1025 lóerő már elég arra, hogy az autó eleje az ég felé nézzen egy pillanatra
A villanyautó kontra benzines autó összevetésben előbbi fél javára az első érvek között szokott elhangozni, hogy sokkal jobban gyorsulnak, mint "ódivatú" társaik. Talán elsőre meglepőnek tűnik, de az elektromos meghajtású Aspark Owl 1,7 másodperces 0-100-as rekordját egy benzines Dodge Challenger adta át a múltnak. Persze nem egy szokványos Challenger: a rekordot megdöntő autó születésének viszont szomorú története van, hiszen ez az utolsó V8-as motorral szerelt modelljük. A Dodge pedig szeretett volna méltó módon elbúcsúzni a nyolchengeres hajtástól.
Nem véletlenül egy gyorsulási pályán mutatták meg a nagyvilágnak az új Demont
A Challenger SRT Demon 170 erÅ‘forrása 1025 lóerÅ‘s teljesÃtményre és 1281 newtonméteres nyomatékra képes E85-ös benzinnel. E10-es üzemanyaggal viszont "csak" 900 ló és 1098 newtonméter áll rendelkezésre. A már emlÃtett 100 km/h-ás vágtán túl negyed mérföldön is jól teljesÃtett a Demon, 8,91 másodperc alatt teljesÃtette a távot 243 km/h végsebességet elérve. Ezzel a szintidÅ‘vel pedig annyira gyorsnak és erÅ‘snek minÅ‘sül a Dodge autója, hogy az amerikai gyorsulási versenyekért felelÅ‘s bizottság kitiltotta a járművet a versenyekrÅ‘l gyári állapotában, ugyanis bizonyos teljesÃtmény fölött már kötelezÅ‘ a bukókeret és az ernyÅ‘ az autó hátuljára.
ElÅ‘bbi alapfelszereltség az autóban, ellenben szinte minden más fizetÅ‘s. A legszembetűnÅ‘bb az ülések száma, ugyanis a legolcsóbb kivitelben még csak anyósülés sincs a hátsó sorról nem is beszélve, ezeket több ezer dolláros felárért cserébe lehet kérni. A Demon 170-bÅ‘l mindössze 3300 darab készül, 300-at Kanadában értékesÃtenek, a többit pedig Észak-Amerikában.