A stÃlus megjelenhet a sorozatgyártású Audikon is
Megérkezett az Audi "sphere" tanulmánysorozatának második darabja, a grandsphere. Ezzel mutatja be a márka, hogyan is képzelik el a jövÅ‘ luxusszÃnvonalú utazását, az érdekesebbnél érdekesebb megoldások közül remélhetÅ‘leg minél több átvándorol majd a következÅ‘ generációs A8-asba, vagy az azzal párhuzamosan érkezÅ‘, esetleg az azt helyettesÃtÅ‘ villanylimuzinba, ami az Artemis projekt keretein belül áll fejlesztés alatt. Egy ilyen részlet lehetne például a beltér teljes szélességében húzódó, faburkolatú műszerfal - igen, teljes szélességben, mert hogy itt szó sincs képernyÅ‘rÅ‘l. Mint ahogy a csak 5 évvel ezelÅ‘tti digitális kijelzÅ‘k elavultnak tűnnek már ma is, úgy valószÃnűsÃthetÅ‘, hogy a sok érintÅ‘képernyÅ‘ is kimegy majd egyszer a divatból. És mi lesz akkor helyettük? A klasszikus értékek, az olyan hagyományos szépségek, mint a jól megmunkált fa felületek.
Annyira nagy az autó, hogy nem is tűnnek aránytalannak a 23 colos felnik
Persze a digitalizáció csak egyre inkább halad elÅ‘re, ezt nyilván nem lehet kihagyni a jövÅ‘ limuzinjából, ezért projektorok vetÃtik a fára azt, amit ma egy képernyÅ‘ mutat. Ez sokkal organikusabbnak hat, és amikor éppen nincs szükség semmi információ kijelzésére, nem éktelenkedik sehol sem a fekete, szögletes képernyÅ‘. ÉrzékelÅ‘kkel az is biztosÃtva van, hogy a fát tapizva irányÃthassuk az infotainment-rendszert, de igazából erre sem lesz feltétlenül szükség, gesztus- és tekintetvezérléssel is kiadhatjuk parancsainkat. Erre azért is van szükség, mert az elsÅ‘ ülések nagyon messze hátratolhatók és majdnem vÃzszintes helyzetbe is fektethetÅ‘k, ahonnan már nehéz lenne elÅ‘rehajolni.
Itt az utazás mindenkinek utazás: még a sofőrnek is az, nem pedig vezetés.
A kényelmet szolgálja a faburkolatba visszahúzódó kormánykerék, ami szintén csak akkor bújik elÅ‘, ha valamiért magunk akarnánk irányÃtani a termetes, 5,35 méteres limuzint - egyébként önállóan elvisz ez minket bárhova.
A csomagtér rovására megy az érdekes kialakÃtású hátsó szélvédÅ‘, ez bizonyára nem valósul majd meg
Az elsÅ‘ két ülés között hűtött pohár- és italtartó van, beépÃtett csappal. A szélesvásznú kijelzÅ‘n nézhetünk multimédiás tartalmakat, de az autó egybÅ‘l kivetÃti azt is, amit éppen a telefonunkon néztünk vagy olvastunk, mielÅ‘tt beszálltunk volna. Az autó felismeri mindegyik ülésen lévÅ‘ utasát és betáplálja a korábban megtanult személyes beállÃtásokat, még a hangszórók is személyenként szólnak, úgy, hogy a többi utas nem is hallja, ha nem akarjuk.
Az igazi, időtálló szépség: szögletes képernyő helyett organikus kijelző
A dinamikus vezetési élmény biztosÃtott a bÅ‘ 4 mp-es 0-100 km/h-s gyorsulással és az összkerékhajtással és -kormányzással, de ez inkább az elsÅ‘osztályú kényelemben eltöltött utazásról szól, ezért is van légrugózás. A töltésre sem kell sokat várni, az e-tron GT-bÅ‘l ismert 800 V-os technológia lehetÅ‘vé teszi, hogy 5%-ról 80%-ra akár 25 perc alatt feltöltÅ‘djön - bár amilyen kényelem van az autóban, itt még a várakozás sem feltétlenül nagy probléma. Minden az utasok komfortérzetérÅ‘l szól tehát, ennek megfelelÅ‘en az egész járművet eleve az utastér megálmodásával kezdték, annak rendelték alá a külsÅ‘ formatervet. EttÅ‘l függetlenül az sem sikeredett rosszra, a futurisztikusság helyett klasszikus vonalakra, GT-s arányokra törekedtek. A hatalmas, 23 colos felnik, a változtatható méretű fényszórók, az óriási üvegfelületek igazi karaktert adnak a grandsphere-nek. Mindezek után már csak hab a tortán, hogy a beltér anyagai minÅ‘ségiek és - amennyire lehet - környezetbarátak, például nem használnak bÅ‘rt. Van helyette viszont egy szobanövény a középkonzolba ültetve, ami a fentiek után már csak olcsó fogásnak hat, de ennyit elnézünk az Audinak.
Elöl és hátul is minden a kényelemről szól