A márka története
Az 1907-ben alapÃtott Hatsudoki Seizo Co. Ltd., amelybÅ‘l késÅ‘bb lett a Daihatsu, az elsÅ‘ évtizedekben háromkerekű motorkerékpárokat gyártott. Daihatsuként 1951-ben a Bee nevű háromkerekű autóval debütált. Az elsÅ‘ japán kocsi, amelyet Európába importáltak, szintén Daihatsu volt, mégpedig a Compagno Spider (bizony, egy kabrió), és Japánban baloldali közlekedés lévén, ezek Angliába kerültek. A Toyotával 1967-ben együttműködési megállapodást kötött a cég, végül 1999-re a Daihatsu részvényeinek többségi tulajdonosává a japán gyártó-óriás vált. Ez a tény kisebb jelentÅ‘ségű volt a Daihatsu itthoni képviseletének hullámzó létezése-megszűnése mellet. A jen drágulása következtében 1995-ben bezártak, majd 1997-ben újra nyitottak, hogy aztán 2000-ben újra becsukják a boltot. Azóta importból jutott be hozzánk néhány autó, kivéve a 2003-as rövid itthoni jelenlétet.
Ma nincs képviselet Magyarországon. Füleinknek annál több Daihatsu-modell neve cseng ismerÅ‘sen. A Charade a nyolcvanas-kilencvenes évekbÅ‘l, három- négy- és ötajtós kisautóként ezres turbódÃzelmotorral és ugyanekkora vagy egyhármas benzinmotorral volt népszerű. Az 1,6 literes, 16 szelepes benzines Applause már-már az elegáns négyajtóst testesÃtette meg a kilencvenes évek elején. A masszÃv kisterepjáró-vonalat is képviselte nálunk néhány Daihatsu: a Rocky, Feroza és a Terios. A mini Cuore és a nÃvós, de nagyon drága Sirion kisautó mellett az egyterű Move és Gran Move emlÃthetÅ‘ még.