Új korszak kezdődik, rengeteg a kérdőjel
F1: indul a szezon, majd kiderül, mi lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Melbourne-ben hétvégén rajtol a 2014-es F1-szezon, az Ausztrál NagydÃjon bármi megtörténhet és annak az ellenkezÅ‘je is. A Vettel ellen szurkolók dörzsölhetik a tenyerüket.
Úgy tűnik, hogy a Mercedes a legjobb. Hamilton megtöri a Vettel-uralmat?
Startol az F1-évad Melbourne-ben – magyar idÅ‘ szerint a kvalifikáció szombaton, a futam vasárnap reggel 7 órakor kezdÅ‘dik. MÃg a pénteki gyakorlásokra és a szombati eseményekre is meleg és felhÅ‘s, de esÅ‘mentes idÅ‘t jósol a meteorológia, vasárnap komoly lehűlés és kiadós zuhé kavarhatja tovább azokat a kártyákat, amik már amúgy is alaposan összekutyulódtak a szabály- és autóváltozások miatt. Ami az elÅ‘szezonban kiderült, hogy a turbós átállás nem megy egyszerűen. Még az elmúlt négy évben világbajnok Red Bull háza táján sem, sÅ‘t, náluk pont nagyon nem. AktÃv és ex-pilóták, csapatvezetÅ‘k és szakértÅ‘k nyilatkozatok ezreit adták abban a témában, hogy egyrészt a megbÃzhatóság lesz a 2014-es mottó, másrészt fogalmuk nincs, mi történik a nyitányon, de sanszos, hogy rengeteg lesz a műszaki hibás kiesés. Abban azért kvázi mindenki egyetért, hogy a Mercedes áll nyerésre.
Az új szuperpáros: Alonso és Räikkönen. A Ferrari is előrébb tart, mint a Renault
Bölcsebb hát tán részleteiben nem is foglalkozni a tesztekkel és a spekulációkkal, Ausztrália majd némiképp rendet rak a káoszban. Vagy nem, csak megelÅ‘legezi az év során várható – mit is? Mondjuk káoszt, tanulást és fejlesztést, a gyermekbetegségek leküzdését. A csapatoknak meg kell tanulniuk gyorsabban javÃtani a korábbiaknál sokkal bonyolultabb hajtásláncot, egyáltalán hozzáférni a cserés részegységekhez, tökéletesÃteni a turbómotor integrációját, a szoftvert, a hűtést, s az egyes pályákra megtalálni az optimális beállÃtást a nagyobb nyomaték/kisebb vezetÅ‘szárny/kisebb leszorÃtóerÅ‘ függvényében.
A nyers tempó kevéssé lesz döntÅ‘, az idÅ‘mérÅ‘s eredmény és helyezés a szokásosnál is hamisabb képet festhet a versenytempóról . Megy majd a spórolás a gumival és pláne a 150-160 kilóhoz képest már csak 100 kg üzemanyaggal, az autók lassabbak lesznek, hangjuk szerényebb, végsebességük magasabb, kanyarsebességük alacsonyabb. Ami nekünk, nézÅ‘knek jó hÃr, hogy vélhetÅ‘en nagyobb szerep hárul a pilótákra – az autót nehezebb lesz vezetni gyorsan úgy, hogy közben kÃmélni kell az abroncsot, figyelni a fogyasztásra, kanyarban meg a nyomatékra. A dupla hibrid rendszer, az ERS körönként már 33 másodpercen át lesz aktÃv 160 extra lóerÅ‘t biztosÃtva. Ennek beosztásával is megy majd a játék.
A Renault-motoros autókkal az elÅ‘szezonban volt baj bÅ‘ven, a négyszeres cÃmvédÅ‘ világbajnok Vettel mellett már Ricciardo vezet az energiaitalosoknak
A fogadóirodáknál elÅ‘zetesen Hamilton a favorit (úgy 3,5-ös szorzóval), csapattársa, Rosberg sikerére már ötszörös pénzt fizetnek. Alonso és Räikkönen (Ferrari), Massa (Williams), Button (McLaren) és Vettel (Red Bull) található még a lista elején, utóbbi gyÅ‘zelme már 12-13-szoros nyereményt Ãgért a hét közepén a bwin-nél vagy a Ladbrokes-nál. Mi az, ami biztos? Hogy minden eddiginél soványabb versenyzÅ‘ket látunk majd, mert mindenkit heveny fogyókúrára kötelezett a fÅ‘nökség… Az is biztos, hogy a tavaly elköszönÅ‘ Webber már csak a paddockban kószálhat, a Red Bullhoz a helyére igazolt Ricciardót bezzeg hazai – utcai - pályán tuti extrán hajtja a bizonyÃtási vágy. Susie Wolff személyében a Williamsnél egy hölgy is vezethet valamelyik szabadedzésen.
Az Albert Parkban 1996 óta rendeznek F1-versenyt. Az aszfaltcsÃk hossza 5303 méter, a futam 58 körös, a pályarekord 2004-bÅ‘l Schumacheré 1:24.125 perces idÅ‘vel. Tavaly Räikkönen nyert még Lotusszal Alonso és Vettel elÅ‘tt. Versenynaptár itt, csapatfelállás itt.
A martinis festésű Williams lehet A meglepetés. Most jön el Massa ideje? Az ugyancsak Mercedes-motoros McLarenre és a Force Indiára is érdemes lesz figyelni