Veterános nap

Budapest Classic Grand Prix

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Összeértek ezen a hétvégén is a programok, megtartották a Mazda MX-5 születésnapi találkozóját, BMW és Harley fesztivál zajlott, rajtolt a Budapest Classic Grand Prix és újra meghirdették a Múzeumok Éjszakáját is.

A Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület hatodik alkalommal rendezte meg a Budapest Classic Grand Prix [/url]márkafüggetlen oldtimer versenyt. A hagyományokhoz híven a főváros és vonzáskörzete adott otthont a Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozat nyitó megmozdulásának. A megújult belváros, az ünneplő múzeumok, és látványos területek meglátogatása színesítette az oldtimerek versenypontokkal megtűzdelt körülbelül száz kilométeres útvonalát. A versenyre youngtimerek nevezését is elfogadták, eredményüket pedig külön értékelték.

...a város fő nevezetességeit látogatják meg a résztvevők


A Közlekedési Múzeum helyett a start és a cél házigazdája ismételten a Kempinski Hotel Corvinus volt, a Deáknál, de innét a Városligetbe mentek át az autók. Általában a város fő nevezetességeit látogatják meg a résztvevők, ilyen a Hősök tere, a Citadella vagy a Vár, idén pedig az Operaházat is felvették az állomások közé. A tájékozódási feladatok mellett természetesen ügyességi feladatok is vártak a sofőrökre és navigátoraikra, tizenkét időméréses alapon (1/100-ad másodperces pontossággal) végrehajtandó szakasszal készültek a szervezők. Arról, hogy kit tart legesélyesebbnek, Bökfi János András, a Mercedes-Benz Classics Magyarország főtitkára így nyilatkozott: „Azzal viccelődtünk a múltkoriban, hogy úgy fogadunk rájuk, mint a lóversenyen. Az első tíz körülbelül biztos, csak az a kérdés, hogy mi lesz a sorrend!” Jelentős hagyománya alakult ki ugyanis az ilyen versenyeknek az elmúlt években, s összeszokott, profi párosok születtek.
Idén egyébként összesen hetvenkét autóval neveztek, közülük három új modell a Citroën évfordulója kapcsán érkezett. Persze a veteránok sem maradtak el! Ez adta az ötletet, hogy az egyéni versengés mellett alakuljanak márkacsapatok, illetve márkafüggetlen csapatok is, akiknek összeadják és átlagolják majd a hibapontjait. Alakult Volkswagen és Porsche csapat is, sima ügynek bizonyult… feltűnően magas számban érkeztek például a régi 911-esek! A Volkswagen szintén népszerű márka volt, a klasszikus Bogarak mellett Karmann Ghiát és egy csodálatos Samba buszt is láthattunk, de más gyártók is színesítették a mezőnyt, a Jaguar E-type az örök klasszikusként vonult át a rajtkapun, a harlekin Fiat 500-as meg rajtnál nézelődő a kicsik kedvencének bizonyult.

Talán a szervezőségből adódik, de feltűnően magas számban vettek részt Mercedesek a Classic Grand Prix-n, nagyjából a mezőny harmada a „csillagos” márkából került ki – árulta el Bökfi János András. Kettőt emelnék csupán ki közülük, az 1959-es 300 SL most azért is aktuális, mert ez az eredeti sirályszárnyú kabrió testvére, gyakorlatilag annak az AMG SLS Mercedesnek az elődje, amit most mutatott be a gyár. Az 1-es rajtszámmal induló 1938-as 170V kabrió nem csak elegáns megjelenése, története miatt is érdekes, állítólag Karády Katalin művésznőé volt.

Bökfi úr arra is magyarázattal szolgált, hogy miért e sok Mercedes: „A Mercedes egyébként a klubtagságon kívül is nagyon népszerű, mert viszonylag jól beszerezhető a régi kocsijaihoz, akár az ’50-es, ’60-as évek Mercedeseihez is minden. Megtalálható egy biztos szervizháttér, precíz a dokumentáció, és nem jelent gondot az alkatrészellátás sem, szerintem ezért kedveltebb más márkákhoz képest.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?