
    Az autópályatempó Priusnál nem emeli egekbe a fogyit, 5 helyett kb. 6 lesz. Többszöri tapasztalat, nem egyszeri próba alapján.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Az utazó ügynökök továbbra is vegyenek dízelt.
    Akik meg városban akarnak ilyennel közlekedni, azok hibridet, ha jót akarnak maguknak, vagy esetleg benzinest.

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Én amikor kipróbáltam 8,7-et adott meg… [url]http://autossagok.blog.hu/2016/01/30/lexus_nx_probakor[/url]

    Ez javarészt körgyűrű 90-120, tempomat és némi külváros. Szerintem egy autobahnos csapatással összejön a 10 lityi is…

  • 2017.10.27. at 16:07
    Permalink

    Ilyen egy hibrid szűz kicsit egyoldalú beszámolója az első találkozásról 🙂

    Aki ingázásra veszi, annak a hibrid egy komoly alternatíva, mondjuk érdekelne hogy milyen fogyasztást produkált a szerző mondjuk egy balatoni körön, mert ugyanez a hajtáslánc alattam 9 litert megevett szerintem pályán megesz a 10 liter is.

    Ilyenkor egy összevethető dízel SUV 6-7 literrel elmegy.

Vélemény, hozzászólás?