Vajon hamarabb lesz a Lexusnak elektromos X6-ja, mint a BMW-nek?

Hivatalos: jövőre érkezik a Lexus második, immár eleve elektromosnak tervezett szabadidő-járműve

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az biztos, hogy jövő nyáron jön a második villany-Lexus, amely valószínűleg merít a nemrég bemutatott LF-Z kupé-SUV tanulmányautóból.

A Lexus első villanymodellje, a UX 300e már Európában is kapható, de elnézve a riválisok rohamtempójú villanyoffenzíváját, nem ülhetnek a japánok a babérjaikon. A Lexus megerősítette, hogy már alig egy évet kell csak várni a következő zéró emissziós modelljükre, ami ráadásul az alapoktól kezdve villanyautónak lett megálmodva. Sajnos további konkrétumokat nem árult el a gyártó, de az utóbbi évek tanulmányautóiból és iparági pletykákból ki tudunk indulni, hogy mire számítsunk 2022 nyarán. Az első és legfontosabb referenciapont az LF-Z Electrified tanulmányautó, amit idén márciusban mutatott be a gyártó. A felső-középkategóriás kupé-SUV elegáns és merész vonalakkal érkezett, ráadásul, ahogy fentebb említettük, tősgyökeres villanyautónak tervezték, így kihasználhatják az ilyen célra szánt padlólemez előnyeit. Az LF-Z például 10 milliméterrel rövidebb az RX-nél, mégis 160 milliméterrel hosszabb a tengelytávja, ami jót tesz a helykínálatnak a városi manőverezhetőség romlása nélkül. A koncepcióban a 90 kWh kapacitású akkumulátor figyelemreméltó, 600 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, miközben az 544 lóerős, 700 Nm-es hajtáslánc 3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a 2,1 tonnás járművet.
Hirdetés
Mindezek elég merész számok, tekintve például azt is, hogy a világ jelenlegi legdurvább SUV-ja, a Porsche Cayenne Turbo GT gyorsulása egy tizedmásodperccel gyengébb 100 km/h-ra, vagy hogy a Tesla Model X Plaid is csak dupla annyi lóerővel tud a Lexusnál jobban sprintelni. Remélhetőleg a Lexus nem füllent, és az idő múlásával nem tűnnek el az ígéretek a süllyesztőben, ahogy az sok új, start-up-szerű autógyártó esetében történik. Ha ilyen, vagy legalábbis csak ehhez hasonló menetteljesítményekkel dob piacra villanyautót a Lexus, azzal tényleg elég gyorsan a szegmens élére ugrik majd, ez pedig illeszkedne is a gyártó tavalyi terveibe, ugyanis akkor röppent fel a hír, hogy 2022-ben érkezhet a Lexus új zászlóshajója. Akkor még a 2018-as LF-1 Limitless tanulmányautóra alapozták a leendő stílust, de még ma is elképzelhető, hogy mindkét koncepcióból vándorolnak majd át stílusjegyek az új modellre, ami lehet például RZ vagy LQ megjelölésű is. Elektromos terepkupét egyelőre még csak az Audi mutatott be, de addig még megejtheti akár a Mercedes-Benz, akár a BMW az ilyen kategóriájú indulójuk bemutatását a szegmensben - ha viszont nem teszik, akkor komoly előnnyel indulhatnak majd a japánok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?