Új biturbó dízellel jön a következő Opel Insignia

A 2017-es Opel Insignia kis háromhengereseket és biturbó dízelmotort is kap

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel minden erejével a 2017-re várt Insignián dolgozik. Nagyobb és tágasabb lesz elődjénél, de az új motorok bevetését sem hagyják ki.


Új információkat tudott meg a német Auto Bild az Opel legújabb csodafegyveréről, a második generációs Insigniáról. Kémfotón már láttuk, és azt is tudhatjuk róla, hogy - ha igazak a pletykák - nagyobb lesz, mint volt. Az Auto Bild szerint ez a növekedés hosszban akár 15 centiméter is lehet, míg a tengelytáv 9 centimétert is gyarapodhat. Utóbbi főleg a szűkös hátsó lábtér miatt válna előnyére a középkategóriás Opelnek. Az eddigi kémfotók alapján igazolódni látszik ez, mert valóban hosszúkás, nyúlánk a fazon.
Hirdetés

A jobb fogyasztási értékek elérése a cél, így a belépőmotor háromhengeres, benzines turbós lesz az Insigniában, csak az erősebb változatok kapnak négyhengerest. A nyáron tesztelt új kétliteres dízelről nincs hír, viszont az 1.6-os erősödik: két turbóval 160 lóerő körülire húzzák a teljesítményét. Megmarad opciónak az eddig is elérhető összkerékhajtás, de sajnos egyelőre ennél a generációnál sem hoz ki az Opel modern és gyors, duplakuplungos szerkezetű automataváltót. Lesz viszont OPC sportváltozat, ami az előzetes hírek szerint akár 400 lóerős is lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    Tudomásul kell/ kellene vennie mindenkinek azt, hogy nem a magyar vásárlók igényei szerint gyártanak autókat… 🙁
    A németeknél nem tétel egy fél millás javítás az átlag családoknak sem, s ők nem 10-12 évesen veszik. Nagy ívben leszarják azt, hogy mi lesz 10-12 év múlva. :-(((
    De az átlag németet ez nem is érdekli! Nagybátyámék kint élnek, s az öreg 5 évente cseréli a verdáit. Nem azért mert azokkal bármi gondja van, hanem mert egyrészt megteheti, másrészt pedig megunja az autóját. Kompakt és középkategóriás autókat szokott venni. A szerelés nála kimerül a szélvédőmosó tartály utántöltésével, és a márkaszervizbe hordással. Az autói zömében 50-60 ezer km között volt, amikor csere éretté váltak. De a dízelekből kiindulva szerintem se indokolt az egyeseknél tapasztalható páni félelem. 🙂

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    Nem azért , de mi ebben a meglepő , 13 éves kocsik nagy részének a bontóban a helyük – az osztrák rokonok szerint ez így helyes .

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    nekem “beszarás” , turbóbenzinesem van (2.3t Saab 9-5) 😀 jó móka tényleg, nagyon odab@sz, de ennek súlyos ára van. Mind ugyebár azon az oldalon amit írtam ( több elektronika, több plusz alkatrész= gyakoribb hibák), és mind azon az oldalon hogy némely alkatrész (persze a legdrágábbak) , eléggé alulméretezettek, vagy éppen nevetségesen kicsi valami más miatt az élettartamuk.
    Jó persze a user is hibás ha azt gondolja hogy olyan mint egy 20-25 évvel ezelőtti kocsi, és ha mozognia kell de nem mozog akkor WD40, ha meg nem kellene mozognia de mozog akkor meg szigetelőszalagot neki…
    Besz@rás hogy az ember azt gondolná hogy egy mechanikus dolog előbb bexarik mint egy elektronikus, aztán rájön hogy a 31 éves Mazdáján 7 év alatt nem volt annyi javítani való mint a 12-13 éves autóján 1 év alatt..
    Hiába a betartott vagy sűrűbb szervizintervallum, valahogy a “modernebb” dolgok előbb kopnak el vagy mennek tönkre mint a “régiek”…

    Persze ott a nyomás a gyártókon azzal hogy erősebb nyomatékosabb kisebb könnyebb , ráadásul környezetbarátabb motorokat kell gyártaniuk hogy kielégítsék a vevők igényeit..Ebből is látszik hogy mi felhasználók generáljuk az egész egyre több hibát generáló autóipart 😀

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    Ja!

    Mivel ez a turbóbenzines mókázás pár éve kezd el igazán gyorsan terjedni, így sztem várható, hogy idővel az alkatrészek, fenntartás is talán olcsóbb lesz (motor szempontból). A kiforrottság is detto.

    Igazából az a szép az egészben, hogy nincs más választása az embereknek… 5 Év múlva már csak turbós, néhány szétszedhetetlen alkatrészből álló motorok lesznek… Szívó motor marad talán mutatóba a ladánál, dacia-nál, de utóbbinál már kezdik nyomatni a modern cuccokat…

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    Van benne igazság.

    A cuccokat azért gyártják úgy, hogy egyben kelljen cserélni, mert a gyártónak így éri meg, egyszerűbb gyártás, egyszerűbb csere/beszerelés. Sajnos.

    A kettőstömegű lendkerék egy kopó alkatrész (már amelyikben van.) A turbó pedig – véleményem szerint – addig tart, amíg odafigyelnek az olajcserére, és a megfelelő használatra. Magasnyomású pumpa, elemek, cuccok -> normális üzemanyag, szűrő csere időben. Lehet, hogy a modern turbódízelek nyomatékosak, keveset esznek, de sokan elfelejtik, hogy az extra gondoskodást kérik ettől függetlenül. Ígyhát, aki dízelt akar venni, az ezzel is kalkuláljon!

    Én is bekalkuláltam a dolgokat, meg azt is, hogy az ola-j, szűrőcsere nem 12 ezer forint, mint a suzukinál. Itt kicsit drágábbak a szűrők (kivéve, ha megelégszel az olasz és lengyel kaki minőségű olcsó cuccokkal).

    A modern motorok kényesek sajnos. Cserébe talán kevesebbet fogyasztanak, környezetbarátabbak, csendesebbek, jobban mennek. De ez magasabb fenntarási kölségeket jelent.

    Nekem is volt szívóbenyás autóm, most turbódízel, és azt mondom, hogy tök jó cucc. Úgy megszerettem 20 ezer kilométer alatt (kb. 9 hónapnyi használat), hogy legközelebb is vagy tdi, vagy pedig – beszarás – turbóbenzinest fogok venni.

    Pár évet várok, hogy mik lesznek a tapasztalatok, hogy a kokszosodáson sikerül -e változtatniuk, aztán meglátjuk.

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    effektíve tök mindegy mit mondok, (még ha az adatok nem is helyesek) a nagy számok törvénye és az emberi tényező miatt mindig lesz aki mást mond…

    tény hogy 60 pacis az 1.2-es Lada (44kW, bocs fejből nekem se megy minden egyből ahogy másnak se, előfordul hogyha többezer szám van a fejemben…raktárban dolgozom sorry)

    és tény hogy 10 liter alatt nem szeret fogyasztani (volt kettő csak tudom)
    mint ahogy tény hogy a Mitsubishi Colt 1.3 (ami a sajátom volt) 73 pacival télen városban 6.2-őt produkált, országúton meg 5-öt…

    Amúgy meg nem kell visszatérni minderre 2035-ben..miért? nézz meg már most egy 8-10-15 éves autót..dízelekben fosik be a kettőstömegű, nagynyomású rendszer, turbó…benzinesekben a rengeteg elektronikus hiba, turbó a konstrukciós hibák miatt, leömlők dettó, gyújtásrendszer szintén,.aztán ott az alkatrészgyártók xarsága…műanyag az üveglámpák helyett (sárgul), sajtolt alkatrészek, amiket csak egyben lehet cserélni (lengőkart pl talpassal meg szilenttel, bármelyik bexarik komplett csere…), vagy kerékcsapágyat csak komplettem kerékaggyal ABS szenzorral…
    És még akkor nem beszéltünk arról ha olyan dolog pusztul meg 10-12 év múlva ami a kocsi értékével vetekszik..
    Az is tény hogy minél több cucc kerül egy kocsiba annál gyakrabban romlik el…ezt azért el lehet ismerni ha már mást nem is…

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    ADAC-felmérések. OK. Dettó, mint a VW. Becsületes, hótiszta lelkületű bagázs:

    [url]http://www.autonavigator.hu/sztori/a_deloitte_vizsgalat_feltarta_a_csalast_a_nemet_adac-nal-11762[/url]

    [url]http://www.origo.hu/auto/20140210-adac-botrany-lemondott-a-nemet-autoklub-elnoke.html[/url]

    Ez (megint) nem jött össze.:)))

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    [i]“pl 1.2-es Lada motor a maga 10 literjével vegyesben , és 45 pacijával.”[/i]
    Az a motor minimum 60 Le volt. Azért ezzel a tárgyi tudással én nem jósolgatnék helyetted.

    [i]“1.3-as 1989-es Mitsu motor(70 paci) nem fogyasztana többet 6-6.5 liternél városba, télen…”[/i]
    Így sajnos ez sem igaz.

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    Ezt a kijelentésedet még nem tudod bizonyítani. Majd erről 20 év múlva beszéljünk, ahogy ezt a 90-es évek esetében tesszük. Nem vagy jós, ha az lennél, régen lett volna 5-ösöd a lottón. 😀
    Nyugalom. tessék autózni, 2015 2035-ben lesz történelem, hogy mi volt 2015-ben, azt majd akkor értékeljük.

    (Az általad sztárolt 90-es években apán garázs szomszédai arról meséltek, hogy azok a motorok mind rosszak, tönkremennek, bezzeg a 60-as években gyártottak, na azokban még volt anyag)

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    a 90-es évekig a trend az volt hogy az autóban levő motor jóval tovább tart mint a kasztni ..
    jelenleg: a kasztni jóval tovább tart mint egy motor…. a 3 hengeres turbós pont jó lesz egy ekkora kasztnihoz 😀
    visszatérünk oda hogy lesz autónk, benne egy motor ami zabál majd a cipelhető súly miatt (pl 1.2-es Lada motor a maga 10 literjével vegyesben , és 45 pacijával… ugyan abba a kasztniba egy 1.3-as 1989-es Mitsu motor(70 paci) nem fogyasztana többet 6-6.5 liternél városba, télen…)

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    Tökéletes, hibátlan, remek autó…vagy mégsem?:)))

    Éljen az eldobható modern technológia nagyszerűsége!:)

    [url]http://nepitelet.hu/autok/opel/insignia_2008/azota_sem_ertem_hogyan_lehetseges_ez/[/url]

  • 2017.10.28. at 10:01
    Permalink

    A diesel halálának első felvonását látjuk. 😀 Előzenekar pedig a 3 hengeres turbós benzines. Piszok idegesítő lehet ez azoknak, akik már jó ideje temetik ezeket. Pár év és csak ilyet tudnak majd venni. Mi lesz akkor? Megemelkedik vajon az öngyilkosságok száma?

    A növekedés szükséges, ha tartani akarják azt a szép tetőívet, ami a jelenleginek is sajátja és a hátsó fejteret jelképessé zsugorította.

Vélemény, hozzászólás?