Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete
Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.
Sárga fényezése szemet szúr, ritka az ilyen gyári állapotú Lancer Evo, legyen az bármelyik generáció
Kétségtelen, hogy a Mitsubishi aranykorát a kilencvenes évek jelentette, amikor amellett, hogy hasítottak a Pajero eladásai, a Subaruval egymásra licitálva dobták ki a jobbnál jobb sportautókat. Kétévente, gyakran másfél évente érkeztek a következő Evolution változatok az aktuális Lancer generációból, a hárombetűs rövidítés (Evo) pedig legendává nőtte ki magát autós körökben, többek között az igen sikeres raliprogramoknak köszönhetően. Most egy igen érdekes, látszólag makulátlan Mitsubishi Lancer Evolution III bukkant fel a Contempo Concept HK Motors-nál. Gyönyörű sárga fényezését fehér O.Z felnik emelik ki, hamisítatlan motorháztetője és szárnya rögtön megkülönbözteti.
Momo sportkormány, precíz kéziváltó és jobb oldaltartású sportülések. Nem véletlenül fogyott el gyorsan az a 7000 példány
A hong kongi autókereskedés szerint egy 1995-ös modellről van szó és mindössze 64 000 kilométert futott, amit a gyári állapotú Momo kormány és a frissnek tűnő kéziváltó-gomb alapján el is hiszünk. 270 lóerőt küld mind a négy kerékre 2,0 literes turbómotorja, ami arról lett híres, hogy könnyedén húzható, éppen ezért nagy kincs egy tuningmentes változat, amit nehéz kifogni a mindössze 7000 darabból. Meg is kérik az árát: 250 000 hong kongi dolláért kínálják, ami átszámítva kb. 8,3 millió forint.
Négyhengeres, kétliteres turbómotor dolgozik a Evo III motorterében
Egyébként az Evo III-mal nyerte első Rali Világbajnoki címét a Mitsubishi, utána további 7 generáció érkezett, és persze jöttek a mai napig igen aktív N-csoportos raliváltozatok, a jellegzetes egyenletlen alapjárattal, legtöbbször ALS-szel megtámogatva. Tavaly ősszel, a tizedik generációval azonban leköszöntek az Evolution modellek, pletykák szerint pedig SUV-ként éledhet újra.
Nem csak a raliautónak használták, az utcai alapmodellnek is jellegzetes részlete volt bitang hátsó szárny
Keresett és megbecsült klasszikus lesz minden EVO.
Jackie Chan nagy autó gyüjtő. Amolyan ázsiai Jay Leno.Ha jól tudom elég jó sofőr is.
Tényleg jó színész, de nem értem miért akarod nyalogatni az ujjait? 🙂
Te komolyan mondom beteg vagy öreg; sosem olvasod vissza, amit ide lefirkálsz?! Van egy tanácsom számodra: adj ki egy “zold” értelmező kéziszótárt a sajátosan összetákolt szavaidra! Kösz!
Abbban a korban a Mitsubishi volt az egyik kedvenc márkám. Mai szemmel feloghatalan, hogy mennyire modernnek és előrmutaótnak tűnt, és a 90-es években mekkora forradalmon ment át.
Szupermodern paletta (már a 88-as Colt/Lancer/Galant is nagyon szép lett, de a következő a 90-es években valszeg sok konkurensben megfagyasztotta a vért, ESP szerűség, 4WD, V6-osok már 2 litertől), igényes tömegmodellre épülő furuisztikus sportkocsik, tetején egy remek 3000GT, miközben volt idejük besegíteni a tulaj Chryslernek a modellfejlesztésben. Sportiskerek, moziszereplés globális jelenlét Kanadától Ausztráliáig.
Ott szurkoltam Makinennek a 4 év sikerei során (amelyek valódi küzdelmet mutattak, ne hasonlítsuk a Sebestyének 10 éve tartó unalmas dominaciájához, Amikor Sainz Corollája lerobban a cél előtt, mekkora érzelmi hullámvasút volt, bakker).
Mindazonáltal a Mitsubishire is igaz, hogy mindig is igyekezett modern autókat gyártani, és ezek nem úgy öregszenek mint a klasszikusok (egy Xedos 6 használt tesztnél foglalta össze valaki a totalcaron [url]http://totalcar.hu/tesztek/2016/12/09/hasznaltteszt_mazda_xedos_6_1994/[/url] ).
Akkoriban ez a lancer futurisztikus volt, azóta beérte, majd meghaladta az idő. Mindazonáltal nehéz erre oldtimerként gondolni (pedig egyre gyakrabban fordulna elő, én már szokom, amikor a 300XZ Tein turbót oldtimer rendszámmal állítják ki).
Ez az autó így szerintem nem for akkora értéket képviselni, mint remélik. Oldtimernek modern, versenyautónak meg már túlhakadott. Ha Makinen saját versenyautója lenne akkor már lenne a helyzet, de akkor nem is ennyiért árulnák, hanem az 5szöröséért 🙂
Jackie Chan megnyalná utána mind a tíz ujját. Megjegyzem, én is:)