0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újraindult a rali a használtautó-piacon

Ismét emelkedőben az új Használtautó-index

Negyedével több használtautó fogyott a második negyedévben, mint az elsőben.

%KA%Többen vesznek autót nyáron, mint télen − ennek is köszönhető, hogy a második negyedévben negyedével több adásvételt regisztráltak hazánkban%KA%

Többen vesznek autót nyáron, mint télen − ennek is köszönhető, hogy a második negyedévben negyedével több adásvételt regisztráltak hazánkban

Rekordmennyiségű, mintegy 175 ezer használtautó adásvétele zajlott Magyarországon a második negyedévben, szemben az előző negyedévi 158 ezerrel. Mindez a csökkenő átlagár ellenére is jelentős, közel 7 pontos emelkedést eredményezett a gazdát cserélő hazai használtautók összértékének alakulását mutató új Használtautó-indexben, melynek értéke meghaladta a 135 pontot.

%KA%Az előző negyedév kisebb torpanása után továbbra is növekedőben a használtautó-piac forgalmát mutató jelzőszám, azaz a Használtautó-index%KA%

Az előző negyedév kisebb torpanása után továbbra is növekedőben a használtautó-piac forgalmát mutató jelzőszám, azaz a Használtautó-index

„Míg az év eleje némi visszaeséssel indult, a második negyedév a szokásos szezonális erősödésnél is nagyobb forgalomnövekedést produkált” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – „A növekedésben elsősorban az játszott szerepet, hogy a használtautó-piac mindkét utánpótlási szegmensében jelentős növekedés zajlott: míg a használtautó-import volumene a második negyedévben 11 százalékkal múlta felül az első negyedévi teljesítményét, az újautó-eladások ugyanebben az időszakban több mint 25 százalékkal növekedtek.”

Mi is az a Használtautó-index?

A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a korábbi időszakokhoz. A megújult Használtautó-index a Használtautó.hu-n kívül a vele közös tulajdonban lévő Jófogás.hu autóhirdetési adatbázisára is támaszkodik, így 2016-tól immár a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 90 százalékát felölelő piaci szegmensről rendelkezik közvetlen információval. Új viszonyítási pontnak emiatt 2016 elejét jelöltük ki, a piaci mozgásokat pedig 2014 elejétől mutatjuk be: a 2008-as válságot követő hosszú stagnálás után ugyanis ekkortól kezdett látványos emelkedésbe a használtautó-piac.

A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak: az első félévben behozott 73 500 személyautó 34 százalékkal több, mint az ugyanekkor forgalomba helyezett 54 800 darab új gépkocsi. Két évvel korábban azonban az import mennyisége még 55-60 százalékkal haladta meg az új autókét, vagyis az újautó-eladások szerepe a hazai járműpark cserélődésében ismét egyre jelentősebbé válik.

%KA%A hazai autóállomány utánpótlását gyorsuló növekedéssel, de még mindig kisebb mértékben szolgálja az újautó-eladás, mint a lassuló bővülést mutató import%KA%

A hazai autóállomány utánpótlását gyorsuló növekedéssel, de még mindig kisebb mértékben szolgálja az újautó-eladás, mint a lassuló bővülést mutató import

A használtautó-piacon továbbra is jobbára ezzel az öt márkával találkozhatunk
Az idei első félévben itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.

%KA%Csak az Opel és a Suzuki adja a hazai használtautó-eladások közel negyedét, 24 százalékát, az 5 legnépszerűbb márka az összforgalom több mint felét teszi ki%KA%

Csak az Opel és a Suzuki adja a hazai használtautó-eladások közel negyedét, 24 százalékát, az 5 legnépszerűbb márka az összforgalom több mint felét teszi ki

A használtautó-piac legfontosabb mutatói − 2017. II. negyedév
Új Használtautó-index: 135,2 Kínálati átlagár (ezer Ft): 1871
Változás az előző negyedévhez képest (%pont): +6,8 Változás az előző negyedévhez képest (%): -5,0
Ez is érdekes lehet:
 

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

zold írta: 2 hónapja
vidi500 írta: 2 hónapja

Akár hogyan is vagyunk, még ha elégedetlenek sokan is helyzetükkel, azért Magyarország a világ boldogabbik feléhez sorolható.


Előzmények megtekintése

Ez így van...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
vidi500 írta: 2 hónapja

"Nem tudom mire gondolsz"....

Megszerzed a gépjármű vezetői engedélyt, majd veszel egy autót, annak a Kötelező felelősség biztosítása 0-ról fog indulni. Ez idáig O.K. Annak rendje módja szerint fizeted a kfb-i díjat, és nem okozol balesetet, akkor mintegy 20 év után eljutsz a B10 -es bónuszig. Veszel a fő autód mellé egy másodikat, pl. hobbiként, hiába szereztél jogosultságot a B10-re, az csak fő autódra vonatkozik. A második autód biztosítása 0-ról fog indulni, habár egyszerre egy időben csak 1-el tudsz közlekedni. További 20 év után ahogyan párhuzamosan használod őket, eljutsz azzal is a B10 bónuszig. Esetleg gondolsz egyet, mivel autódömping van, olcsó a használt autó, felényibe kerül, mint pl. egy hasonló korú jobb motorkerékpár, veszel a meglévő kettő mellé egy harmadikat is. Hiába van immár duplán, azaz 2 maximális bónuszod is, a harmadik autódnál ugyanúgy 0-ról fog indulni a biztosításod!



"Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet"?

Így is fogalmazhatunk, de úgy is, hogy elkezdték drasztikusan emelni a díjakat. Mint ahogyan írtam, egyik évről a másikra, anélkül, hogy bármi változás történt volna az adataimban, 80%-al megemelték a biztosításom díját.


Előzmények megtekintése

1. Na igen, ha ez így működik akkor gáz. Nyugatabbra sokkal barátibb, de az is igaz, hogy magasabbak a díjak. Egy éves díj egy 110 LE-s kocsira 300-400 EUR. Full Casco meg 1200-1800EUR/év. Részeletekkel nem akarlak keseríteni, de a bánásmód szerintem eléggé baráti (most egy VOlvo-specialista biztosítónál vagyok ami a márkarekesekdéssel dolgozik, előte meg egy másik országban egy szimpi közvetítővel volt dolgom, ami fontosabb volt mint a biztosító maga (asszem Axa itrodát vezetett)).

De akárhogy is kicsit elkanyarodtunk a lényegtől, a biztosítástól függetelnül szerintem hálásak lehetünk hogy bebenedik az régebbi autókat, mert 10 éve mindenkit ultraelavult (1984-es fejlsztlsű) Suzuki Stiftekbe erőltettek az elmebeteg regadókkal. Úgy 2010 óta ez lényegesen javult...

2. Ha jól értem ez arról szól, hogy a biztosító ezzel teszi rendbe a saját kockázati portfolióját. Ha emelnek akkor érdemes váltani. Viszont ha ennyire macerás a rendszer akkor főleg szemétség az, hogy hagytak zűrös biztosítókat pályára lépni...


A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2 hónapja
zold írta: 2 hónapja

A világ boldogabbaik felén le tudják cserélni 3 évente az autókat, és itt nagyobb éhségük van az embereknek hasznlált 5 éves autókra mint ott. Szóval inkább köszönd ad hálát a "hatalmi monopóliumoknak", hogy az új ár 10-30%-áért v

logathatsz modern autókban amelyeknél modellgenerációnként megfordul a technológia ciklus, és nem a valódi hatalmi monopóliummal van dolgod ami elveszi és feléli mindazt amiért a szüleid megdolgoztak, és ráadtukmál egy"haldokló nyugat" által levedlett műszaki értelemben 15 éve nem fejlesztett xarkupacot.


Előzmények megtekintése

Akár hogyan is vagyunk, még ha elégedetlenek sokan is helyzetükkel, azért Magyarország a világ boldogabbik feléhez sorolható.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2 hónapja
zold írta: 2 hónapja

Nem tudom mire gondolsz, én az első külföldi autómra édesapám bónuszával indultam, és azóta többször váltottam országot és autót sosem vettek vissza a bónuszomból. Az egyszerúség kedvéért az asszony autója is a nevemen futott, de ha az ő nevére vették volna akkor is megkapta volna a bónuszt. És ismerek olyat aki inkább Németországban regisztrált mert jobban járt vele.

Mondjuk számít hogy Cascót is igénybe veszek a fő autóhoz, de alap kgfb sem volt nehezebb. Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet?


Előzmények megtekintése

"Nem tudom mire gondolsz"....
Megszerzed a gépjármű vezetői engedélyt, majd veszel egy autót, annak a Kötelező felelősség biztosítása 0-ról fog indulni. Ez idáig O.K. Annak rendje módja szerint fizeted a kfb-i díjat, és nem okozol balesetet, akkor mintegy 20 év után eljutsz a B10 -es bónuszig. Veszel a fő autód mellé egy másodikat, pl. hobbiként, hiába szereztél jogosultságot a B10-re, az csak fő autódra vonatkozik. A második autód biztosítása 0-ról fog indulni, habár egyszerre egy időben csak 1-el tudsz közlekedni. További 20 év után ahogyan párhuzamosan használod őket, eljutsz azzal is a B10 bónuszig. Esetleg gondolsz egyet, mivel autódömping van, olcsó a használt autó, felényibe kerül, mint pl. egy hasonló korú jobb motorkerékpár, veszel a meglévő kettő mellé egy harmadikat is. Hiába van immár duplán, azaz 2 maximális bónuszod is, a harmadik autódnál ugyanúgy 0-ról fog indulni a biztosításod!

"Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet"?
Így is fogalmazhatunk, de úgy is, hogy elkezdték drasztikusan emelni a díjakat. Mint ahogyan írtam, egyik évről a másikra, anélkül, hogy bármi változás történt volna az adataimban, 80%-al megemelték a biztosításom díját.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
vidi500 írta: 2 hónapja

A világ "boldogabbik" felén óriási (használt) autódömping van. A szokásos, az "átkosban" szálló igévé vált, "imperialistákra" jellemző "túltermelési válság". Majd tesznek róla a nagy hatalmú monopóliumok. Olyan termékeket (autókat) fognak gyártani, ami záros (rövid) határidőn belül eldobandóvá válik, ezzel a probléma lerendezve.


Előzmények megtekintése

A világ boldogabbaik felén le tudják cserélni 3 évente az autókat, és itt nagyobb éhségük van az embereknek hasznlált 5 éves autókra mint ott. Szóval inkább köszönd ad hálát a "hatalmi monopóliumoknak", hogy az új ár 10-30%-áért v
logathatsz modern autókban amelyeknél modellgenerációnként megfordul a technológia ciklus, és nem a valódi hatalmi monopóliummal van dolgod ami elveszi és feléli mindazt amiért a szüleid megdolgoztak, és ráadtukmál egy"haldokló nyugat" által levedlett műszaki értelemben 15 éve nem fejlesztett xarkupacot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
vidi500 írta: 2 hónapja

Ennek a biztosítótársaságok fognak véget vetni pénzéhségükkel, a díjak emelésével. B10-es bónusszal egyik évről a másikra 80%-ot emeltek a kötelező biztosítási díjamon. Arról nem is beszélve, hogy 3 autóval egy időben nem tudsz menni, csak 1-el, és hiába van B10-es bónuszod, a második és harmadik, stb. autóra a biztosítás 0-ról indul.


Előzmények megtekintése

Nem tudom mire gondolsz, én az első külföldi autómra édesapám bónuszával indultam, és azóta többször váltottam országot és autót sosem vettek vissza a bónuszomból. Az egyszerúség kedvéért az asszony autója is a nevemen futott, de ha az ő nevére vették volna akkor is megkapta volna a bónuszt. És ismerek olyat aki inkább Németországban regisztrált mert jobban járt vele.
Mondjuk számít hogy Cascót is igénybe veszek a fő autóhoz, de alap kgfb sem volt nehezebb. Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet?

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves...


Előzmények megtekintése

A világ "boldogabbik" felén óriási (használt) autódömping van. A szokásos, az "átkosban" szálló igévé vált, "imperialistákra" jellemző "túltermelési válság". Majd tesznek róla a nagy hatalmú monopóliumok. Olyan termékeket (autókat) fognak gyártani, ami záros (rövid) határidőn belül eldobandóvá válik, ezzel a probléma lerendezve.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves...


Előzmények megtekintése

Ennek a biztosítótársaságok fognak véget vetni pénzéhségükkel, a díjak emelésével. B10-es bónusszal egyik évről a másikra 80%-ot emeltek a kötelező biztosítási díjamon. Arról nem is beszélve, hogy 3 autóval egy időben nem tudsz menni, csak 1-el, és hiába van B10-es bónuszod, a második és harmadik, stb. autóra a biztosítás 0-ról indul.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja

Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Használtautó.hu

MITSUBISHI PAJERO Wagon 2.8 TD GLS

MITSUBISHI PAJERO Wago...

Ár: 499.999 Ft

Évjárat: 1995 / 10

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA J Sports Tourer 1.6 T Cosmo 180Le.75000Km!Magyar.1tulaj !!

OPEL ASTRA J Sports To...

Ár: 3.399.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FIAT MULTIPLA 1.6 100 16V SX (6 személyes )

FIAT MULTIPLA 1.6 100...

Ár: 230.000 Ft

Évjárat: 2003 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: CNG/benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!