Valódi versenyautó Ford Focusból
Ford Focus ST-R
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frankfurti újdonságai között kiemelten szerepeltette a motorsport világ számára készÃtett modelljeit a Ford. A Focus ST-R hivatásos, amatÅ‘r és hobbiversenyzÅ‘ket is céloz.
Már idén megvásárolható, a versenysorozatokban pedig jövő év elején debütálhat a Ford Focus ST-R, azaz a gyári versenyautó
Alapvetően változatlan a Focus műszerfala, de minden más egyedi az ST-R-ben. Az audiorendszer gombjai vak-kapcsolók, hifi és rádiórendszer sincs a versenyautóban
A Ford gyakorlatilag a Focus ST gyártáskezdetétÅ‘l kÃnálja az arra épülÅ‘, de az FIA elÅ‘Ãrásoknak megfelelÅ‘ valódi versenyautót. Az ST-R a már ismert, 250 lóerÅ‘s, 2,0 literes, EcoBoost turbómotorral, kibelezett utastérrel, versenyüléssel, FIA-szabvány bukókerettel, nagyobb teljesÃtményű fékrendszerrel és versenypályára hangolt futóművel készül, és elÅ‘ször Észak-Amerikában vásárolhatják meg a különféle bajnokságokban induló csapatok. Bár a Ford európai vezérkara már most hirdeti, hogy aki már most szeretne ilyet Európában, annak egyedi rendeléssel igyekeznek teljesÃteni kérését.
A Ford Racing fejlesztÅ‘mérnökei, illetve a márka "Nagy TeljesÃtményű" autóinak osztálya elsÅ‘ körben az amerikai Grand-Am ST, a World Challenge TC és a Canadian Touring Car versenysorozatok igényeihez hangolta a verseny-Focust, de nem titok, hogy a tengerentúli sorozatokon túl a Ford reményei szerint az autó a legfontosabb európai és nemzeti bajnokságokban is szerepelni fog, például a 24 órás nürburgringi versenyen. A megrendelÅ‘knek állÃtólag csak nevüket kell az autóra ragasztani, illetve a csapatuk által használt rádiót kell telepÃteni.
SzembÅ‘l kellÅ‘en fenyegetÅ‘ az ST-R, melynek menetdinamikai értékei egyelÅ‘re ismeretlenek. Versenyautóként is elÅ‘l hajt a Focus, de miként az ST-hez, hozzá is alapáras a nyomatékirányÃtó ESP elektronika. Az optikai tunerek már bizonyára készÃtik az egyedi lökhárÃtókat a többi Focusra is
Mivel az eredetileg amerikai és kanadai versenypályákra homologizált Focus ST-R-t Észak-Amerikában már ez év végétÅ‘l megrendelhetik a gyakorlott, profi versenyzÅ‘k, valamint az amatÅ‘rök és a hobbiversenyzÅ‘k is, a Focus-versenyautók Ãgy akár sokak elsÅ‘, tanuló-versenyautója lehet. Persze joggal tehetÅ‘ fel a kérdés: elsÅ‘kerékhajtással?