Visszanyerte önbizalmát a modellfrissített Captiva
Chevrolet Captiva 2011 - Első teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem a Chevy orr a Captiva legnagyobb újdonsága, hanem az új motorpaletta, az igényesebb berendezésű és csöndesebb utastér, valamint legfőképp az élvezetes vezethetőség.
Markánsabb orr, de egyébként gyakorlatilag változatlan karosszéria
Jól áll a Captivának a hatalmas Chevy arc
Minden majdnem ugyanolyan, mégis minden egészen más
Persze, a csendesség a motoroknak is köszönhető, melyek az eddiginél sokkal kulturáltabban teszik a dolgukat. Ez nem véletlen, hiszen a Captiva-modellfrissítés legnagyobb átalakítása a motorokat érinti. Az eddigi 3,2-es V6 benzines átadta helyét egy új, 3,0 literes, 258 lóerős közvetlen befecskendezéses V6 motornak, amely kizárólag hatfokozatú automataváltóval és összkerékhajtással érhető el. Érdekes, egyben szokatlan élmény a mai, dízelek uralta világban egy finom járású, sajátos zenei aláfestéssel vidáman 7000-es fordulatig pörgő motor egy suv-ban… A vásárlók döntő többsége természetesen dízelmotort fog választani (a benzines, 2,4-es négyhengeres mellé nehéz érveket felsorakoztatni). Az új 2,2-es dízelmotor kétféle teljesítményszinten, 163 vagy 184 lóerővel választható, legnagyobb nyomatékuk 350 és 400 Nm.
Új motorok: 2,2-es dízel kétféle teljesítménnyel. Sportkocsis hangulatú 3,0 V6
A V6 kivételével mindegyik motor kapható a precízen és könnyen kapcsolható, új hatfokozatú kézi váltóval, vagy a szintén meggyőzően dolgozó 6 fokozatú automatával. Ugyanígy szabad a választás fronthajtás és elektronikusan vezérelt összkerékhajtás között, ennél több terepjárós lehetőséget az újabb Captiva sem kínál, de ez a kategóriában nem is szokás, hiszen ennyi épp elég oda, ahová egy ahová civil vezető elmerészkedik. Minden egyes autóba beépítik viszont az elektronikus menetstabilizálók és asszisztensek komplett arzenálját, az ABS és ESP mellett BAS - fékasszisztenst, illetve HSA- emelkedőn elindulást segítő és HDC - lejtmeneti segítő rendszert is.
Ahová egy civil vezető elmerészkedik, oda elég az elektronikus összkerék a segítő rendszerekkel
Az új Captiva megtartotta elődje vonzó tulajdonságait, a gyenge pontokon pedig sokat javult, így mind a vezető, mind utasai számára kellemes autózást kínál. Az árakról még nincsenek pontos információink, de a 6,5 millió körülire prognosztizált belépőár a korábbihoz hasonló árszintet jelent, így a jó ár/érték arányt továbbra is a típus aduászai közé sorolhatjuk.
2t. felett már a nyomatékból való autózás miatt kell a disel.Csak az amatörök veszik a fogyasztás miatt.
Kevé az érv a 2.4-es mellett?Lehet.De ha az ember beletetet egy gázrendszert,biztosan jó döntés az is.És a legfontosabb,hogy nem kell retegni a méregdrága dízel javításoktól.Ráadásul a benzin és a gázolaj ára már azonos.Gázt neki!Ennek ellenére szerintem is szinte kizárólagosan dízelmotorral fogják venni.