Skoda Octavia, 1962, az egyetlen szocialista autó a mezőnyben
A Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület hatodik alkalommal rendezte meg a
Budapest Classic Grand Prix [/url]márkafüggetlen oldtimer versenyt. A hagyományokhoz híven a főváros és vonzáskörzete adott otthont a Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozat nyitó megmozdulásának. A megújult belváros, az ünneplő múzeumok, és látványos területek meglátogatása színesítette az oldtimerek versenypontokkal megtűzdelt körülbelül száz kilométeres útvonalát. A versenyre youngtimerek nevezését is elfogadták, eredményüket pedig külön értékelték.
...a város fő nevezetességeit látogatják meg a résztvevők
Itinerfüzet alapján jutnak célba
A Közlekedési Múzeum helyett a start és a cél házigazdája ismételten a Kempinski Hotel Corvinus volt, a Deáknál, de innét a Városligetbe mentek át az autók. Általában a város fő nevezetességeit látogatják meg a résztvevők, ilyen a Hősök tere, a Citadella vagy a Vár, idén pedig az Operaházat is felvették az állomások közé. A tájékozódási feladatok mellett természetesen ügyességi feladatok is vártak a sofőrökre és navigátoraikra, tizenkét időméréses alapon (1/100-ad másodperces pontossággal) végrehajtandó szakasszal készültek a szervezők.
Arról, hogy kit tart legesélyesebbnek, Bökfi János András, a Mercedes-Benz Classics Magyarország főtitkára így nyilatkozott:
„Azzal viccelődtünk a múltkoriban, hogy úgy fogadunk rájuk, mint a lóversenyen. Az első tíz körülbelül biztos, csak az a kérdés, hogy mi lesz a sorrend!” Jelentős hagyománya alakult ki ugyanis az ilyen versenyeknek az elmúlt években, s összeszokott, profi párosok születtek.
Idén egyébként összesen hetvenkét autóval neveztek, közülük három új modell a Citroën évfordulója kapcsán érkezett. Persze a veteránok sem maradtak el! Ez adta az ötletet, hogy az egyéni versengés mellett alakuljanak márkacsapatok, illetve márkafüggetlen csapatok is, akiknek összeadják és átlagolják majd a hibapontjait. Alakult Volkswagen és Porsche csapat is, sima ügynek bizonyult… feltűnően magas számban érkeztek például a régi 911-esek!
A Volkswagen szintén népszerű márka volt, a klasszikus Bogarak mellett Karmann Ghiát és egy csodálatos Samba buszt is láthattunk, de más gyártók is színesítették a mezőnyt, a Jaguar E-type az örök klasszikusként vonult át a rajtkapun, a harlekin Fiat 500-as meg rajtnál nézelődő a kicsik kedvencének bizonyult.
E-Type, Karmann Ghia és egy Samba 1957-ből
Talán a szervezőségből adódik, de feltűnően magas számban vettek részt Mercedesek a Classic Grand Prix-n, nagyjából a mezőny harmada a „csillagos” márkából került ki – árulta el Bökfi János András.
Kettőt emelnék csupán ki közülük, az 1959-es 300 SL most azért is aktuális, mert ez az eredeti sirályszárnyú kabrió testvére, gyakorlatilag annak az
AMG SLS Mercedesnek az elődje, amit most mutatott be a gyár. Az 1-es rajtszámmal induló 1938-as 170V kabrió nem csak elegáns megjelenése, története miatt is érdekes, állítólag Karády Katalin művésznőé volt.
Mercik minden mennyiségben, második képünkon Karády Katalin egykori autója, harmadikon az SLS AMG elődjének tekinthető modell, itt roadster kasztnival
Bökfi úr arra is magyarázattal szolgált, hogy miért e sok Mercedes: „
A Mercedes egyébként a klubtagságon kívül is nagyon népszerű, mert viszonylag jól beszerezhető a régi kocsijaihoz, akár az ’50-es, ’60-as évek Mercedeseihez is minden. Megtalálható egy biztos szervizháttér, precíz a dokumentáció, és nem jelent gondot az alkatrészellátás sem, szerintem ezért kedveltebb más márkákhoz képest.”
Mintha félbemaradt volna a cikk! Nem vagyok elájulva.