Vonzó kombival támad a Peugeot

Az új Peugeot 308 SW tágas utas- és raktérrel, megnyerő stílussal érkezik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kompakt 308 után a kombi SW is generációváltáson esik át, immár az új emblémával az orrán gyarapítja az izgalmas dizájnú puttonyosok sorát.

A franciák mindig is értettek hozzá, hogyan kell izgalmas külsejű autókkal színesíteni az utakat. A három nagy francia márka közül a Peugeot képviseli a középutat, az 508 óta elindult „kardfogas” időszak jól példázza, hogy merészebb autókat álmodnak meg, mint a Renault, de nem olyan különcöket, mint a Citroën. Valószínűleg így, formájával vonul majd be a köztudatba a nemrég megújult 308 kombiváltozata, az új SW is, pedig az egyedi stílus mellett a praktikumra és a modern technológiákra is nagy hangsúlyt fektettek.
Hirdetés
Az új SW nem éppen egy kicsi autó, 4640 mm-es hosszával több mint 5 és fél centivel nyúlik tovább, mint az előző generáció. Ennek a növekménynek a nagy része viszont nem a csomagtartóban nyilvánul meg, mert az 660 literesről 608 literesre zsugorodott. Esetleg a lábtér lehet kényelmesebb a puttony kárára, de itt se számítsunk csodákra, a tengelytáv ugyanis mindössze 2 mm-rel lett nagyobb. A kombi hossza összesen több mint 27 cm-rel nagyobb a kompakténál, ami inkább a hosszabbra nyújtott hátsót tette lehetővé - ez az aerodinamikának jót tett, a légellenállási együttható 0,277. Belül szinte mindenhova pakoltak tárolórekeszeket, ahova csak tudtak, a középkonzol a Peugeot ígérete szerint mindent elnyel, amit az első két utas rendszeresen, napi szinten használ. A hátsó üléssor támlái dönthetők 40/20/40 arányban, a művelet ráadásul a csomagtartóban elhelyezett gombokkal is vezérelhető, így nem kell előre gondolkodni nagy tárgyak bepakolásakor, elég közvetlenül a rakodáskor helyet csinálni. A csomagtér padlója két állásban mozgatható, a kalaptartó pedig a csomagtérajtó nyitására is kiugorhat. Az új 308 minden technológiai finomságát megkapja az SW is, például az új multifunkciós, akár fűthető kormánykereket, ami még mindig a digitális műszerblokk alá van pozicionálva – a Peugeot még mindig kitart emellett az egyedi elrendezés mellett. A középkonzolon egy 10 colos érintőképernyő trónol a legújabb infotainment rendszerrel, ami az okostelefonok világát hivatott megidézni a könnyű, ismerős használat érdekében. A hagyományos klímavezérlő gombok helyett erre is „okos” kapcsolókat találtak ki, melyek funkciója programozható a sofőr igényei szerint. Nem kevesebb, mint 4 USB Type-C aljzat szerepel, a központi képernyőre tükrözhetőek okoseszközeink (ráadásul vezeték nélkül), és akár kettő kütyü is csatlakoztatható Bluetooth-szal egyszerre. Év végétől komoly önvezető funkciókkal is lehet majd kérni a 308 SW-t, lesz adaptív tempomat Stop&♫Go funkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, félig önálló sávváltás és intelligens (például kanyarfüggő) sebességállítás. Ezek a nyolcsebességes automataváltóval lesznek elérhetők, ami a kétféle konnektoros hibridhez (225 és 180 LE), a 130 lóerős benzineshez és az ugyanekkora teljesítményű dízelhez társulhat. Utóbbi kettő alapból kéziváltós, ezeken kívül még a 110 lóerős benzines alapváltozathoz is manuális jár. Az új 308 SW az idei év második felében érkezik a piacra.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2021.06.25. at 07:20
      Permalink

      Szerintem senki sem írta/mondta/kérte a térdrogyasztást, hiba lenne belelátni dolgokat.

      Már az elején elmondták, az 508-ból soha nem akartak tucat autót, arra tökéletes volt, hogy bevezették vele az új márka arculatot. Külföldön (pl itt Olaszországban) rengeteg új 208, 3008 rohangál, azonnal felismerhető, hogy egy PUG megy előtted vagy jön veled szembe.

Vélemény, hozzászólás?