DS

DS DS 3

DS
DS 3

bővebben ›

DS márka rövid története

André Citroën fejében mindig kattogtak a gondolatok, így talán nem véletlen, hogy a kereskedelemhez kitűnően értő férfi fogaskerékgyártó üzemet alapított az első világháború előtt. Első autós próbálkozása nem a saját nevét viselő Citroën volt, hanem egy csődből feltámasztott kis vállalat (Mors), amely bátorságot adott a továbblépéshez. A nyílfogazású fogaskerék embléma 1919 tavaszán került fel először Citroën márkájú autóra, ez volt a Type A, amely a korszak bevett gyakorlatával ellentétben nem a jómódú arisztokratának, hanem a szerényebb anyagi lehetőségekkel rendelkezők középosztály tagjainak kínált elegáns közlekedési formát. Az Type A-t sorban követte a Type B és a Type C, az 1920-as évek sztárja pedig egyértelműen az 5CV modell volt, valamint az 1925-33 között Citroën felirattal kivilágított Eiffel-torony, amely André Citroën zseniális reklámhúzásai közé tartozott. A következő évtizedben a technikai újításoké lett a főszerep, gyakorlatilag ekkor alapozódott meg a Citroën műszaki különcsége, ami 1955-ben teljesedett ki a DS-szel. Az 1934-ben bemutatott, sajtolt karosszériaelemekkel rendelkező, önhordó felépítményű Traction Avant (TA) fronthajtással kápráztatta el a világot, és később ezzel a típussal kezdődtek a hidropneumatikus rugózással kapcsolatos kísérletek – 1957-ig 700 ezer darabnál több TA gördült ki az üzemből. A költséges fejlesztésbe a Citroën anyagilag kis híján belerokkant, ráadásul André Citroën 1935-ben elhunyt. A céget a Michelin mentette meg, a vezetést Pierre Boulanger vette kézbe, aki újra a kisemberek felé fordult, és népautót akart, ám a második világháború miatt a TPV terv nem bontakozhatott ki. A TPV-leszármazott 2CV bemutatására csak 1948-ban, Párizsban került sor, a konstrukciót korszerűsítették az 1939-es állapotokhoz képest, és a Kacsa becenevű népautó hatalmas világsiker lett – a gyártás csak 1990-ben állt le Portugáliában. A négykerekű űrhajó, a Citroën DS 1955-ben debütált Párizsban, és a siker bombasztikus volt: már az első napon 12 ezer megrendelést adtak le a kocsira. Az 1960-as évekre a Citroën gondokkal küszködött, bár a DS mindent vitt, a 2CV hamar puritán lett, és hiányoztak a köztes modellek. Partnerkereső vargabetűk után végül a Peugeot lett a mai napig hűséges társ (PSA), az üzleti folyamatok 1976-ban zárultak le. Az utolsó igazi fogaskerék-emblémás luxusautó az 1970-ben bemutatott, Maserati V6-os motorral szerelt SM kupé, amelyből néhány speciális változat is készült, például négyajtós presztízs limuzin. Az 1980-90-es években sok kritika érte a márkát, döntően a minőséggel kapcsolatban, de a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, a Citroën ismét jó irányban fejlődik, autói megbízhatóbbak. A PSA-csoport szereplése az autósportban jelentős, a Citroën az utóbbi évek legyőzhetetlen rali bajnoka, míg a Peugeot 2009-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot. A Citroën márka 90 éves születésnapja teljes átalakulást hozott a cég életében, megváltozott az embléma, új dizájnt kaptak a bemutatótermek, és a modellpaletta gerincét alkotó C-sorozat mellett létrejött a hajdani DS-re utaló, de valójában a Different Spirit szavak rövidítéséből született prémium DS-széria, amelynek első képviselője a C3-alapú DS3. 2016-ban a DS modelleket névileg leválasztották a Citroëntől, hogy a márka prémium modelljei külön útra térhessenek. Ezt csak látszólagosan tették, ugyanis új márkát nem alapítottak, csupán az anyavállalat emblémáit tüntették el a modellekről, mégis külön márkaként kell kezelni a DS-t.

Név:
Alapítás éve:0
Cégnév:
Székhely:
Első autó:
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kcw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kcw==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Megjelenése előtt fogyott el a Porsche 911 GT2 RS

Még meg sem jelent, máris elkelt az összes 911 GT2 RS

1 órája – Autósvilág hírei

Bár még nem is tudjuk, milyen erős, máris elkapkodták az összes csúcs 911-es Porschét. A GT2 RS első példányait ősszel vehetik át a tulajdonosok.


Walter de' Silva legutóbbi munkái Volkswagenek, kínai autókkal folytatja

Az Alfa 156 megálmodója kínai autókkal folytatja

4 órája – Autósvilág hírei

Rengeteg meghatározó autót köszönhetünk Walter de' Silvának, az Alfa 156 csak egy a sok közül. Ott az Audi R8, vagy a Q7, de a Volkswagen CC-t és a márka legtöbb modelljét is ő jegyzi.


280 lóerőre húzta a Mini Cooper S-t a Mulgari Automotive

280 lovas lett a Mini Cooper S

7 órája – Autósvilág hírei

Az angliai Mulgari Automotive tuningcég új programot indított "Signature Vehicles" néven, melynek célja új modellek megrendelésre való testreszabása a tulaj igényeinek megfelelően.


Használtautó.hu

VOLVO V40 Cross Country 1.6 D [D2] Kinetic

VOLVO V40 Cross Countr...

Ár: 3.799.999 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 3 Sport 1.6 TE DIGIT KLÍMA! FRISS MŰSZAKI!

MAZDA 3 Sport 1.6 TE D...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI A7 SB 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic competition S-LINE/NAVI/BŐR/LED

AUDI A7 SB 3.0 V6 TDI...

Ár: 15.999.000 Ft

Évjárat: 2015 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT IV Variant 1.6 Comfortline

VOLKSWAGEN PASSAT IV V...

Ár: 175.000 Ft

Évjárat: 1996 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

AUDI A3 2.0 PD TDI Ambiente DPF

AUDI A3 2.0 PD TDI Amb...

Ár: 2.200.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész