Ez a legfrissebb vonatbaleset fotója, ám sajnos csak 2022-ben több mint 70 alkalommal történt hasonló szerencsétlenség (Fotó: Instagram.com/magyarkozut)
Hivatalosan 5 személyt szállíthatott volna az az autó, amelyben heten ültek, miközben vonattal ütköztek Kunfehértónál. Egyikük sem élte túl a balesetet, a mozdonyvezetőt pedig könnyű sérülésekkel kellett kórházba szállítani. Idén ez már a 71. baleset volt vasúti átjáróban, melynek során összesen 29-en vesztették életüket. A helyzet sajnos évről évre egyre rosszabb, éppen ezért kell nyomatékosítani, hogy ezek a balesetek kizárólag az autósok odafigyelésén múlnak.
[BANNER type="1"]
A vonat gond nélkül szakítja szét, préseli maga alá az autókat (Fotó:mavcsoport.hu)
Nem véletlenül kell a vasúti átkelőket fokozott óvatossággal, a KRESZ előírásai szerint megközelíteni, a mozdonyvezető ugyanis már semmit nem tud tenni a baleset ellen, ha rosszkor hajtunk ki elé. Piros jelzés esetén soha, semmilyen körülmények között ne keljünk át, nemcsak a szabályok miatt, hanem magunk és az utasaink érdekében sem, egy több száz tonnás járművel szemben soha nem lesz esélyünk. Ráadásul - ahogy arra a Magyar Közút is felhívta a figyelmet egy vonat féktávja több száz méter, így ha nem tudunk átkelni a síneken, a baleset és a tragédia gyakorlatilag elkerülhetetlen.
Még a traktor sem elég kemény ahhoz, hogy legyűrjön egy vonatot, semmilyen járművel sem éri meg kockáztatni (Fotó:mavcsoport.hu)
Ha a jelzőlámpa fehéren villog, az sem jelent szabad jelzést, ekkor is meg kell győződni róla, hogy nem jön vonat.
Ekkor sincs ugyanis elsőbbségünk az esetlegesen a síneken érkező járművel szemben. Ha lenne is, az sem változtatna a tényen, hogy a túlélési esély egy ilyen balesetben félelmetesen alacsony. A MÁV csoport éppen ezért külön tájékoztató kampányt indított az ilyen esetek megakadályozása érdekében. Kiemelték, hogy a MÁV teljes hálózatán vasúti hibából 2008 óta nem következett be halálos áldozatot követelő baleset. A hasonló tragédiák számának csökkenéséhez így a közlekedési morál változása szükséges. Ezzel kapcsolatban érdemes megnézni egy videójukat, amelyben egy mozdonyvezető beszél arról, hogy milyen a baleset másik oldalán lenni.