0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újraindult a rali a használtautó-piacon

Ismét emelkedőben az új Használtautó-index

Negyedével több használtautó fogyott a második negyedévben, mint az elsőben.

%KA%Többen vesznek autót nyáron, mint télen − ennek is köszönhető, hogy a második negyedévben negyedével több adásvételt regisztráltak hazánkban%KA%

Többen vesznek autót nyáron, mint télen − ennek is köszönhető, hogy a második negyedévben negyedével több adásvételt regisztráltak hazánkban

Rekordmennyiségű, mintegy 175 ezer használtautó adásvétele zajlott Magyarországon a második negyedévben, szemben az előző negyedévi 158 ezerrel. Mindez a csökkenő átlagár ellenére is jelentős, közel 7 pontos emelkedést eredményezett a gazdát cserélő hazai használtautók összértékének alakulását mutató új Használtautó-indexben, melynek értéke meghaladta a 135 pontot.

%KA%Az előző negyedév kisebb torpanása után továbbra is növekedőben a használtautó-piac forgalmát mutató jelzőszám, azaz a Használtautó-index%KA%

Az előző negyedév kisebb torpanása után továbbra is növekedőben a használtautó-piac forgalmát mutató jelzőszám, azaz a Használtautó-index

„Míg az év eleje némi visszaeséssel indult, a második negyedév a szokásos szezonális erősödésnél is nagyobb forgalomnövekedést produkált” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – „A növekedésben elsősorban az játszott szerepet, hogy a használtautó-piac mindkét utánpótlási szegmensében jelentős növekedés zajlott: míg a használtautó-import volumene a második negyedévben 11 százalékkal múlta felül az első negyedévi teljesítményét, az újautó-eladások ugyanebben az időszakban több mint 25 százalékkal növekedtek.”

Mi is az a Használtautó-index?

A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a korábbi időszakokhoz. A megújult Használtautó-index a Használtautó.hu-n kívül a vele közös tulajdonban lévő Jófogás.hu autóhirdetési adatbázisára is támaszkodik, így 2016-tól immár a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 90 százalékát felölelő piaci szegmensről rendelkezik közvetlen információval. Új viszonyítási pontnak emiatt 2016 elejét jelöltük ki, a piaci mozgásokat pedig 2014 elejétől mutatjuk be: a 2008-as válságot követő hosszú stagnálás után ugyanis ekkortól kezdett látványos emelkedésbe a használtautó-piac.

A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak: az első félévben behozott 73 500 személyautó 34 százalékkal több, mint az ugyanekkor forgalomba helyezett 54 800 darab új gépkocsi. Két évvel korábban azonban az import mennyisége még 55-60 százalékkal haladta meg az új autókét, vagyis az újautó-eladások szerepe a hazai járműpark cserélődésében ismét egyre jelentősebbé válik.

%KA%A hazai autóállomány utánpótlását gyorsuló növekedéssel, de még mindig kisebb mértékben szolgálja az újautó-eladás, mint a lassuló bővülést mutató import%KA%

A hazai autóállomány utánpótlását gyorsuló növekedéssel, de még mindig kisebb mértékben szolgálja az újautó-eladás, mint a lassuló bővülést mutató import

A használtautó-piacon továbbra is jobbára ezzel az öt márkával találkozhatunk
Az idei első félévben itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.

%KA%Csak az Opel és a Suzuki adja a hazai használtautó-eladások közel negyedét, 24 százalékát, az 5 legnépszerűbb márka az összforgalom több mint felét teszi ki%KA%

Csak az Opel és a Suzuki adja a hazai használtautó-eladások közel negyedét, 24 százalékát, az 5 legnépszerűbb márka az összforgalom több mint felét teszi ki

A használtautó-piac legfontosabb mutatói − 2017. II. negyedév
Új Használtautó-index: 135,2 Kínálati átlagár (ezer Ft): 1871
Változás az előző negyedévhez képest (%pont): +6,8 Változás az előző negyedévhez képest (%): -5,0
Ez is érdekes lehet:
 

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

zold írta: 6 napja
vidi500 írta: 6 napja

Akár hogyan is vagyunk, még ha elégedetlenek sokan is helyzetükkel, azért Magyarország a világ boldogabbik feléhez sorolható.


Előzmények megtekintése

Ez így van...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 6 napja
vidi500 írta: 6 napja

"Nem tudom mire gondolsz"....

Megszerzed a gépjármű vezetői engedélyt, majd veszel egy autót, annak a Kötelező felelősség biztosítása 0-ról fog indulni. Ez idáig O.K. Annak rendje módja szerint fizeted a kfb-i díjat, és nem okozol balesetet, akkor mintegy 20 év után eljutsz a B10 -es bónuszig. Veszel a fő autód mellé egy másodikat, pl. hobbiként, hiába szereztél jogosultságot a B10-re, az csak fő autódra vonatkozik. A második autód biztosítása 0-ról fog indulni, habár egyszerre egy időben csak 1-el tudsz közlekedni. További 20 év után ahogyan párhuzamosan használod őket, eljutsz azzal is a B10 bónuszig. Esetleg gondolsz egyet, mivel autódömping van, olcsó a használt autó, felényibe kerül, mint pl. egy hasonló korú jobb motorkerékpár, veszel a meglévő kettő mellé egy harmadikat is. Hiába van immár duplán, azaz 2 maximális bónuszod is, a harmadik autódnál ugyanúgy 0-ról fog indulni a biztosításod!



"Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet"?

Így is fogalmazhatunk, de úgy is, hogy elkezdték drasztikusan emelni a díjakat. Mint ahogyan írtam, egyik évről a másikra, anélkül, hogy bármi változás történt volna az adataimban, 80%-al megemelték a biztosításom díját.


Előzmények megtekintése

1. Na igen, ha ez így működik akkor gáz. Nyugatabbra sokkal barátibb, de az is igaz, hogy magasabbak a díjak. Egy éves díj egy 110 LE-s kocsira 300-400 EUR. Full Casco meg 1200-1800EUR/év. Részeletekkel nem akarlak keseríteni, de a bánásmód szerintem eléggé baráti (most egy VOlvo-specialista biztosítónál vagyok ami a márkarekesekdéssel dolgozik, előte meg egy másik országban egy szimpi közvetítővel volt dolgom, ami fontosabb volt mint a biztosító maga (asszem Axa itrodát vezetett)).

De akárhogy is kicsit elkanyarodtunk a lényegtől, a biztosítástól függetelnül szerintem hálásak lehetünk hogy bebenedik az régebbi autókat, mert 10 éve mindenkit ultraelavult (1984-es fejlsztlsű) Suzuki Stiftekbe erőltettek az elmebeteg regadókkal. Úgy 2010 óta ez lényegesen javult...

2. Ha jól értem ez arról szól, hogy a biztosító ezzel teszi rendbe a saját kockázati portfolióját. Ha emelnek akkor érdemes váltani. Viszont ha ennyire macerás a rendszer akkor főleg szemétség az, hogy hagytak zűrös biztosítókat pályára lépni...


A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 6 napja
zold írta: 6 napja

A világ boldogabbaik felén le tudják cserélni 3 évente az autókat, és itt nagyobb éhségük van az embereknek hasznlált 5 éves autókra mint ott. Szóval inkább köszönd ad hálát a "hatalmi monopóliumoknak", hogy az új ár 10-30%-áért v

logathatsz modern autókban amelyeknél modellgenerációnként megfordul a technológia ciklus, és nem a valódi hatalmi monopóliummal van dolgod ami elveszi és feléli mindazt amiért a szüleid megdolgoztak, és ráadtukmál egy"haldokló nyugat" által levedlett műszaki értelemben 15 éve nem fejlesztett xarkupacot.


Előzmények megtekintése

Akár hogyan is vagyunk, még ha elégedetlenek sokan is helyzetükkel, azért Magyarország a világ boldogabbik feléhez sorolható.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 6 napja
zold írta: 6 napja

Nem tudom mire gondolsz, én az első külföldi autómra édesapám bónuszával indultam, és azóta többször váltottam országot és autót sosem vettek vissza a bónuszomból. Az egyszerúség kedvéért az asszony autója is a nevemen futott, de ha az ő nevére vették volna akkor is megkapta volna a bónuszt. És ismerek olyat aki inkább Németországban regisztrált mert jobban járt vele.

Mondjuk számít hogy Cascót is igénybe veszek a fő autóhoz, de alap kgfb sem volt nehezebb. Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet?


Előzmények megtekintése

"Nem tudom mire gondolsz"....
Megszerzed a gépjármű vezetői engedélyt, majd veszel egy autót, annak a Kötelező felelősség biztosítása 0-ról fog indulni. Ez idáig O.K. Annak rendje módja szerint fizeted a kfb-i díjat, és nem okozol balesetet, akkor mintegy 20 év után eljutsz a B10 -es bónuszig. Veszel a fő autód mellé egy másodikat, pl. hobbiként, hiába szereztél jogosultságot a B10-re, az csak fő autódra vonatkozik. A második autód biztosítása 0-ról fog indulni, habár egyszerre egy időben csak 1-el tudsz közlekedni. További 20 év után ahogyan párhuzamosan használod őket, eljutsz azzal is a B10 bónuszig. Esetleg gondolsz egyet, mivel autódömping van, olcsó a használt autó, felényibe kerül, mint pl. egy hasonló korú jobb motorkerékpár, veszel a meglévő kettő mellé egy harmadikat is. Hiába van immár duplán, azaz 2 maximális bónuszod is, a harmadik autódnál ugyanúgy 0-ról fog indulni a biztosításod!

"Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet"?
Így is fogalmazhatunk, de úgy is, hogy elkezdték drasztikusan emelni a díjakat. Mint ahogyan írtam, egyik évről a másikra, anélkül, hogy bármi változás történt volna az adataimban, 80%-al megemelték a biztosításom díját.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 6 napja
vidi500 írta: 6 napja

A világ "boldogabbik" felén óriási (használt) autódömping van. A szokásos, az "átkosban" szálló igévé vált, "imperialistákra" jellemző "túltermelési válság". Majd tesznek róla a nagy hatalmú monopóliumok. Olyan termékeket (autókat) fognak gyártani, ami záros (rövid) határidőn belül eldobandóvá válik, ezzel a probléma lerendezve.


Előzmények megtekintése

A világ boldogabbaik felén le tudják cserélni 3 évente az autókat, és itt nagyobb éhségük van az embereknek hasznlált 5 éves autókra mint ott. Szóval inkább köszönd ad hálát a "hatalmi monopóliumoknak", hogy az új ár 10-30%-áért v
logathatsz modern autókban amelyeknél modellgenerációnként megfordul a technológia ciklus, és nem a valódi hatalmi monopóliummal van dolgod ami elveszi és feléli mindazt amiért a szüleid megdolgoztak, és ráadtukmál egy"haldokló nyugat" által levedlett műszaki értelemben 15 éve nem fejlesztett xarkupacot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 6 napja
vidi500 írta: 6 napja

Ennek a biztosítótársaságok fognak véget vetni pénzéhségükkel, a díjak emelésével. B10-es bónusszal egyik évről a másikra 80%-ot emeltek a kötelező biztosítási díjamon. Arról nem is beszélve, hogy 3 autóval egy időben nem tudsz menni, csak 1-el, és hiába van B10-es bónuszod, a második és harmadik, stb. autóra a biztosítás 0-ról indul.


Előzmények megtekintése

Nem tudom mire gondolsz, én az első külföldi autómra édesapám bónuszával indultam, és azóta többször váltottam országot és autót sosem vettek vissza a bónuszomból. Az egyszerúség kedvéért az asszony autója is a nevemen futott, de ha az ő nevére vették volna akkor is megkapta volna a bónuszt. És ismerek olyat aki inkább Németországban regisztrált mert jobban járt vele.
Mondjuk számít hogy Cascót is igénybe veszek a fő autóhoz, de alap kgfb sem volt nehezebb. Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet?

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 6 napja
octi írta: 6 napja

Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves...


Előzmények megtekintése

A világ "boldogabbik" felén óriási (használt) autódömping van. A szokásos, az "átkosban" szálló igévé vált, "imperialistákra" jellemző "túltermelési válság". Majd tesznek róla a nagy hatalmú monopóliumok. Olyan termékeket (autókat) fognak gyártani, ami záros (rövid) határidőn belül eldobandóvá válik, ezzel a probléma lerendezve.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 6 napja
octi írta: 6 napja

Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves...


Előzmények megtekintése

Ennek a biztosítótársaságok fognak véget vetni pénzéhségükkel, a díjak emelésével. B10-es bónusszal egyik évről a másikra 80%-ot emeltek a kötelező biztosítási díjamon. Arról nem is beszélve, hogy 3 autóval egy időben nem tudsz menni, csak 1-el, és hiába van B10-es bónuszod, a második és harmadik, stb. autóra a biztosítás 0-ról indul.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 6 napja

Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

52 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Használtautó.hu

OPEL VECTRA B 1.8 16V GL Plus (Automata) Sérülésmentes.184000km.Klíma!

OPEL VECTRA B 1.8 16V...

Ár: 559.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

TRABANT 1.1

TRABANT 1.1

Ár: 100.000 Ft

Évjárat: 1990 / 9

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.9 PD TDI Tiptronic

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 500.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!