Végre itt az új 8-as BMW!

Hivatalosan is bemutatták az új BMW 8-ast!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évtizedek eltelte után élesztette fel a 8-as sorozat nevét a BMW. A bemutató időzítése sem véletlen, hiszen az autó versenyváltozata most hétvégén küzd a Le Mans-i 24 órás versenyen.


A koncepcióautóhoz képest alig változott a 8-as formaterve, amelyből a versenyautót már január óta láthatjuk a pályákon, hiszen január végén, a daytonai 24 órás versenyen debütált több-kevesebb sikerrel. A dizájn az előző 8-as generációt idézi a karcsú és nyúlánk formájával. Bár a bukólámpák szóba se jöhettek, a hosszú orr, a rövid hátsó és az igazi kupés tetővonal egyértelműen az 1989 és 1999 között gyártott első 8-as utánérzése.

Az első LED-fényszórók egyébként a BMW modelltörténetének eddigi legkeskenyebbjei és megrendelhető hozzájuk a BMW Laserlight lézerfény is, amely 600 méterre növeli az autó előtt megvilágított útszakasz hosszát.

Hátul szintén LED-egységek világítanak és látványos, trapéz alakú kipufogóvégek növelik a sportautós hangulatot. Emellett akár szénszál erősítésű tető, hűtőrács-lamellák, külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő és hátsó diffúzor is rendelhető az új 8-ashoz, ami szintén a versenysport hozadéka.
A BMW 8-as sorozat méretei
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4843190213412822420

Az utastérben szintén sportos hangulat uralkodik. Merino bőrkárpitozású sportülések fogadják az utasokat és az Alcantara is felbukkan az A-oszlop és a tető burkolataként. A műszerfalon digitális kijelzőről kapja az információkat a vezető, míg a középkonzol tetején 10,25 col átmérőjű kijelző trónol.

A menürendszerben a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőn keresztül, hangutasításokkal vagy gesztusvezérléssel is működtethető a tengernyi funkció.

Természetesen a megvilágítás színe is kiválasztható, valamint alapból 16 hangszórós Harman Kardon hangrendszer gondoskodik a megfelelő zenei aláfestésről út közben, ám rendelhető 1,375 wattos Bowers & Wilkins Diamond hangrendszer is.

Persze a „zene” a motortér felől is ugyanolyan szép lehet, hiszen egy újátdolgozott V8-as benzinmotor is helyet kapott kapott az autó orrában. A 4,4 literes egység turbófeltöltőit a hengersorok közé építették be és változó szelepvezérlést, valamint változó vezérműtengely-állítást alkalmazva növelték a teljesítményt, illetve optimalizálták a hatékonyságot.

A 850 xDrive motorja 530 lóerőt ad le 5500 és 6000/perc közötti fordulaton, miközben a maximális forgatónyomatéka 750 Nm az 1800 és 4600 közötti fordulatszám tartományban.

Ezt az erőt nyolcfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja a kerekek felé, így az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h tempóra és a végsebességét 250 kilométer/órában korlátozták. Emellett egy hathengeres, háromliteres dízelmotor is elérhető, amely 320 lóerőt nyújt 4400-as fordulatnál, illetve 680 newtonmétert 1750 és 2250 fordulat között. ezzel a motorral 4,9 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órát az autó és szintén 250 a végsebessége. A benzinmotor esetében 10 literes átlagfogyasztást vetít előre a gyártó, míg a dízelmotor esetében 5,9 és 6,2 liter közöttit.
A BMW 8-as műszaki adatai
840d xDrive CoupéM850i xDrive Coupé
Ajtók/ülések száma2/4
Hengerűrtartalom [cm3]29934935
Hengerek/szelepek száma6/248/32
Váltófajta/-fokozat8/automata
Teljesítmény [LE (1/min)]320 (4400)530 (5500-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]680 (1750-2250)750 (1800-4600)
Végsebesség [km/h]250
Gyorsulás 0-100 km/h 4,93,7
Kombinált fogyasztás [l/100 km]5,9-6,210,0-10,5
CO2-kibocsátás [g/km]154-164228-240
Saját tömeg [kg]18301890
Megengedett össztömeg [kg]23702495
Abroncsméret elöl és hátul245/45 R18 és 275/40 R18245/35 R20 és 275/30 R20


Az üzemmódválasztóval többféle karakterrel is felruházható a 8-as. A különböző módok a motor karakterét, a kipufogó hangját és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal felszerelt adaptív M futómű karakterisztikáját is változtatják. A kettős keresztlengőkaros első felfüggesztések torziós rugóinak és az öt lengőkaros hátsó felfüggesztésekbe épített stabilizátorlapoknak köszönhetően a tempós kanyarokban is kiválóan tapad az ívre az autó, illetve ehhez az alapáron járó hátsókerék-kormányzás is hozzájárul.
Hirdetés

Biztonság terén is gazdag a 8-as felszereltsége. A legkorszerűbb asszisztens rendszerekkel szerelték fel az autót. Többek között aktív tempomat, kormányzó- és sávtartó asszisztens, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést megelőző rendszer, kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, éjjellátó fedélzeti kamera, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is segít a vezetőnek.

Továbbá még olyan hasznos funkciók is rendelkezésre állnak, mint az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer és a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer, amelyek mondani sem kell, életeket menthetnek. Míg a parkoló asszisztens szimplán csak egyszerűbbé teszi a hétköznapokat.

A BMW még nem árulta el az árakat, azonban még az őszi piaci bevezetés előtt kiderülnek a pontos összegek is, novemberben pedig már be is futhatnak a szalonokba az első új 8-asok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.06.16. at 12:57
    Permalink

    Valóban nagyon elegáns, sőt a hátsó traktus és mindkét oldalnézet kifejezetten kellemes benyomást kelt- olyan érzésem van, hogy ezt elcsenték a Mazdától, mert hogy az gyönyörű! Elölről a szokásos otromba, bunkóságra utaló vesékkel, amit a lámpák finom vonala sem küszöböl ki. Mindenféle “finomság” benne van, ehhez a németek remekül értenek és a belső összhang is kifogástalan.

  • 2018.06.16. at 13:32
    Permalink

    Ez most akkor konkrétan mi akart lenni ? 8 as széria hmmm méretben egy E osztály kupéhoz van közelebb nem az S osztályhoz. Diesel motor ? :DDDD Ne vicceljünk már … B oszlop ? 😀 ennél azért jóval többet vártam volna a Béjjemwéétől elölről szép lett de ez minden … oldalról ultragáz az a hatalmas csomagtartó rész belül sem lehet valami nagy a hátsó résznél … hátulról hááát láttam már szebbet is nála . gyanítom egyébként hogy az alkatrészei jó 80% az 5 ösből kerül elő árban viszont a szerintük konkurens S kupéhoz árazzák … csak hát az Nem E osztály hanem S … Persze így is lesz aki megveszi a valójában átmatricázott 6 os szériát 7 es BMW áron … hajrá .

    • 2018.06.17. at 11:24
      Permalink

      azért ilyen esetlen 2 ajtósnak, mert a platform nem valódi 2 ajtos, mint pl. i8 esetében, hanem benne van a gc tervezés is, ez a platform valójában 4 ajtósra ill. gc-re készült eredendően, abban fog jobban kinézni, harmónikusabb lenni, én úgy gondolom

      • 2018.06.19. at 12:43
        Permalink

        Majd meglátjuk mit hoz a jövő minden esetre ez idáig erősen félbehagyott munkát idéz fel bennem . A 8 as szériát egy igazi S kupé ellenfélnek gondoltam nem pedig egy E osztályénak … spórolás a BMW-t is utolérte úgy nézem csak kérdés majd mennyit adnak el a 7 BMW re árazott 5 ős technikával szerelt autóból .Ha megnézed a CLS árazást ott jó 10-12 millióval olcsóbb mint egy hasonlóan felszerelt és motorizált S osztály . Ha megnézed a 6 os széria árazását ami szerintem erősen eltúlzott volt ott csak kb 5-6 millió volt a különbség egy ugyanúgy felszerelt és motorizált 7 estől … itt gyanítom hogy 7 es árban kapsz egy 5 ös kupét vagy még drágábban . Diesel motort manapság beszerelni egy ennyire drága rétegmodellbe eléggé bátor dolog .

  • 2018.06.16. at 18:23
    Permalink

    rossznak nem mondanám, bár nem tetszenek a 2 ajtos görcsök, csak ha valódi 2 üléses szupersport. ennek ellenére, ha így fog kinézni a GC elöl-hátul, az szerintem sláger lesz. az első bunkóbéjemvé ami tetszene.

    • 2018.08.16. at 10:38
      Permalink

      Pont erre gondoltam, frankó ez a lézerfény, de gondolom, hogy a Casco is az egekben lesz, meg használtan Casco nélkül is csípős lesz a számla egy koccanáskor. Viszont a gyár tök jól fog keresni rajta 🙂 Extraként gondolom 750e ft körüli felár, egyébként meg 1,5 M forintos alkatrész lesz – horror. Lézer fény….. :)))))) Majomfogó 🙂 A formaterv vegyes, néhol jó szerintem, talán oldalt és elől – de már annnyira tolják ezt az aggresszivitást, hogy fájdalmasan görcsös – nekem. Számomra igazán a hátulján látszik az erőlködés, rendgeteg vonal, szűkülő optika, hatalmas lámpa és kipufofogó, érezni, hogy amikor tervezték még mondták Hans-nak: ááááá még húzzál valahova egy tarpézt vagy rombuszt vagy bánomisén mit de legyen markánsabb…. :D, valami felsőbbséget sugárzó, erőt sugárzó. Szerencsére a lámpa rajzolata egy kicsit enyhít ezen, de egyébként egy káosznak látom. Mint egy béna Transformes fej…

Vélemény, hozzászólás?