Hétköznapibb motorjaival a Formula-1 a mainál is komolyabb hatással lehet a hétköznapi autók fejlesztésére
Immár végleges a FIA
döntése, 2013-ban az utcai autókéhoz közelebbi, 1,6 literes, turbós, soros négyhengeres benzinmotorok váltják a mostani 2,4 literes V8-asokat a Formula-1-ben. A kisebb motorok a mostaniaknál jelentősen alacsonyabb fordulaton futnak majd, maximális fordulatszámuk 18 000/percről 12 000/percre redukálódik. Az új motorokat a maiaknál 35 százalékkal szerényebb fogyasztásúnak mondják, közvetlen befecskendező-rendszerük a tervek szerint 500 bar nyomással dolgozik majd. A fékezéskor a mozgási energia raktározására, majd gyorsításkori „visszahívhatóságára” szolgáló KERS-rendszert a motorok hőenergiájából elektromos árammá alakító, majd villanymotorokkal a benzinest segítő töltet is kiegészítheti, így összességében a maiaknál is komolyabb, mintegy 800 lóerős összteljesítmény hajtja majd a 2013-as szezon Formula-1-es autóit. Jelentős változás, hogy nem csak a motorok benzinfogyasztása apad, 2013-tól a csapatok a mostani 8 helyett évente csak 5 motort használhatnak el s nem sokkal később már csak évi 4 áll majd rendelkezésükre.
800 lovas 1.6-os?Komoly gép lehet.