Vajon melyik a legértékesebb amerikai autógyártó?

Amerika legértékesebb autógyártója csakis villanyautókat készít

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miután piaci tőkeértéke alapján lekörözte az eddig listavezető General Motors-t is, már a Tesla a legértékesebb amerikai autógyártó.


A Tesla árfolyama a New York-i értéktőzsde hétfői kereskedésében 3,7 százalékos pluszban állt, árfolyama meghaladta a 313 dollárt és ezzel a piaci tőkeértéke elérte az 51 milliárd dollárt. Értéke így 1,7 milliárd dollárral felülmúlta a General Motors-ét - áll a Bloomberg jelentésében.
Hirdetés

A Tesla folyamatosan döntögeti árfolyamcsúcsait, amit az a befektetői várakozás okoz, hogy a cég a jövő egyik vezető autógyártója lehet. Jól példázza a befektetők derűlátását, hogy a Tesla tavaly csupán 80 ezer autót gyártott, míg a GM több mint 10 milliót, ám a 2003-ban alapított Tesla Motorsban nagyobb potenciált látnak a spekulánsok. Egy másik példa arra, hogy a befektetők az autógyártás kapcsán inkább már a jövőbe néznek, semmint a jelent boncolgatják, hogy miközben a GM idén több mint 9 milliárd dollár, a Ford pedig 6,3 milliárd dollár profitot vár, a Tesla több mint 950 millió dolláros veszteséggel zárhat, és csak jövőre lesz nyereséges, ennek ellenére több pénzt adnának érte.
Szakértők szerint az idei év a vízválasztó, amikor a Tesla egy szűk piaci szegmens keresletét kielégítő autógyártóból tömegautó-gyártóvá válik, amit a tervek szerint a második félévben gyártásba kerülő Model 3 által tervez elérni. A már tavaly bemutatott elektromos autó - alapváltozatban - 35 ezer dollárba (~10,5 millió Ft) kerül majd és 350 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel, így nem meglepő, hogy mintegy 500 ezer megrendeléssel rendelkezik már. A Model 3 a GM Bolt típusával verseng, a Kaliforniában már forgalomba került 37,5 ezer dollárba kerülő Bolt hatótávja 346 kilométer.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 19:48
    Permalink

    A Tesla nagyon innovatív, a benne rejlő “story” repítette ide az árfolyamot. Most az a kérdés hogy ez a jelenlegi árfolyam nem egy lufi-e már. Ezt pedzegették már: a model 3-ra annyi megrendelés jött hogy öt évig lekötik a gyártókapacitást (lesz olyan ügyfél aki befizette az előleget, de csak 5 év múlva kapja meg autóját), csúszik a gyárépítés (gigafactory projekt) stb… Egy olyan autógyár ami fennállása óta nem volt egyetlen évben sem nyereséges, jelenleg 80ezer autót gyárt piaci kapitalizációban felülmúlja a 10 millió autót előállító 9 mrd dollár nyereséget termelő társát (társait). Vajon mennyi autót kell a jövőben gyártania ahhoz hogy ez a (már mesterségesen magasnak tűnő) árfolyam akár csak fennmaradjon? És mekkora nyereséghányaddal? A Toyota és a BMW 8-10%-os üzemi szintű eredményt ér el autónként, ez az iparágban jelenleg a legjobb adat (ismereteim szerint).
    Azt hiszem a Natgeo-n volt egy film a Tesla model s gyáráról, hát nagyon nem tűnt túlrobotizáltnak a gyártás (inkább gépesített kézi összeszerelésnek tűnt, … mint pl a Rolls Royce, de arról meg tudjuk hogy nem a legköltséghatékonyabb)

Vélemény, hozzászólás?