Belépő a klubba – másodkézből a legkisebb prémiumautók

Piaci körkép: használt prémium kisautók 3 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nemrég a prémium kisautók újoncát, az Opel Adamot próbáltuk. Vajon feltételezett alapáráért mit kínálnak konkurensei használtan?

Hamarosan új szereplő jelenik meg a prémium kisautók piacán, a Portugáliában már próbált Opel Adam hazai alapáráról még ugyan nem tudni semmi konkrétumot sem, de a németországi 11 500 eurós bázist látva van esély arra, hogy az extrák nélküli alapverzió reklámárát a bűvös 3 millió forint alá vigyék majd a termékspecialisták. Bár ez a kategória, s főként az Adam a személyre szabhatóságról és az egyedi igények kiszolgálásáról szól, jó eséllyel lesznek potenciális vevők, akik az Adam konkurensein is elgondolkoznak, s az alap Adam árért a csöppség használt vetélytársait is megnézik majd.
Hiszen ezen, azaz a prémiumkategóriás autók nem csupán a reális igények kielégítéséről szólnak, hanem egy klubba való belépőként is szolgálnak. Talán nem is az utazási komfort, a valós igények kielégítése mérvadó esetükben, hanem az, hogy miként lehet velük megjelenni, reprezentálni. Vonzó külsővel talán sokan lemondanak az elsőkezűségről, ha egy picit még olcsóbban, vagy jobb ellátmánnyal, komolyabb motorral, netán magasabb presztízsű emblémával kaphatnak prémium kisautót. Vélhetően legfeljebb 2, esetleg 3 éves korig kalandozik el az újon is gondolkozó, de azért ahhoz mérten spórolni kívánó vásárló. Nos, mi 3 éves korig és legfeljebb 3 millió forintig néztük meg a Használtautó.hu ajánlatai között, vajon kapható-e ennyiért prémium kisautó vagy kisebb méretű, 3 ajtós alsó-középkategóiás – természetesen a prémiummárkáktól?
Az Audinál kár kopogtatni, az A1 kisautó még túl új, nincs belőle 3 éves, a legolcsóbbak sem egész 2 évesek, s 3,5 millió forinttól érhetők el – alap, persze kiváló 1.2 TSI motorral, nem túlzottan komoly felszereltséggel, ám jellemzően szerény futással, s persze orrukon négy karikával. Ha pénzből megvan a 3 millió forint feletti, s fontosabb a komoly motor, mint a megkíméltség, A3 bőven kínálkozik, ám 3 millióig semmilyen – ép állapotú – Audi sincsen.
Prémium kisautók 3 millió forintig, 3 éves korig
Modell Motor Évjárat Óraállás Vételár
Citroën DS3 1.4 VTi (95 LE) 2010 19 800 km 3 000 000 Ft
Fiat 500 1.2 (69 LE) 2009-2011 15-53 439 km 2 299 000-
2 999 500 Ft
Fiat 500 1.3 Mjet (75 LE) 2009 54 000 km 2 590 000 Ft
Lancia Ypsilon 1.2 8V (60 LE) 2011 28 000 km 1 849 000 Ft
Lancia Ypsilon 1.4 8V (78 LE) 2009-2010 11 574-28 000 km 1 790 000-
2 590 000Ft
Lancia Ypsilon 1.2 (69 LE) 2011 8200 km 2 850 000 Ft
Mini One 1.4 (75 LE) 2009 53 000 km 2 750 000 Ft
Mercedes-Benz A A 160 CDI (82 LE) 2009-2010 85 500-121 000 km 2 290 000-
2 899 000 Ft
Mercedes-Benz A A 160 BlueEfficiency 2010 37 300- 45 000 km 2 749 000-
2 899 000 Ft
Volvo C30 1.6 D (109 LE) 2009 nincs adat 2 990 000 Ft

Nincs BMW sem, Citroën viszont igen, bőven, s prémiumautóként, Adam-konkurensként leginkább a DS3 az érdekes. Alapmotorral, az 1,4 literes, 95 lóerős VTi-vel, kereken 3 millió forintért kapható meg a C3-alapú háromajtós. Közepes ellátmánnyal, a fontosabb extrákkal, 6 légzsákkal, ESP-vel, klímával, alufelnikkel, sportülésekkel, tempomattal, szerény futással – már olyan ajánlatként, ami bizony elgondolkodtathatja az embert, hogy érdemes nem új autót venni.
Az igazi olcsóság azonban nem a franciáktól, hanem az olaszoktól származik: két ajánlat is kínálkozik tőlük: Fiat 500 és Lancia Ypsilon. Az 5 éve érkezett Fiat 500 és főként a 2003-ban debütált, Punto-alapú Ypsilon sem friss autó, de mindkettő exkluzív megjelenésű. Motorjaik között – mivel ennyiért nem kapunk TwinAir kéthengeres turbót – nincs különlegesség. 500-ast az 1,2 literes, 69 lóerős alapbenzinessel 2,3, az 1,3-as Mjet dízellel 2,6 milliótól kaphatunk. Az 500-asokban alap a 7 légzsák, nem ritka a nyitható, motoros napfénytető és az automata klíma sem, 3 millióért „nullkilométeres”, korrekt ellátmányú szalonautó is választható – a személyre szabhatóságról persze ezen példánynál is le kell mondani.

Aki elhiszi, hogy a Lancia – valójában méretéből, vezethetőségéből, futáskultúrájából is érezhetően koros – Ypsilonja prémiumautó, az akár már 2 millió forint alatti összegért megúszhatja a címben említett „klubbelépőt”. Ráadásul ezen csöppségből viszonylag jó kínálatból, könnyedén lehet kifejezetten szerény (értsd: 20 ezer kilométer alatti) futásút és gazdag kényelmi ellátmányú példányt is találni, persze ettől még nem lesz kifejezetten jó autó. Aki viszont nem 2 millió, hanem a kitűzött 3 millió forint környékén néz autót, az akár tavalyi, már friss, 8200 kilométerrel épp csak bejáratott, már ötajtós frisset is tud venni - 6 légzsákkal, ESP-vel, függönylégzsákkal. Bár e nemzedéket még nem tudtuk próbára tenni, megelőlegezzük, hogy elődjénél sokkal komolyabb autó, értéktartás és minden egyéb szempontból is jobb választásnak mondható.
Az előbbi Ypsilon áráért, sőt, 100 ezer forinttal olcsóbban a prémiumbelépők legkomolyabb autójának számító Mini One is megkapható. Természetesen újfent alapmotorral, ráadásul a DS3-asénál szerényebb teljesítményű, tényleg belépő 75 lóerőssel. Három évesen és még mindig nem sok, de azért számottevő 53 ezer kilométerrel; automata légkondival, ESP-vel, 7 légzsákkal, gyári alufelnivel, automata klímával – a vezetés élményét kedvelők számára talán a legjobb ajánlatként.
Hirdetés
Akinek a sportos vezethetőség helyett inkább az egyterűs jellemzők, a variálható utastér vagy a magas üléspozíció jön be, az a Mercedes A-osztályát választhatja. Ráadásul viszonylag komoly kínálatból, 9 autóból válogathat a 3 éves korig és 3 millió forintig nézelődő kuncsaft. A kínálat zöme az A 160 CDI, 2,0 literes, 82 lóerős dízel. Csakis szervizkönyves, az óraállásnak megfelelő futású példányt javasolunk, 76-121 ezer közötti, reális kilométerrel találhatunk ilyet, 2,7-2,9 millió forint között. Olcsóbb be nem vallott futással, kevesebbet hajtott benzinesként található akár 2 évesen, 45 000 kilométerrel, a 3 millió forintból egy fél tankolásnyi, 10 ezer forint visszajáróval.

Mi jöhet még szóba prémiumos kisautóként? Volkswagen Beetle nincs a paramétereknek megfelelő, Volvo C30 van, csakis 1.6-os, takarékos, de adott esetben drága szervizszámlákkal büntető dízelként, 3 millió forintért, 3 évesen.
Melyiket ajánljuk? Egyiket sem, de egyben mindegyiket, amelyik tetszetős, megfelel az igényeknek és ismert előéletű, korrekt állapotú. Persze a döntést nem kell elsietni, szerintünk nem lesz hiábavaló az Opel Adamra várakozás, ha a klubban elfogadják, jó vásárnak ígérkezik – persze prémiumos ellátmánnyal semmiképp sem fog kijönni 3 millióból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?