VadÃtóan dögös lett az Audi új luxuskupéja
Új sofőrsegédekkel debütált Audi A7 Sportback
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden tekintetben modernebb, fejlettebb, biztonságosabb az új A7 Sportback, nem mellesleg magabiztosabb megjelenésű is a németek jachtja.
Alig, hogy bemutatkozott az új, máris maradinak hat az előző A7 generáció. Itt talán még bejövősebb az A8 formavilága
Hét évvel az elsÅ‘ Audi A7 Sportback bemutatkozása és 3 évvel a facelift után, máris itt a német prémiumkupé második generációja. ElÅ‘djénél 5 mm-rel rövidebb (4969 mm), 2 mm-rel keskenyebb (1908 mm), ellenben 2 mm-rel magasabb (1422 mm) a vadiúj négyajtós GT, ami otthonában mutatta meg elÅ‘ször az A8-cal megkezdett új dizájnvonalnak köszönhetÅ‘en még morcosabbra rajzolt arcát. Lejjebb került a hatszögletű hűtÅ‘rács, már egyenesek a HD mátrix-LED fényszórók, lézer reflektorral, maradt viszont a gyönyörű kupés tetÅ‘Ãv, ami továbbra is éles törésben, valamint aktÃv szárnyban végzÅ‘dik. MeghökkentÅ‘ részlete a far teljes szélességén végighúzódó hátsó lámpa, ami olyan fényjátékra képes ajtónyitáskor és -záráskor, hogy már-már azt hisszük, hogy szorult egy kis fantázia az Audi formatervezÅ‘inek vonalzójába. Meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy
az új A7 Sportback vonzóbb és magabiztosabb megjelenésű, mint az új A8.
Szerencsére nem köszöntek el a jellegzetes jacht-fartól, benne a 120 km/h-nál automatikusa nyÃló szárnnyal, a 13 LED-csÃkkal rajzolt hátsó lámpák viszont alapjaiban határozzák meg az új A7-est
Nem kevésbé újÃtó az utastér sem, persze olyan audis, konzervatÃv, rideg módon. Az egész műszerfalon átfutó egyenesektÅ‘l minimalista, mégis elképesztÅ‘en igényes. Talán az utóbbi idÅ‘k legjobban komponált kabinját alkották, ömlik belÅ‘le a finomság és a határozottság, és ezt az echte négykarikás vásárlók értékelni fogják. Bár rövidebb a külsÅ‘, a tengelytáv 12 mm-rel hosszabb, ötüléses és négyüléses változatok is érkeznek. Nagyobb testévérétÅ‘l örökli a duplaképernyÅ‘s középkonzol-elrendezést: már nem csak egy MMI kezelÅ‘szervvel vezérelhetÅ‘ 10,1 colos infotainment képernyÅ‘t kap a csúcsfelszerelt változat, hanem egy 8,6 colos klÃmavezérlÅ‘t is. Nem maradt el a 12,3 colos virtual cockpit sem.
Elmaradhatatlan az elsÅ‘ ülések masszázsfunkciója, a Bang & Olufsen prémium hangrendszer, az óriási panorámatetÅ‘, de lesz beépÃtett parfüm is
Lemezei alatt is rengeteg változás történt, váza nagy mennyiségű alumÃniumot tartalmaz, felfüggesztését és kormányzását magunk hangolhatjuk, de rendelhetÅ‘ hagyományos, 10 mm-rel lejjebb ülÅ‘ sport vagy éppen légrugóval is. Opciós lesz az összkerékkormányzás, valamint a quattro változatokhoz rendelhetÅ‘ nyomatékvektorált hátsó differenciálmű. Mindent beleadva 5 radarral, 5 kamerával, 12 ultrahangos szenzorral, sÅ‘t, egy lézer szkennerrel is dolgozhat a 39 féle biztonsági rendszer: köztül adaptÃv tempomat, sávtartó, táblafelismerÅ‘, késÅ‘bb csatlakozik a távvezérelhetÅ‘ parkolás is. EgyelÅ‘re nincs szó az Audi A8 dugóasszisztensérÅ‘l, ami hármas szintű önvezetést Ãgér, már ahol engedik a jogszabályok.
15 szÃnnel, közülük 8 újjal, valamint akár 21 colos felnikkel lesz személyre szabható az Audi új kupéja
ÉlbÅ‘l 535 literes a csomagtere, láblendÃtéses nyitással érhetÅ‘ el, ülésdöntéssel 1390 literre bÅ‘vÃthetÅ‘, természetesen a raktér hosszát úgy határozták meg, hogy két golftáska éppen beférjen. Nagyvilági dilemmák. BevezetÅ‘motorja ugyanaz a 3,0 literes, 340 lovas V6 lesz, amivel az A8 is bemutatkozott, 48 voltos mild-hibrid rendszerrel, és ami mostantól az új tÃpusjelöléssel, azaz 55 TFSI névvel debütál. Annyi különbség azért lesz, hogy az A7 nem nyolc, hanem hétfokozatú Stronic automatát kap. KésÅ‘bbre további négy- és hathengeres motorokat Ãgér az Audi. Az alap A7 már februártól kapható Németországban, 67 800 euróért, valószÃnűleg hozzánk valamivel késÅ‘bb érkezik.
Az S-Line változatok nagyobb, fényes fekete légbeömlőket és első-hátsó diffúzorokat is kapnak
Hát nem egy nagy durranás…..
aha, változott, de szerintem nem elÅ‘nyére……..ennek ellenére ez a nyújtott,puttonyos,kupéforma még mindig erre emlékeztet :
[url]http://www.k-9superheroesdogwhispering.com/wp-content/uploads/2013/01/dogpooping.jpg[/url]
VadÃtóan dögös lenne ? Na ne már úgy néz ki mint az elÅ‘d sÅ‘t pont úgy néz ki csak kapott egy majomparádét a hátsó lámpák helyére elÅ‘re meg kettÅ‘ cicalámpát …a beltér az visszalépés az elÅ‘dhöz képest ott legalább el lehetett tüntetni a középsÅ‘ kijelzÅ‘t mert motoros mozgatású volt … na és itt ez a beltér ? Ne vicceljünk 😀 Minek egyáltalában az a középsÅ‘ kijelzÅ‘??? Műszerfal TFT kijelzÅ‘ lent szintén TFT kijelzÅ‘ a gombok helyén … utas meg úgy sem látja és vezetés közben egyébként sem lehet ” lehet csak nem szabad” filmet nézni …