Városban 134-gyel tépett a gyorshajtó bajnok

Íme február gyorshajtó rekorderei. 300 ezresek is vannak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rég nem láttunk listát traffipaxba futó gyorshajtó rekorderekről, de most itt vannak február bajnokai, akik elismerés helyett csúnya csekkekre számíthatnak.

2013. február 21-én Békésszentandrás belterületén a megengedett 50 km/h helyett 134 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 300 000 forint

Egyesek szokás szerint tesznek a szabályokra és annak ellenére is össze-vissza száguldoznak, hogy tudjuk, a balesetek legfőbb oka a gyorshajtás. Rég nem láttunk listát traffipaxba futó rekorderekről, de most a rendőrség nyilvánosságra hozta a februári bajnokokat - ketten például 300 ezer forintos csekkre számíthatnak, mert városban a megengedett 50 helyett több mint 130 km/h-s sebességgel autóztak. Az autópályás leggyorsabb az elmúlt hónapban 231-gyel tépett, ami "csak" 130 ezrébe fog fájni, nem gratulálunk se neki, sem a többieknek. S ők ugye csak azok, akiket tetten értek a zsaruk. Utóbbiakkal és az állandó sebességméréseikkel sem feltétlen szimpatizálunk, nem erről van szó, csak van az a mértékű gyorshajtás, ami már a fokozottan veszélyes és felelőtlen kategória. Az ORFK mellékelt portréi ilyesmiket ábrázolnak.

Hirdetés

2013. február 2-án Söpte belterületén a megengedett 50 km/h helyett 104 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 90 000 forint

2013. február 2-án a 8639-es számú úton a megengedett 90 km/h helyett 132 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 45 000 forint

2013. február 4-én Lukácsháza belterületén a megengedett 50 km/h helyett 105 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 90 000 forint

2013. február 9-én a 44-es számú főúton a megengedett 90 km/h helyett 165 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 90 000 forint

2013. február 12-én az M3-as autópályán a megengedett 130 km/h helyett 201 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 90 000 forint

2013. február 17-én Mernyeszentmiklós belterületén a megengedett 50 km/h helyett 124 km/h sebességgel közlekedett a képen látható gépjármű.
A kiszabott közigazgatási bírság: 200 000 forint

2013. február 18-án az M1-es autópályán a megengedett 130 km/h helyett 204 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 90 000 forint

2013. február 18-án a 89-es számú főúton a megengedett 90 km/h helyett 146 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 60 000 forint

2013. február 18-án a 89-es számú főúton a megengedett 90 km/h helyett 143 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 60 000 forint

2013. február 19-én az 55-ös számú főúton a megengedett 90 km/h helyett 171 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 130 000 forint

2013. február 20-án az M6-os autópályán a megengedett 130 km/h helyett 231 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 130 000 forint

2013. február 26-án Sződliget belterületén a megengedett 50 km/h helyett 133 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 300 000 forint

2013. február 27-én Simaság belterületén a megengedett 50 km/h helyett 119 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 200 000 forint

2013. február 28-án a 84-es számú főúton a megengedett 90 km/h helyett 167 km/h sebességgel közlekedett a képen látható személygépkocsi.
A kiszabott közigazgatási bírság: 90 000 forint

Forrás: ORFK Kommunikációs Szolgálat

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Szóval szerinted a lakott terület tábla vonalát mérni nem pénzbeszedés célzatú. Akkor nézd meg hogy hány baleset történik évente lakott terület tábla vonalában. Segítek, kb 0 de egy kezemen biztos meg tudom számolni és az sem valószínű hogy gyorshajtás miatt.

    De válaszoltam neked…általában én is időben felveszem a településen belüli sebességet és nincs gond, akkor egy kicsit túlcsúsztam, megesik. Tedd a szivedre a kezed, növeletem ezzel a baleset esélyét.

    Autópályákon viszonylag mérnek jó helyeken igen. De pl én azt szeretém látni hogy a poroszló és Mezőkövesd közötti szakaszon mérjenek, mert azokban a kanyarokban évente több halálos baleset is van.

    Ahhoz hogy a közlekedési kultúránk nem tud fejlődni, nagyban hozzájárul a az az autós oktatás (menjél nyugodtan a belsősávban, majd lassitanak by barátnőm oktatója), de a közloekedési rendőrök is, akik a közlekedés segitése helyett csak basztatni tudják a népet.

    Adoik én nekik sokkal hasznosabb feladatot. Büntessék inkább az indokolatlanul ködlámpázókat, a szabálytalan xenonosokat, az indokolatlanul a belső sávban 30al tönymörgőket stb. De pl azokat a bunkó parasztokat is meg lehetne büntetni aki ha ráelőzök akkor kezdi el nyomni a gázt. Most vasárnap jártam igy. 1000es swift. esélye nem volt, de arra pont jó volt amit csinált hogy kis hillyán frontális ütközésbe hajszoljon. Az ilyenewkkel foglalkozzon a hatóság. a lakotterület tábla vonalát meg hagyják békébe. Mondhatsz amit akarsz ez pénzbehalytás interneten én is tudok álszentkedni

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Gondolom, azért kérdeztél vissza, hogy a választ el lehessen sumákolni, mivel semmi logikus magyarázatod nincs. Egyszerűen csak nem volt kedved betartani, ennyi. 🙂
    Látom körbejártad a világot, minden trafipaxot lecsekkoltál, hogy ilyen máshol nincs. Én nem vagyok ennyire világjáró, de legutóbb Szlokákiában egy meredekebb emelkedő tetejéről fotózták a felfelé haladókat. Márpedig ott sokkal könnyebb belecsúszni, hisz felfelé lassul a kocsi és muszáj jobban nyomni neki, így a motorhang sem tájékoztat megfelelően.
    De ahhoz képest, hogy küldföldön milyen tájékozott vagy, az itthoni viszonyokról nem sokat tudsz. Mérnek máshol is, de pl. egy iskola előtt a többség mégiscsak mérsékli a sebessségét, nem száguldoznak még a notórius gyorshajtók sem annyira, szerencsére!
    A 11-es út és az M0 csomópontánál, valamint a Megyeri hídon rendszeresen mérnek, az autópályákon vannak automata mérők. És Újpest-Angyalföld határán is jónéhányszor láttam már mérni.

    Egyébként ezek jellemző kifogások, hogy miért nem máshol mérnek, vagy csak pénzbehajtás. Ha tudod, akkor csesszél ki velük és menj szabályosan! 🙂

    A cippzárelv is a kúltúrálatlanságunk része, mint a gyorshajtás.
    És igen, vannak kissé túlhaladott dolgok is a KRESZ-ben, de mindegyik szabály a biztonságos közlekedés érdekében született és általában pont egy-egy baleset késztette a létrejöttét.

    Egyébként, sosem értettem, mi a határ a gyorshajtásban. +50 még belefér, mert agyonképzett sofőrökkel van tele az ország. Vagy +100-ig mehetünk. Ami neked még belefér, az a másiknak kevés. Ha egy városban 200-zal száguldozó elüti egy családtagod, mit mondasz? A bunkó, miért nem elég neki a 130?

    Ahogy mondod, ez a KRESZ, be kell tartani. Egy tolvaj is mondhatja, igen, lopni nem szabad, de azért 15326 forintig még beleférhetne.

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    cipzár elv…hmm jól hangzó és hangzatos dolog…kár hogy a MAGYAR közlekedési kultúra miatt nem működik..ha működne akkor a közlekedési kultúránk, és morálunk olyan lenne hogy most nem beszélgetnénk gyorshajtásról, és kifogásokról sem…

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    [i]A gyorshajtásból megszerzett időt általában ezek leépítik. aki nem hisz benne, annak ajánlom próbálja ki[/i]

    Ez pontosan így van!
    Hetente szinte mindig ugyanazon az útvonalon jövök-megyek fateromékhoz…Persze sok autós siet valahova, valamiért..Az a vicc az egészben hogy egy forgalmasabb kereszteződésben, vagy akár városba beérve lámpás kereszteződésben röhögve utolérem őket max 1 perc alatt..megér nekik ennyit a 30-60 ezres bírság?Vagy esetleg egy baleset okozása?

    vélemény másnak:
    A KRESZ betartása miért okozna káoszt, és fennakadást?És itt nem csak a gyorshajtókra gondolok akik gondolom a véleményed szerint gyorsítják az előrehaladást, hanem a mondjuk jobb kezüket nem ismerőket, a gyalogost az átkelőn elütni készülőket, ha a lámpa sárgán villog egy kereszteződésben már hezitál hogy mi legyen embereket, a notorius lassan haladókat, a kamion és buszsofőrket akik azt hiszik nagy vassal vannak és azt csinálnak amit akarnak stb…Gondolom te is mérges vagy ha ők nem tartják be a KRESZ-t, mert az okoz káoszt..

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    A magyar trafizási módszerről felesleges már beszélni, ki van adva, kell a pénz, ez tény. Ami sokkal érdekesebb kérdés, hogy a büntetésen kívűl mit nyersz vele? Időt? ÁÁÁÁ ez kétlem, maximum perceket, még a nagy német autobahnon is. Mindig van valami, dugó, kamion, baleset, útépítés, lámpa, körforgalom. A gyorshajtásból megszerzett időt általában ezek leépítik. aki nem hisz benne, annak ajánlom próbálja ki. Azt nem álíltom, hogy sose lépem túl a határokat, de a legtöbb esetben nincs értelme gyorsabban menni.

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Én is visszakérdeznék. Meg tudod mondani nekem, hogy Európában rajtunk kivül miért nem mérik a tábla vonalát sehol.

    Nem a büntetés jogosságát vitatom. Ez a kressz kész.

    Viszont te nem érted a traffipax elvi lényegét, ami az, hogy a sebesség mérésével megakadályozzák a gyorshajtás miatt bekövetkezhető baleseteket. Ha ilyen célzattal mérnének magyarországon, akkor belvárosban iskolák környékén forgalams autópálya és közúti csomópontok környékén mérnének stb. Na ilyet én még nem nagyon láttam.

    Lehet papolni arról h miért nem lassítottam időben. De ez igy durván álszent amit irogatsz. Mert lássuk be, ha minden kressz szabályt betartanánk ugy ahogy van, az a forgalom igen kemény akadáélyozása lenne és a dugók további növekedését okozná.

    Ennél sokkal hasznosabb lenne ha a magyar autósok is alkalmaznák a nyugaton teljes természetességgel müködő cipzár elvet, mert ilyet sem láttam még itthon.

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    ez azért volt pénzbüntetés mivel már a tábla vonalától még akár 1 centivel is KRESZ szerint 50 a megengedett és ebben az esetben sajnos jogos volt részükről :S ha úgy lett volna, hogy tábla előtt lakott területen kívül 72 aztán 65 a táblánál aztán pedig folyamatosan lassulsz akkor még belefért volna, mert asszem (ha nem akk javítsatok ki) 68 km/h-tól 50-es korlátozásnál van pénzbírság (30.000)

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    szerintem nincs a világon olyan ember, aki nem lépte volna túl a sebességhatárokat ott ahol lehetett 🙂 mindenki sietett már vhová azt meg gondolom nem 30-35-el tette 🙂 nem tudhatjuk, hogy éppen a képen lévők közül ki sietett pl családjához, bár ez még mindig jobb mintha 20-al tötyögne valaki 50-es korlátozásnál tükörsima úton. Aki meg erő fitogtatás miatt hajtja az autóját az meg is érdemli a pénzbírságot, de egyébként amióta feltalálták a traffi rendszereket semmi másra nem mennek csak arra, hogy az utolsó hám szövetet is lenyúzzák, mert nincs a drága rendőrautójukba üzemanyagra pénz, és csak ennyire jók, mert bármivel felkeresed őket ennyi a válasz: “nem a mi hatás körünk” :)))

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    [i]Akinek nincs elsőbbsége az ne kanyarodjon már ki a másik elé, hogy, “enyhe fékezésre kényszerítse…[/i]

    Akinek nincs elsőbbsége , az nem kényszerítheti azt akinek elsőbbsége van : haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az pedig nem akadályozhatja és nem zavarhatja…

    [i]Aki ellenzi annak javaslom hogy kikapcsolt klímával menjen 90 el nyár közepén, tűző napon a déli órákban, leeresztett ablakokkal is szénné ég az ember agya és a csökkenő koncentrálóképesség sokkal veszélyesebb…[/i]

    szerintem sokkal veszélyesebb ha valaki a KRESZ ALAPJAIVAL sincs tisztában….

    A “közeg” ott mér és azt ahol és amit akar addig, míg a szabályoknak nem megfelelően közlekedőket bünteti..Ezzel semmi probléma nincs.Azzal van probléma aki nem tudja beismerni hogy hibázott, és megpróbálja megmagyarázni a dolgot.
    Faterom is belefutott a lakott terület táblába, hogy begurult pontosan 72-vel 30 ezerért…Nem hepciáskodott, mert minek?Hibázott, elment “feketézni” 3 hétig és befizette.Jelzem, vagy a 10. gyorshajtása volt amin rajtakapták és nem tanul a mai napig belőle…

    Bírom hogy az ilyen cikkekhez jönnek a legtöbb “megmagyarázom” hozzászólások..

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Visszakérdezhetek? Ha 50 méterrel korábban kezdesz lassítani, mi történt volna? Vit vesztettél volna vele? Az rendben, hogy a tábláig él a 90, de utána már egy centivel is 50 van.
    Nekem 10-ből 9-szer nem is kell a fékhez érnem, egyszerűen visszakapcsolok és a táblánál már jó vagyok.
    Sosem értettem, hogy befelé menet hogy nem lehet időben lassítani, de kifelé már a tábla előtt fel kell venni az országúti tempót. Miért? Mit lehet vele nyerni, 5 másodpercet, 10-t?

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Neked sem sikerült értelmezni az én példámat.
    Ha nem 150 métert veszünk, hanem 100-at, akkor is ennyire cinikus lennél? 90-ről 68m a féktáv, 130-ról 119. Nos? De neked nyilván lenne időd 130km/ó-ról is helyesen dönteni. De a alap példánál is csak egyszer tudsz dönteni, ha kiderü, hogy mégsem a jó megoldást választotad….

    [i]“Akinek nincs elsőbbsége az ne kanyarodjon már ki a másik elé, hogy, “enyhe fékezésre kényszerítse”…”[/i]
    Eből arra következtetek, hogy te soha senkit nem kényszerítesz, még a legenyhébb fékezésre sem. Sem elinduláskor, sem sávváltáskor, sem besoroláskor. Sőt, még a gyalogátkelőt is úgy közelíted meg, hogy a legcsekályebb kétely se vetődhessen fel a gyalogosban, hogy átengeded. Furcsa, hogy az ilyen hozáállással ennyire véded a notorius gyorhajtókat.
    Egyébként, csak a saját és a többi tudatlan okulása miatt kérdezem, Te hogyan döntöd el, hogy ki elé kanyarosz ki? Megvárod, míg 2-3 km távolságból senki sem jön? És mi van, ha 150 méterre már kanyarodik az út és távolabbra nem látsz? Ott maradsz kísértetnek? Vagy bízol benne, hogy nem jön egy féleszű 150-nel?

    [i]“Aki ellenzi annak javaslom hogy kikapcsolt klímával menjen 90 el nyár közepén, tűző napon a déli órákban, leeresztett ablakokkal is szénné ég az ember agya és a csökkenő koncentrálóképesség sokkal veszélyesebb…”[/i]
    Ezen mit is nem értek? Ha ez nem azt akarta jelenteni, hogy azért mész 120-szal 90 helyett, hogy a menetszél hűtsön, akkor sok értelme nincs a mondatnak, szvsz. Ha 90 helyett a hűtés miatt megy valaki 120-szal, akkor 50 helyetti 120-nál is hivatkozhat erre, nemde? Egyébként, a dugóban mivel hűtöd magad?

    [i]“Legalább lakott területen kívül megemelhetnék a sebességhatárokat 90 ről 120 ra.”[/i]
    Komolyan gondolod, hogy ha 120-szal lehetne menni, akkor azt betartanák? Pályán 130-cal lehet, mégsem!

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Semmi bajom nem lenne a trafival ha nem fojton a lakott terület tábla vonalát mérnék a tetvek.
    Jártam már ugy hogy látszik a képeken hogy a tábla vonalában 72vel mentem a következő képen 65 tel a harmadik képen már csak 57tel. 30000ft-om bánta. Kérdem én ez balesetmegelőzés célzatú büntetés volt? Ne mondja nekem senki, hogy ezzel bárkit veszélyeztettem.

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    aki nem tudja betartani a KRESZ-t annak minek jogsi? Aki súlyosan megszegi attól el kell venni, pont mint az ittas vezetőknek…Miért nyomta annyira? Kit érdekel?Aki meghal a balesetben, vagy nyomorék lesz, nem fogja vigasztalni, mert megmagyarázza így vagy úgy hogy miért sietett…
    Nem sírni kell, szabályokat betartani.
    De feltenném a sokszor feltett kérdést újra:
    akinek bassza a csőrét hogy miért kell a gyorshajtókat büntetni, annak egy közeli rokonát ha elüti egy ilyen gyorshajtó, aki ráadásul meg is magyarázná miért ment gyorsan, annak mit szólna a vétlen fél rokona?

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Akinek 4 vagy 2 másodperc kell egy döntés meghozatalára az ne üljön autóba…
    Akinek nincs elsőbbsége az ne kanyarodjon már ki a másik elé, hogy, “enyhe fékezésre kényszerítse”…
    Az egy dolog hogy baleset elkerülése miatt az elsőbbséget élvezőnek kötelessége fékezni, de azért van elsőbbsége hogy az ő haladása ne legyen korlátolt!
    “Aki meg kikapcsolt klímával akarja megmagyarázni a szabálytalanságát, az lakott területet is azért megy 120-szal, hogy hütse magát?”
    Erre meg annyit, hogy olvasd el még egyszer az írásom, mert elsőre értelmezni nem sikerült úgy látom…

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    apuci.
    az a baj hogy sunyi módon,mérnek,ÉS PÉNZ Behajtás az egész!
    városba tényleg nem kellene 130-cal menni,de NEM TUDHATJUK Mér nyomta!!!
    90 helyet 120 stb meg csak LEHUZÁS!

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Felteszem, egész Európában hülyék a törvényalkotók, mivel gyakorlatilag mindenhol ezek a sebességhatárok. Dojcslanddal ne példálózzunk, ott a kultúra is más és 130 feletti balesetnél ott sem fizet a biztosító!
    Egyébként, bármennyi a sebességhatár, azt át fogják lépni, ezzel kár előhozakodni, hogy 50 helyett 60 jobb lenne. Egy modern autó is ugyanúgy megy 50-nel, mint 60-nal vagy 90-nel, csak a megfelelő fokozatot kell kiválasztani.
    Nézzünk pár konkrét példát.
    90 helyett 134-gyel, gyakorlatilag 1,5-szeres túllépés. Vagyis, másfélszer több utat tesz meg adott idő alatt, ill. 2/3 idő kell azonos út megtételéhez.
    Ha 150 méterrel előttünk akadályt észlelünk (pl. baleset, kidőlt fa, odatévedt állat) 90-nél van több, mint 4 másodpercünk dönteni, 134-nél ali több, még 2 sincs. Vagy mennyivel kevesebb esélyünk van egy kátyú, sárfolt, stb. észlelésekor reagálni.
    Ha egy alárendelt útról fordulna ki valaki, akkor a bizalmi elv alapján joggal feltételezi, hogy a védett úton az engedélyezett sebességgel közeledik a másik jármű. Ha maradunk a fenti 150 méternél, akkot szabályosan 6 mp alatt ér oda a védett úton közeledő, vagyis ki tudunk elé kanyarodni szabályosan, hisz enyhe fékezésre kényszeríthető az elsőbbséggel rendelkező, és fel tudjuk venni az útra engedélyezett 90-t, mire utolérne. 134-nél már csak 4 mp-ünk volna erre, ami valószínűleg meleg pillanatokat okoz mindkét félnek.
    Erre lehet mondani, hogy “de akkor is nekem volt elsőbbségem”, de nem hiszem, hogy valakit is vígasztal, ha ez lesz a fejfájára vésve. Ráadásul, akkor is az ő hülyesége okozta a balesetet, mert a sebeséget megállapítani 150-200 méterről gyakorlatilag képtelenség, nem véletlenül szerepel a KRESZ-ben az említett “bizalmi elv”!
    Aki meg kikapcsolt klímával akarja megmagyarázni a szabálytalanságát, az lakott területet is azért megy 120-szal, hogy hütse magát?
    A kifogás olyan, mint a segglyuk, mindenkinek van, de többnyire nem vagyunk kiváncsiak a másikéra.

    Még a rally és F1 pilóták is szenvednek balesetet, miközben centiről centire ismerik a pályát és ellenfél nélkül, ill. azonos tudású ellenfelek közt hajtanak és ugye a tudásuk nehezen megkérdőjelezhető.
    Aki 90 helyett 134-gyel megy, az 120 helyett menne 150-170-nel, úgyhogy egyáltalán nem a sebességhatárokkal van baj, hanem az emberi természettel, mondhatnám, hülyeséggel.

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Az autóban levő kilométeróra szinte minden kocsiban csal, kb 5 km/h val többet mutat, lehet ellenőrizni gps el, vagy kihelyezett sebességmérőkkel.
    Aki lakott területen belül 100 fölött megy az meg is érdemli azt amit kapott, sőt még kevés is, de a lakott területen kívül 90 helyett 130-140 esek szerintem mértéktelenül nagy büntetést kaptak…
    Az aztán borzasztóan veszélyes dolog hogy hosszú egyenesben vagy belátható útszakaszokon odanyomják neki…Ilyen útszakaszokon alapból ki lehetne tenni egy 130 as táblát…
    Dehát mit várunk mikor a törvényeket olyanok hozzák, akik még ennél is jobban száguldoznak, ráadásul még büntetést sem kell fizetniük, vagy ha mégis azt mi fizetjük meg “átlagemberek” az adónkból.
    Legalább lakott területen kívül megemelhetnék a sebességhatárokat 90 ről 120 ra.
    Aki ellenzi annak javaslom hogy kikapcsolt klímával menjen 90 el nyár közepén, tűző napon a déli órákban, leeresztett ablakokkal is szénné ég az ember agya és a csökkenő koncentrálóképesség sokkal veszélyesebb…

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Nagyon fontos a sebességhatárok betartása …. De el kellene töprengeni a mai modern gépkocsiknak jót tesz e az 50 km/ órás totyogás ! Szerintem a régebbi 60 km/ órás tempó idején sem volt több baleset , figyelembe véve a megemelkedett gépkocsi mennyiséget ! Viszont az olyan nagyon hangsú-lyozott környezetvédelmi előírásokat ha figyelembe vennék rájönnének menyivel több káros anyag kerül a települések levegőjébe !

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Száraz úton, 1mp-s reakcióidővel a féktávolság 90 km/h-nál 64 méter, 130-ról 119 méter. Ez épp csak a duplája, valóban elenyésző a különbség.
    Sajnálatos, hogy magukat értelmesnek tartó emberek ennek veszélyét hogy nem képesek belátni.
    Osztom Index véleményét, 10, esetleg 20 km/h-ig még csak-csak meg lehet magyarázni azzal, hogy “beleszaladt”, de efölött már nehéz erre kenni a dolgot.
    A lakott terület meg a “Lakott terület vége” tábláig tart, nem a házsor végéig. 🙂

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Nándi001! Létezik egy olyan fogalom, hogy KÜLTERÜLETI BELTERÜLET (ez nem a KRESZ-ben van, ne is keresed ott). Magyarul: a KRESZ szerint lakott területen mész (tábla kihelyezve, de valójában kint jársz a Halál Fas.ánál. 🙂

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Tévedhetünk, hiszen emberek vagyunk. Nem görcsösen tartom be a KRESZ-t. De azt az embert nem tudom sajnálni, aki lakott területen 134-el megy (nem tudom kiről van szó, de nem is érdekel). Annál a tempónál már igencsak zúgni kezd a motor, szélzaj…stb tudjátok ti is, lehet érzékelni a jóval nagyobb tempót. Ha valaki ezzel takarózik: nem figyeltem, nem láttam, alig nyomtam a gázt…stb az a másikat nézi hülyének. Mi lesz ha meg kell állni vagy a másik hibáját korrigálni kell? Se idő, se út nem áll rendelkezésre biztonságosan lakott területen belül. Amikor a különböző ringeken nyílt napok vannak (ingyé’ lehet ba..ni a verdának), hol vannak ezek az emberek?

  • 2017.10.30. at 06:20
    Permalink

    Szerintem irigységből büntetgetik ezeket, lehet hogy az ő kocsijuk nem olyan gyors, vagy félnek az ilyen tempónál:))))Pl. 90 helyett 134-gyel hajtani tényleg hajmeresztő tempó:D Most soknak oda a következő kéttömegű lendkerékre félrerakott pénz.Szegény árvák.

Vélemény, hozzászólás?