Van élet egymillió forint alatt a használtpiacon?
Piaci körkép: mit kapunk 800 ezer forintért?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A lélektaninak mondható határok alatt kerestünk használtautókat: legfeljebb 8 éves és maximum 800 ezer forintos modellekre vadásztunk, méghozzá sikerrel.
Ez a Renault Mégane II, amelynek első, 2003-as példányai már elérhetők a 700-800 ezer forintos ársávban, akár ötajtós, akár kombi karosszériával is
Egy ideig párhuzamosan futott egymás mellett a Renault Mégane I és II, előbbi Classic néven limuzinként kellette magát a kacsaseggű ötajtós megjelenése után
Modell | Évjárat | Vallott km | Vételár (Ft) |
Renault Mégane Classic 1.4 Alizé (limuzin) | 2003/4 | 97 000 | 739 000 |
Citroën Xsara 1.6 SX (5 ajtós) | 2004/1 | 107 000 | 749 000 |
Citroën Xsara 1.4 SX (5 ajtós) | 2003/8 | 132 900 | 749 000 |
Peugeot 206 2.0 GTI (3 ajtós) | 2003/6 | 148 000 | 749 000 |
Citroën Xsara 1.6 SX (5 ajtós) | 2003/4 | 132 548 | 750 000 |
Renault Mégane Grandtour 2.0 Privilege (új modell) | 2003/10 | 102 000 | 750 000 |
Renault Thalia 1.6 16V Dynamique | 2003/11 | n. a. | 759 000 |
Renault Mégane 1.4 Authentique Plus (kombi) | 2003/6 | n. a. | 760 000 |
Citroën Xsara Break 1.4 SX (kombi) | 2003/8 | 205 758 | 790 000 |
Suzuki Liana 1.6 GLX Automata | 2003/8 | 97 000 | 790 000 |
Fiat Stilo 1.8 Dynamic (3 ajtós) | 2003/12 | 77 700 | 798 000 |
Chevrolet Tacuma 1.6 16V Comfort | 2005/7 | 89 563 | 799 000 |
Daewoo Kalos 1.4 16V SX | 2003/8 | 152 000 | 799 000 |
Renault Clio 1.4 16V Privilége (5 ajtós) | 2003/7 | n. a. | 799 000 |
Renault Mégane 1.4 16V (5 ajtós, új modell) | 2003/5 | 156 123 | 799 000 |
Suzuki Liana 1.6 GLX 4WD | 2003/10 | 138 000 | 799 000 |
Hyundai Accent 1.5 GLS | 2003/1 | 95 000 | 800 000 |
Nem a formájával hódít a Chevrolet Tacuma, ellenben ennél használható ki a legjobban az értékvesztés: a korábban Daewoo néven futó egyterű a legfiatalabbként kínálja az általunk elvárt tartozékokat
2003-ban már a módosított, ovális fényszórós Citroën Xsara futott, amelyből találtunk ötajtós és kombi karosszériát is, 1,4-es és 1,6-os benzinmotorral egyaránt. A jellemző komfortszint az SX, klímával, légzsákokkal
Csak a Suzuki Lianához van automata sebességváltó vagy összkerékhajtás a 800 ezer forint alatti ársávban, 8 éves korig bezárólag
Válaszolva a címbéli kérdésre, körképünk alapján egyértelműnek tűnik, hogy egymillió forint alatt is van élet a használtpiacon, persze a kínálat messze nem olyan gazdag, mint a drágább régiókban. De aki keres, az talál(hat)!
azért vannak ám felismerhető jelei a tekergetett órának!!! alapos körültekintéssel és némi műszaki érzékkel. íme néhány példa.: a pedálgumik kopottsága(bár ezek is pár száz forintos tételek a cserénél) ott van a kormánykerék kopottsága 100.000km-nél nem hiszem,hogy fényesre kopik ezt szeretik elfedni olcsó bőrbevonattal, vagy más egyéb kormányvédő “dekorációval”érdemes megnézni mi lapul ezek alatt. A váltó markolat kopottsága, az ajtó kilincsek. A zömében városban futott autók váltóján is érződik az elhasználódás nyoma. és akkor még nem beszéltünk a szándékosan eltitkolt hibákról!!! A használt autó vásárlás órási nagy lutri!! Talán többet-jobban kellene tájékoztatni a vásárlókat arra,hogy mielőtt pénzüket kiadják a kezükből ragaszkodjanak a műszaki állapotlap kikéréséről, elvinni az erre alkalmas szervizbe átnézetni tízen egynéhány ezer forintos tétel (((tényleg megéri!!!))). Egy alapos körképet kapunk arról mit is szándékozunk megvenni és milyen várható költségek fognak felmerülni (ezek máris mind alku tárgyává teszik az esetenként igencsak túlárazott használt autókat.
már a 1.5 misis cikhez is irtam
daewoo kalos ,kia rio hol maradt??
a koreaiak ezeknél kezdtek jó minőséget gyártani akkor is ha nem presztis márkák,ne a szomszédnak vegyünk autót .
A tablazatban szereplo autok km futasa enyhen szolva is megkerdojelezheto!Pl.Renault Megane kombi privileg felszereltseggel,ami a renaultnal a legmagasabb szint,750 ezer ft es 100 ezer km,hat az nevetseges,8 ev alatt egy kombi min.duplajat futja!hat csak ennyit akartam,rohej!
Jó cikk,tetszik.Érdekes,hogy elmaradnak a német és japán autók a listából,lehet,kicsit el vannak árazva?Igaz,az ezredforduló környékén még egyáltalán nem volt általános a jól felszerelt német autó,különösen nem a mi piacunkon.