DS

DS DS 3

DS
DS 3

bővebben ›

DS márka rövid története

André Citroën fejében mindig kattogtak a gondolatok, így talán nem véletlen, hogy a kereskedelemhez kitűnően értő férfi fogaskerékgyártó üzemet alapított az első világháború előtt. Első autós próbálkozása nem a saját nevét viselő Citroën volt, hanem egy csődből feltámasztott kis vállalat (Mors), amely bátorságot adott a továbblépéshez. A nyílfogazású fogaskerék embléma 1919 tavaszán került fel először Citroën márkájú autóra, ez volt a Type A, amely a korszak bevett gyakorlatával ellentétben nem a jómódú arisztokratának, hanem a szerényebb anyagi lehetőségekkel rendelkezők középosztály tagjainak kínált elegáns közlekedési formát. Az Type A-t sorban követte a Type B és a Type C, az 1920-as évek sztárja pedig egyértelműen az 5CV modell volt, valamint az 1925-33 között Citroën felirattal kivilágított Eiffel-torony, amely André Citroën zseniális reklámhúzásai közé tartozott. A következő évtizedben a technikai újításoké lett a főszerep, gyakorlatilag ekkor alapozódott meg a Citroën műszaki különcsége, ami 1955-ben teljesedett ki a DS-szel. Az 1934-ben bemutatott, sajtolt karosszériaelemekkel rendelkező, önhordó felépítményű Traction Avant (TA) fronthajtással kápráztatta el a világot, és később ezzel a típussal kezdődtek a hidropneumatikus rugózással kapcsolatos kísérletek – 1957-ig 700 ezer darabnál több TA gördült ki az üzemből. A költséges fejlesztésbe a Citroën anyagilag kis híján belerokkant, ráadásul André Citroën 1935-ben elhunyt. A céget a Michelin mentette meg, a vezetést Pierre Boulanger vette kézbe, aki újra a kisemberek felé fordult, és népautót akart, ám a második világháború miatt a TPV terv nem bontakozhatott ki. A TPV-leszármazott 2CV bemutatására csak 1948-ban, Párizsban került sor, a konstrukciót korszerűsítették az 1939-es állapotokhoz képest, és a Kacsa becenevű népautó hatalmas világsiker lett – a gyártás csak 1990-ben állt le Portugáliában. A négykerekű űrhajó, a Citroën DS 1955-ben debütált Párizsban, és a siker bombasztikus volt: már az első napon 12 ezer megrendelést adtak le a kocsira. Az 1960-as évekre a Citroën gondokkal küszködött, bár a DS mindent vitt, a 2CV hamar puritán lett, és hiányoztak a köztes modellek. Partnerkereső vargabetűk után végül a Peugeot lett a mai napig hűséges társ (PSA), az üzleti folyamatok 1976-ban zárultak le. Az utolsó igazi fogaskerék-emblémás luxusautó az 1970-ben bemutatott, Maserati V6-os motorral szerelt SM kupé, amelyből néhány speciális változat is készült, például négyajtós presztízs limuzin. Az 1980-90-es években sok kritika érte a márkát, döntően a minőséggel kapcsolatban, de a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, a Citroën ismét jó irányban fejlődik, autói megbízhatóbbak. A PSA-csoport szereplése az autósportban jelentős, a Citroën az utóbbi évek legyőzhetetlen rali bajnoka, míg a Peugeot 2009-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot. A Citroën márka 90 éves születésnapja teljes átalakulást hozott a cég életében, megváltozott az embléma, új dizájnt kaptak a bemutatótermek, és a modellpaletta gerincét alkotó C-sorozat mellett létrejött a hajdani DS-re utaló, de valójában a Different Spirit szavak rövidítéséből született prémium DS-széria, amelynek első képviselője a C3-alapú DS3. 2016-ban a DS modelleket névileg leválasztották a Citroëntől, hogy a márka prémium modelljei külön útra térhessenek. Ezt csak látszólagosan tették, ugyanis új márkát nem alapítottak, csupán az anyavállalat emblémáit tüntették el a modellekről, mégis külön márkaként kell kezelni a DS-t.

Név:
Alapítás éve:0
Cégnév:
Székhely:
Első autó:
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kcw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kcw==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Európa legnagyobb akkumulátorgyára épül Wroclaw mellett

Lengyelországban nyit akkumulátorgyárat az LG Chem

29 perce – Autósvilág hírei

Az elektromos járművek iránt megnövekedett kereslet magával húzza az akkumulátorok egyre nagyobb mértékű gyártását is. Emiatt az LG Chem Európa legnagyobb üzemét húzza fel a jövő év során Lengyelországban.


Most sem rontott a Porsche, telitalálat a vörössel tört Macan

Exkluzív szériával hallat magáról a Porsche Macan

4 órája – Autósvilág hírei

Miközben porschééknél minden az új Cayenne-ről szól, a Macan egy, az alapmodellnél éppen kétszer drágább szériával tudatja létezését.


Az F-Type sportkupé mellett négyüléses túrakupét is bevezethet a Jaguar

Megint túrakupét gyárthat a Jaguar

7 órája – Autósvilág hírei

Az XK leköszönése óta csak a kisebb F-Type sportautója van a Jaguarnak, ám a következő generáció mellé egy nagyobb túrakupé is készülhet.


Használtautó.hu

CITROEN C1 1.0 SX

CITROEN C1 1.0 SX

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA Combi 1.4 16V Sport

SKODA FABIA Combi 1.4...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW 320 GRAN TURISMO Xenon Navi Ülésfűtés

BMW 320 GRAN TURISMO X...

Ár: 4.999.999 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 220 T CDI Avantgarde KÉZI VÁLTO

MERCEDES-BENZ E 220 T...

Ár: 1.500.000 Ft

Évjárat: 2005 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN JETTA 2.0 TDI Comfortline BMT M.O.-i 1 Tulaj S-188

VOLKSWAGEN JETTA 2.0 T...

Ár: 3.490.000 Ft

Évjárat: 2015 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész