Volkswagen XL Sport: 1,2 literes, 200 lóerős motorral

Párizsban debütált, 5,7 másodperc alatt 100 km/órára érhet a Volkswagen XL Sport

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg a Volkswagen XL1 a legtakarékosabb autó kíván lenni, a most debütált XL Sport a Ducatitól kapta meg a világ legerősebb kéthengeresét.


Két erősen limitált szériás modelljét gyúrta össze a Párizsi Autószalonra készített XL Sporthoz a Volkswagen. A hozzá tartozó Ducati Superleggera a világ legerősebb (1,2 literes, V2-es, 200 lóerős) kéthengeres motorkerékpárja és mindössze 500 példányban készül, a szupertakarékos XL1 pedig mindössze 250 darabban. Nem csak ára miatt nem lesz tömegmodell. Míg a 110 000 eurós XL1-ben 0,9 l/100 km fogyasztást adó hibrid hajtáslánc dolgozik, az XL Sport olyannyira nem a spórolásról szól, hogy fogyasztási értéket egyelőre nem is közölt róla a Volkswagen.
Hirdetés

Azt bezzeg igen, hogy a titán hajtókarokkal szerelt V2-es akár percenkénti 11 000 főtengelyfordulatra képes, teljesítmény/végsebesség arányban verhetetlen, 270 km/óráig viheti a mindössze Cd=0,258 alaktényezőjű, karbonszál erősítésű műanyag karosszériás, 890 kg saját tömegű kétülésest. A 100 km/órára gyorsulás 5,7 másodperc, érdekes módon arról sincs említés, hogy a hajtás az XL1-hez hasonlóan hátsó-e, ám sanszosan igen. A váltó 7 fokozatú DSG, a megjelenés pedig hiába hasonló az XL1-éhez, a karosszéria és a padlólemez is teljesen más. Elöl húzórudas kettős keresztlengőkaros, hátul tolórudas kettős keresztlengőkaros rendszer tartja a 18 colos, alumíniumnál is könnyebb magnézium keréktárcsákat. Az abroncsok elöl 205/40, hátul 265/35 R18 méretűek.
Az XL Sport 4291 mm hosszúsága több mint 40 centivel több az XL1-esénél, 1847 mm szélessége is 18,3 centivel nagyobb, 1152 mm magassága bezzeg 1 mm-rel szerényebb. Tengelytávja (2424 mm) 20 centivel növelt. A hátsó felnyíló szárny állítólag a Lamborghinitől érkezik. Felfelé, meg egy kicsit előre nyílnak az oldalajtók is. A fékek kerámia tárcsásak. Míg az XL1 erősen limitált szériás modell, az XL Sport csak koncepció. Szuperhatékony, egyben azt is mutatva, hogy hagyományos benzinmotorral is lehet még különleges autót építeni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?