Belépő a klubba – másodkézből a legkisebb prémiumautók
Piaci körkép: használt prémium kisautók 3 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nemrég a prémium kisautók újoncát, az Opel Adamot próbáltuk. Vajon feltételezett alapáráért mit kínálnak konkurensei használtan?
Nem a józan választásról, sokkal inkább a modellhez fűződő érzelemről, annak megjelenéséről szól a prémiumautó, ha kicsi, akkor is
Fiat 500-ból viszonylag bőven lehet válogatni, formája örök
Az Audinál kár kopogtatni, az A1 kisautó még túl új, nincs belőle 3 éves, a legolcsóbbak sem egész 2 évesek, s 3,5 millió forinttól érhetők el – alap, persze kiváló 1.2 TSI motorral, nem túlzottan komoly felszereltséggel, ám jellemzően szerény futással, s persze orrukon négy karikával. Ha pénzből megvan a 3 millió forint feletti, s fontosabb a komoly motor, mint a megkíméltség, A3 bőven kínálkozik, ám 3 millióig semmilyen – ép állapotú – Audi sincsen.
Modell | Motor | Évjárat | Óraállás | Vételár |
Citroën DS3 | 1.4 VTi (95 LE) | 2010 | 19 800 km | 3 000 000 Ft |
Fiat 500 | 1.2 (69 LE) | 2009-2011 | 15-53 439 km | 2 299 000- 2 999 500 Ft |
Fiat 500 | 1.3 Mjet (75 LE) | 2009 | 54 000 km | 2 590 000 Ft |
Lancia Ypsilon | 1.2 8V (60 LE) | 2011 | 28 000 km | 1 849 000 Ft |
Lancia Ypsilon | 1.4 8V (78 LE) | 2009-2010 | 11 574-28 000 km | 1 790 000- 2 590 000Ft |
Lancia Ypsilon | 1.2 (69 LE) | 2011 | 8200 km | 2 850 000 Ft |
Mini One | 1.4 (75 LE) | 2009 | 53 000 km | 2 750 000 Ft |
Mercedes-Benz A | A 160 CDI (82 LE) | 2009-2010 | 85 500-121 000 km | 2 290 000- 2 899 000 Ft |
Mercedes-Benz A | A 160 BlueEfficiency | 2010 | 37 300- 45 000 km | 2 749 000- 2 899 000 Ft |
Volvo C30 | 1.6 D (109 LE) | 2009 | nincs adat | 2 990 000 Ft |
Koros, neves és olcsó a Lancia Ypsilon
Az igazi olcsóság azonban nem a franciáktól, hanem az olaszoktól származik: két ajánlat is kínálkozik tőlük: Fiat 500 és Lancia Ypsilon. Az 5 éve érkezett Fiat 500 és főként a 2003-ban debütált, Punto-alapú Ypsilon sem friss autó, de mindkettő exkluzív megjelenésű. Motorjaik között – mivel ennyiért nem kapunk TwinAir kéthengeres turbót – nincs különlegesség. 500-ast az 1,2 literes, 69 lóerős alapbenzinessel 2,3, az 1,3-as Mjet dízellel 2,6 milliótól kaphatunk. Az 500-asokban alap a 7 légzsák, nem ritka a nyitható, motoros napfénytető és az automata klíma sem, 3 millióért „nullkilométeres”, korrekt ellátmányú szalonautó is választható – a személyre szabhatóságról persze ezen példánynál is le kell mondani.
Akár a most kapható, friss Lancia Ypsilon is megkapható alig használtan 3 millióért
Aki elhiszi, hogy a Lancia – valójában méretéből, vezethetőségéből, futáskultúrájából is érezhetően koros – Ypsilonja prémiumautó, az akár már 2 millió forint alatti összegért megúszhatja a címben említett „klubbelépőt”. Ráadásul ezen csöppségből viszonylag jó kínálatból, könnyedén lehet kifejezetten szerény (értsd: 20 ezer kilométer alatti) futásút és gazdag kényelmi ellátmányú példányt is találni, persze ettől még nem lesz kifejezetten jó autó. Aki viszont nem 2 millió, hanem a kitűzött 3 millió forint környékén néz autót, az akár tavalyi, már friss, 8200 kilométerrel épp csak bejáratott, már ötajtós frisset is tud venni - 6 légzsákkal, ESP-vel, függönylégzsákkal. Bár e nemzedéket még nem tudtuk próbára tenni, megelőlegezzük, hogy elődjénél sokkal komolyabb autó, értéktartás és minden egyéb szempontból is jobb választásnak mondható.
Hiába csak alapmotoros, a Mini One még úgy is a mezőny legélvezetesebben vezethető autójának ígérkezik
Az előbbi Ypsilon áráért, sőt, 100 ezer forinttal olcsóbban a prémiumbelépők legkomolyabb autójának számító Mini One is megkapható. Természetesen újfent alapmotorral, ráadásul a DS3-asénál szerényebb teljesítményű, tényleg belépő 75 lóerőssel. Három évesen és még mindig nem sok, de azért számottevő 53 ezer kilométerrel; automata légkondival, ESP-vel, 7 légzsákkal, gyári alufelnivel, automata klímával – a vezetés élményét kedvelők számára talán a legjobb ajánlatként.
Csillagos orrához és méretéhez képest olcsó az előző generációs, szintén nem friss Mercedes-Benz A-osztály
Focus-alapjai ellenére kicsiny utasterű, dízelként legalább takarékos a Volvo C30 - egyéb, izgalmasabb hajtásláncokkal nem fér 3 millió alá a sorozat
Mi jöhet még szóba prémiumos kisautóként? Volkswagen Beetle nincs a paramétereknek megfelelő, Volvo C30 van, csakis 1.6-os, takarékos, de adott esetben drága szervizszámlákkal büntető dízelként, 3 millió forintért, 3 évesen.
Melyiket ajánljuk? Egyiket sem, de egyben mindegyiket, amelyik tetszetős, megfelel az igényeknek és ismert előéletű, korrekt állapotú. Persze a döntést nem kell elsietni, szerintünk nem lesz hiábavaló az Opel Adamra várakozás, ha a klubban elfogadják, jó vásárnak ígérkezik – persze prémiumos ellátmánnyal semmiképp sem fog kijönni 3 millióból.
khm mazda3 😀
Az Alfa Mito-val mi a helyzet? Az is kapható 3 milla alatt…