Vajon miként kötnek ki a Suzukinál a vásárlók? Itt a válasz!

Gyorsan és legtöbbször más márkát meg sem nézve döntenek a Suzuki mellett a vevők

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes kérdésekre kereste a választ a Suzuki: vajon miként kötnek ki náluk a vevők? Íme a válaszok!

A Suzuki legfőbb idei újdonsága az Év Magyar Autója közönségdíjat nyert és ezzel egybecsengve a legtöbb vevő által választott új S-Cross, vele invitált nemrég egy hollókői túrára a márka képviselete, de annyi S-Cross tesztünk volt már, hogy magáról az autóról kevéssé lehet újat mondani. Tudta ezt a Suzuki is, így egy felméréssel is készült, amit vásárlói körében, a 2021. január és 2022. május közötti időszakban végeztetett. A felmérés leginkább a következőkre irányult: hogyan gondolkodnak a Suzuki tulajdonosok az új autó vásárlása során, hány modellt hasonlítanak össze egymással, milyen tényezők alapján hozzák meg a végső döntésüket vagy milyen közösségimédia-csatornákon tájékozódnak a legtöbben.
Hirdetés
A kutatás alapján elmondható, hogy bár a (Suzukit vásárló) háztartások csaknem felében két vagy több Suzuki is van, a nemrégiben vásárolt modell, azaz az új autó a háztartás elsődleges járműve. A legelterjedtebb még az SX4 S-Cross, őt követi szorosan a Vitara, de egyre többen választják családi autónak a 2021 novemberében bemutatott új S-Cross-t is.
Hirdetés
Gyors döntéshozatali folyamat jellemzi a Suzuki vásárlók döntő többségét. A megkérdezettek 31%-a egy hónapnál rövidebb idő alatt, 28%-a pedig két-három hónap alatt határozza el magát az új autó vásárlásra, melynek fő kiváltó oka az előző autó korosodása, műszaki problémáinak megelőzése és a fenntartási költségek minimalizálása. A válaszadók 19%-a, azaz közel ötöde ugyanakkor csupán azért döntött az új autó vásárlása mellett, mert megjelent az új S-Cross. A kutatási eredmények megmutatták, hogy míg az információgyűjtés és a modellek részletes összehasonlítása magányos (elsősorban férfi) feladat, addig a választás és a vásárlás már a háztartásokban élők közös döntésén alapszik. Az új Suzuki tulajdonosok döntő többsége vásárlás előtt egyáltalán nem nézett meg másik modellt, 27% csupán egy, 23% két modellt hasonlított össze egy általa preferált Suzuki modellel.
Hirdetés

A döntéshozatal során fontos tényező a márka megbízhatósága, a jó ár/érték arány, a garancia időtartama, az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a vezetéstámogató rendszerek széles skálája, amiből ugyebár már alapáron is nagyon sokat adnak a Suzuki modelljei. A kutatási adatok megerősítették, hogy a jelenlegi piaci helyzetben a raktárkészletről való értékesítés erősen befolyásolja az autóvásárlást, a kedvezmény csak másodlagos tényező.
Bár a Suzuki vásárlók 64%-a használja naponta a Facebookot, az autóvásárlási folyamat során az új autó vásárláshoz elengedhetetlen információkeresés fő forrása a Youtube. Apropó, legújabb Vitara tesztünket és videónkat láttad már?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.07.18. at 15:51
    Permalink

    Nekem korábban sosem volt Suzukim, én is gyorsan döntöttem a vásárlás mellett, de nem S-Cross vagy Vitara, hanem egy használt Swift lett a kiválasztott. A vezetéstámogató rendszerek teljes hiánya és az élvezetes vezethetőség voltak a fő szempontok. Ezek szerint mégsem vagyok tipikus Suzuki vásárló :).

Vélemény, hozzászólás?