Vadítóan dögös lett az Audi új luxuskupéja

Új sofőrsegédekkel debütált Audi A7 Sportback

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden tekintetben modernebb, fejlettebb, biztonságosabb az új A7 Sportback, nem mellesleg magabiztosabb megjelenésű is a németek jachtja.


Hét évvel az első Audi A7 Sportback bemutatkozása és 3 évvel a facelift után, máris itt a német prémiumkupé második generációja. Elődjénél 5 mm-rel rövidebb (4969 mm), 2 mm-rel keskenyebb (1908 mm), ellenben 2 mm-rel magasabb (1422 mm) a vadiúj négyajtós GT, ami otthonában mutatta meg először az A8-cal megkezdett új dizájnvonalnak köszönhetően még morcosabbra rajzolt arcát. Lejjebb került a hatszögletű hűtőrács, már egyenesek a HD mátrix-LED fényszórók, lézer reflektorral, maradt viszont a gyönyörű kupés tetőív, ami továbbra is éles törésben, valamint aktív szárnyban végződik. Meghökkentő részlete a far teljes szélességén végighúzódó hátsó lámpa, ami olyan fényjátékra képes ajtónyitáskor és -záráskor, hogy már-már azt hisszük, hogy szorult egy kis fantázia az Audi formatervezőinek vonalzójába. Meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy

az új A7 Sportback vonzóbb és magabiztosabb megjelenésű, mint az új A8.

Hirdetés

Nem kevésbé újító az utastér sem, persze olyan audis, konzervatív, rideg módon. Az egész műszerfalon átfutó egyenesektől minimalista, mégis elképesztően igényes. Talán az utóbbi idők legjobban komponált kabinját alkották, ömlik belőle a finomság és a határozottság, és ezt az echte négykarikás vásárlók értékelni fogják. Bár rövidebb a külső, a tengelytáv 12 mm-rel hosszabb, ötüléses és négyüléses változatok is érkeznek. Nagyobb testévérétől örökli a duplaképernyős középkonzol-elrendezést: már nem csak egy MMI kezelőszervvel vezérelhető 10,1 colos infotainment képernyőt kap a csúcsfelszerelt változat, hanem egy 8,6 colos klímavezérlőt is. Nem maradt el a 12,3 colos virtual cockpit sem.

Lemezei alatt is rengeteg változás történt, váza nagy mennyiségű alumíniumot tartalmaz, felfüggesztését és kormányzását magunk hangolhatjuk, de rendelhető hagyományos, 10 mm-rel lejjebb ülő sport vagy éppen légrugóval is. Opciós lesz az összkerékkormányzás, valamint a quattro változatokhoz rendelhető nyomatékvektorált hátsó differenciálmű. Mindent beleadva 5 radarral, 5 kamerával, 12 ultrahangos szenzorral, sőt, egy lézer szkennerrel is dolgozhat a 39 féle biztonsági rendszer: köztül adaptív tempomat, sávtartó, táblafelismerő, később csatlakozik a távvezérelhető parkolás is. Egyelőre nincs szó az Audi A8 dugóasszisztenséről, ami hármas szintű önvezetést ígér, már ahol engedik a jogszabályok.
Élből 535 literes a csomagtere, láblendítéses nyitással érhető el, ülésdöntéssel 1390 literre bővíthető, természetesen a raktér hosszát úgy határozták meg, hogy két golftáska éppen beférjen. Nagyvilági dilemmák. Bevezetőmotorja ugyanaz a 3,0 literes, 340 lovas V6 lesz, amivel az A8 is bemutatkozott, 48 voltos mild-hibrid rendszerrel, és ami mostantól az új típusjelöléssel, azaz 55 TFSI névvel debütál. Annyi különbség azért lesz, hogy az A7 nem nyolc, hanem hétfokozatú Stronic automatát kap. Későbbre további négy- és hathengeres motorokat ígér az Audi. Az alap A7 már februártól kapható Németországban, 67 800 euróért, valószínűleg hozzánk valamivel később érkezik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    aha, változott, de szerintem nem elÅ‘nyére……..ennek ellenére ez a nyújtott,puttonyos,kupéforma még mindig erre emlékeztet :

    [url]http://www.k-9superheroesdogwhispering.com/wp-content/uploads/2013/01/dogpooping.jpg[/url]

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Vadítóan dögös lenne ? Na ne már úgy néz ki mint az elÅ‘d sÅ‘t pont úgy néz ki csak kapott egy majomparádét a hátsó lámpák helyére elÅ‘re meg kettÅ‘ cicalámpát …a beltér az visszalépés az elÅ‘dhöz képest ott legalább el lehetett tüntetni a középsÅ‘ kijelzÅ‘t mert motoros mozgatású volt … na és itt ez a beltér ? Ne vicceljünk 😀 Minek egyáltalában az a középsÅ‘ kijelzÅ‘??? Műszerfal TFT kijelzÅ‘ lent szintén TFT kijelzÅ‘ a gombok helyén … utas meg úgy sem látja és vezetés közben egyébként sem lehet ” lehet csak nem szabad” filmet nézni …

Vélemény, hozzászólás?