Villanyautót 5 millió forintért? Egyre kevesebb a lehetőség!
Nehéz helyzetben van, aki a horror üzemanyagárak kivédésére villanyautóra váltana
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb ösztönző érkezett a cégautók elektromosra váltására, ugyanis már csak a privát autók tankolhatók hatósági áron. Mutatjuk, mi kapható ma a szinte átlagos 5 milliós árig.
A legolcsóbb villanyautók kapcsán valahogyan nem a szerpentineken autózás jut eszünkbe, sokkal inkább a belvárosi használat
mind több céges autó kapcsán merül fel a kérdés: milyen elektromos modellre lehetne lecserélni?
[BANNER type="1"] Mivel a használt autók átlagára már az 5 millió forintot közelíti, épp ilyen összegért, a légkondicionáló és a magyar rendszám + az érvényes műszaki vizsga + a problémamentes(nek mondott) üzem megkövetelésével szűrtünk elektromos hajtású modellekre a Használtautó.hu felületén. Míg a 2020-ban és 2021-ben időben ébredők még akár egy vadonatúj Dacia Springet (lásd a tesztjét itt) is megcsíphettek ennyiért (sőt akár 4 millió forinttól) állami támogatással, ma már sokkal rosszabb a helyzet. A bő egy évvel ezelőtti körképünkkor szerényebb forintösszegért, 4,26 millió forintért, azaz egy Suzuki Swift akkori alapáráért 13+1 különféle modell is megkapható volt (lásd részletesen itt), ma sokkal rosszabb egy helyzet. Az inflációt mutatja, hogy ma már egy Swift is 4,97 millió forintról startol, ezt felkerekítve is épp azt az - 5 milliós - összeget kapjuk, amennyiért most kerestünk villanyautókat.
Nem egész 3,5 méter hosszú a Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn trió, hátsó hajtásuk miatt fordulókörük is nagyon szerény
Másfél éve 160 darab villanyautó között válogathattunk 5 millió forint alatt, ma alig több, mint a negyede között szemezgethetünk.
[BANNER type="2"] A "trió" tagjait nagyjából 2,5 milliótól kaphatjuk meg, de az tényleg a kínálat alja, a frissebb, keveset futott példányok 4,8-4,9 millió forintig nyújtóznak, ami már elég fájóan hangzik a nem egész 3,5 méteres, ráadásul nagyon keskeny, mindössze 4 üléses, leginkább csak városba való, oda viszont ideális miniautókért, amelyek csak óvatos vezetéssel, fűtés és légkondizás nélkül tudnak 100 kilométert elérő hatótávot. Miként korábban, most is igaz, hogy a trióból a Mitsubishi a legdrágább, ahogyan az is, hogy a márka/modellnévnél sokkalta fontosabb az autó futása, töltési előzménye és állapota.
| Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Ár [Ft] |
| Citroen C-Zero (64 LE, 16 kWh) | 2011-2018 | 21 881-209 450 | 2 490 000-4 790 000 |
| Mitsubishi i-MiEV (67 LE, 16 kWh) | 2011-2017 | 25 000-159 000 | 2 850 000-4 700 000 |
| Nissan Leaf (109 LE, 24 kWh) | 2011-2015 | 59 000-153 268 | 3 990 000-4 890 000 |
| Peugeot iOn (64 LE, 16 kWh) | 2011-2019 | 9 452-72 000 | 2 590 000-4 899 900 |
| Renault Fluence ZE (94 LE, 22 kWh) | 2012-2013 | 83 465-112 800 | 2 999 999-3 299 000 |
| smart fortwo cabrio (74 LE, 17,6 kWh) | 2013 | 75 329 | 4 200 000 |
| smart fortwo (82 LE, 17,6 kWh) | 2018 | 20 000 | 4 850 000 |
A miniautóknál két kategóriával nagyobb, valódi kompakt modell a Nissan Leaf, ám utastere így is szűkös 5 személynek, a használt példányok hatótávja sokszor a 100 kilométert sem éri el
Mindaddig jól mutat a Renault Fluence ZE, amíg nem kerül szóba tölthetősége és csomagtérmérete (utóbbi kapcsán érdemes végiglapozni a galériát!)
Még kabriót is meg lehet csípni a smart fortwo electric drive kínálatából, pontosabban most épp csak azt. Használhatóságban kétülésessége miatt jelentősen elmarad a "trió" tagjaitól













Biztos jó üzlet lesz 5 millát kiadni valamiért, ami 4-5 év múlva jó eséllyel ~2 tonna veszélyes hulladékként a kert végében áll majd, mert ha a semlegesítésért mondanak 2 millát a „boldog” tulajnak, dob egy hátast.
Ilyen ’15 és korábbi évjáratú villanyautókat csak akkor szabad megvenni, ha egy akku hiba miatt bekövetkező GTK nem fektet meg anyagilag…
A ~5 milliós ár vicc! (nagyon szar)