A weboldalunk külső szolgáltatója karbantartási munkálatokat végez szerverein július 25 23:30 és július 26 06:00 óra között. A karbantartás érintheti az oldal szolgáltatásait és elérhetőségét ez idő alatt. Megértésüket köszönjük!

Túlélőkészlet luxusszinten – Mercedesek vadásztúrákhoz

Mercedes-Benz Zetros 2733 - egyedi luxustank

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két mongol üzletember számára készített különleges háromtengelyes terepjáró-lakóautókat a Mercedes-Benz.

Belső képeket sajnos nem publikált a Mercedes-Benz, pedig igazán azokkal lenne érdekes a két mongol üzletember számára gyártott luxus-lakosztályos belterű Zetros teherautó. A megrendelők több napos vadásztúrákhoz rendeltek járgányt, igények alapján a gyáriak az Actros/Axtor teherautókkal közös alapú, csőrös Zetrosból készítettek különleges felépítményű, komoly terepen is könnyedén mozgó nagyvasat. Három hajtott tengellyel, 25 tonnás megengedett össztömeggel és 7,2 literes soros hathengeres, 326 lóerő teljesítményű, 1300 Newtonméter csúcsnyomatékát 1200-1600 1/perc fordulatszám között konstansan hozó turbódízelmotorral. Két váltó közül, 8+1 fokozatú manuális vagy 6 fokozatú automata közül választhattak - a gyáriak nem árulták el, hogy a mongolok melyiket kérték. Az összkerékhajtású monstrumhoz három differenciálzár társul, a fokozatosan nehezedő terephez egy forgókapcsolóval kapcsolható a központi, majd a hátsó, végül az első kerekek közötti.
Az óriási, akár 25 tonna összsúlyú nehézgép mozgatását egy 300 és egy 200 literes gázolajtartály biztosítja, utastere állóhelyzetei hűtéssel és fűtéssel egyaránt felszerelt, 24 V-os fedélzeti rendszerét négy különálló, egyenként 220 amperórás akkumulátor szolgálja, egy áram-átalakító segítségével a 230 V-os készülékek is gond nélkül használhatók. A sofőrt érintőképernyős navigációs rendszer és kiegészítő hátsó fényszórós tolatókamera, valamint Bluetooth-kihangosító is szolgálja. A vadászati kellékek között páncélszekrény, az elejtett vadakat beemelő lift és a terepen "kiengedhető" Quad egyaránt szerepel, mindenhol nehéz lenne a 10,7 méter hosszú, 2,7 széles és 4,2 magas, 5,35 m tengelytávú Zetrossal mozogni.
A hátsó felépítmény szerkezetéért az Alsfled, berendezéséért az Huenerkopf felelt. Egyikőjükre sem lehet panasz, hiszen a padlójánál és tetejénél egyaránt 10, oldalfalainál 5 centiméter vastag szigetelést alkalmazó "házikó" hőszigetelése sivatagban és a sarkkör közelében is megállja helyét. A bejárati ajtó kívülről, belülről reteszelhető, hárompontos biztonsági zárral szerelt, az ablakok sötétítettek, függöny, napellenző és szúnyogháló egyaránt illeszthető hozzájuk. A fürdőszoba egyik különlegessége fűtött márványpadlója, de wc és bidet is került a zuhanyzós vizes-blokkba, természetesen van hideg- és meleg víz, a 250 literes víztartályból külön szűrőn érkezik az ivásra szánt folyadék. A főzőfülkében mikro- és grillsütő, hűtő és fagyasztó egyaránt helyet kapott, az étkezőasztal és fedélzeti tányérkészlet 8 fős lakomákig elegendő. Plazmatévéből a hálófülékbe és nappaliba is jutott egy-egy, a fedélzeten Bose-hifi és CD/DVD-lejátszó is szolgál, plusz beépítettek egy Mac Mini számítógépet és egy W-Lan routert is a gyártók. A légkondicionáló helyiségenként szabályozható, a Zetros így valóban mindenhová eljutó és minden luxust megadó hatkerekűnek számít. Ha a mongol üzletembereken kívül más is szeretne ilyet, megfelelő összeg ellenében bizonyára gyárt még belőle a Mercedes-Benz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Hello!

    Szerintem egy ilyen enteriőrt nem húzhat akármi. Érdemes megnézni a fentebb ajánlott oldalt, kiderül, hogy az itt bemutatott darab a leggyengébb esztétikai és kényelmi elemeket vonultatja fel.
    A tereptulajdonságok nem igazán mérvadóak, bár ami igaz az igaz , a Dakart szívesen végignyomnám nagy duzzogva egy hasonlóval:-)

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Pontosan így van !
    Az Ural biztos, hogy mindenhol elmegy, viszont cserébe nem csekély az üzemanyag fogyasztása. Bár a veőnek szerintem ez nem jelenthet problémát !
    A felépítményt meg arra teszik rá, amire csak kell.

  • 2017.10.31. at 18:12
    Permalink

    Ezt egy híradós Uralból is össze lehetett volna hozni,sokkal olcsóbban:-).Ráadásul az már bizonyított minden terepen.Csak azzal nem lehet rongyot rázni…

Vélemény, hozzászólás?