0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A legkomolyabb hazai gumitesztet valósítottuk meg 

Nyárigumiteszt 2017: rekordszámú abroncsot vetettünk össze

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itt a tavasz, azaz a nyári gumira váltás ideje. Minden idők legkomolyabb hazai gumitesztjével segítünk az abroncsválasztásban.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Már hatodik éve készítjük gumitesztjeinket a nonstopgumi.hu csapatával és a helyszínt adó mogyoródi Groupama Tanpályával, de mivel az első teszt téli volt, az idei az ötödik nyárigumiteszt. Célunk 2012 ősze óta változatlan: hazai valós körülmények között, egzakt mért adatokkal alátámasztott teszt, ha úgy tetszik egy magyar valóságteszt megvalósítása. Ahogyan eddig is, most is valahai rendőrautó Ford Focus Kombikkal mértünk, az itthon legnépszerűbbnek számító 195/65 R15 méretben. Ezúttal minden eddiginél több, összesen 25 különféle garnitúrát vetettünk össze − másfél nap alatt.

%KA%Idei nyárigumitesztünkhöz 25 abroncsgarnitúrát válogattunk össze. Eredményeink egyértelműen mutatják, hogy már 10 Celsius fok felett is sokkalta biztonságosabb bármely nyári gumi, mint egy fent hagyott téli, veszélyes lehet ugyanakkor egy-egy négyévszakos abroncs és egy törvényileg még megfelelő, de már nem sokkal az előírt 1,6 mm-nél nagyobb profillal rendelkező koros nyári is%KA%

Idei nyárigumitesztünkhöz 25 abroncsgarnitúrát válogattunk össze. Eredményeink egyértelműen mutatják, hogy már 10 Celsius fok felett is sokkalta biztonságosabb bármely nyári gumi, mint egy fent hagyott téli, veszélyes lehet ugyanakkor egy-egy négyévszakos abroncs és egy törvényileg még megfelelő, de már nem sokkal az előírt 1,6 mm-nél nagyobb profillal rendelkező koros nyári is

Ahogyan az autópiacon is az újakénál jelentősebb növekedést és számokat mutat az alacsonyabb árszintet jelentő használtak importja, úgy a szintén növekvő abroncspiacon is átlag feletti bővülést hoz az olcsóbb és a négyévszakos abroncsok szegmense, hiszen a szűk pénzből gazdálkodó magyar autós a gumikérdést is a lehető legkevesebb pénzből szeretné megúszni. Erre válaszul az idei tesztbe minden eddiginél több olcsó és négyévszakos abroncsot válogattunk be, hogy megtudjuk, melyikkel érdemes egyáltalán számolni.

A tesztelt abroncsok árai és EU címkebesorolásai (Összeredmény szerinti sorrend)
Abroncs EU abroncscímke Ár (Ft/db)*
Üzemanyag-takarékosság Nedves úton fékezhetőség Elhaladási zaj (dBA)
Michelin Energy Saver+ B A 69 20 927
Firestone Roadhawk C A 71 14 441
Bridgestone Turanza T001 Evo C A 70 18 146
Goodyear EfficientGrip Performance B A 69 19 881
Debica Presto HP C C 67 14 673
Pirelli Cinturato P1 Verde C B 71 20 320
Nexen N'Blue 4Season E B 68 21 712
Michelin CrossClimate C A 68 22 932
Continental ContiPremiumContact 5 C A 71 19 224
Michelin CrossClimate (használt) C A 68 n. a.
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 C B 68 23 889
Kormoran Runpro B F C 69 13 259
Falken Ziex ZE914 Ecorun C B 70 15 596
Firestone Multiseason C C 68 16 063
Barum Brillantis 2 E C 71 15 021
Apollo Alnac 4G E B 69 13 310
Dayton Touring 2 E C 71 16 825
Hankook Ventus Prime3 K125 C A 71 15 676
Fortune FSR801 E C 70 11 590
Apollo Alnac 4G All Season C C 69 18 211
Nokian eLine 2 A A 68 17 022
Hankook Kinergy 4S H740 E C 71 26 504
Vredestein Quatrac 5 E C 68 21 649
Használt prémium téli gumi n. a. n. a. n. a. n. a.
Használt prémium nyári gumi n. a. n. a. n. a. n. a.
(A nonstopgumi.hu kiskereskedelmi árai 2017. március 17-én)

Csupán négyévszakos gumiból 8 modell került az idei tesztbe, de a korábbi tesztjeink szerint legjobb egészéves használhatóságot adó Michelin CrossClimate abroncsból egy használt, kétéves, azaz összesen négy (két nyári és két téli) szezonon túl lévő, még kb. 5 mm profilmélységgel rendelkező garnitúrát is teszteltünk a teljesen új mellett. Megnéztünk egy téliként már életciklusa végén járó, de még 4-5 milliméterrel rendelkező használt prémium téli gumit (amit jó eséllyel sokan "lejárnának") és egy szintén prémiummárkás, éppen 10. évébe lépő és 2-3 mm profilmélységgel rendelkező, azaz az előírásoknak még megfelelő nyári gumit is.

Voltak meglepetések!

Méréseink a szokásosak voltak. Néztünk fékutakat száraz és nedves aszfalton 60 km/óráról, kanyarjellemzőket száraz és nedves aszfalton (eltérő méretű körpályákon), valamint mértünk zajszintet és 15 km/óráról való kigördülést is, ami az abroncs gördülési ellenállására, így üzemanyagtakarékosságára utal. Pontoztuk továbbá az abroncsok kopási képét is a 10 darab vészfékezés és az ugyanennyi kanyarpróba után.

Méréseink

  • Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
  • Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  • Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  • Menetzaj 60 km/óránál
  • Kanyarsebesség száraz úton: adott íven elérhető maximális sebesség
  • Kanyarsebesség nedves úton: adott (de a szárazzal nem azonos, annál nagyobb) íven elérhető maximális sebesség
  • Kopásállóság: a teszt végén látott kopási kép pontszáma

Látni akarok minden adatot − mért eredmények letöltése

%KA%Minden mérést ötször ismételtünk, így összesen 250 alkalommal vészfékeztünk. Az adatokat precíz GPS-es műszerekkel gyűjtöttük, a biztonság kedvéért két készülékkel%KA%

Minden mérést ötször ismételtünk, így összesen 250 alkalommal vészfékeztünk. Az adatokat precíz GPS-es műszerekkel gyűjtöttük, a biztonság kedvéért két készülékkel

Voltak abroncsok, amelyeket egészen megviselt a kétszer öt vészfékezés − pedig a jellemző városi tempónál alig nagyobb sebességről kellett megállni. Sok abroncs és sok autós életében nem vészfékez ennyit, mármint tízet sem, nemhogy 250-et, ahogyan mi a teszten összesen. Tehát el kell ismerni, az átlagos üzemnél forszírozottabb próba a gumiteszt, de csak így derülhet fény az abroncsok képességeire. Mivel egy abroncsnak nem csupán tartósnak, hanem rövid fékutat, jó kanyarjellemzőket, alacsony zajszintet és szerény gördülési ellenállást is kell(ene) adnia, az eredményeket nem csak önmagukban mutatjuk, összesítettük is őket. Végső sorrendünkhöz mi a korábbi súlyozásunkat vettük alapul: a végeredményhez 30%-os súllyal vettük figyelembe a száraz aszfalton mért fékutat, 20%-kal a vizes úton mértet, a száraz és vizes úton tapasztalt kanyarjellemzőket, valamint a kigurulást (azaz a gördülési ellenállást) egyaránt 10%-kal, a zajszintet 5, míg a kopásállóságot 15%-kal súlyoztuk.

%KA%Más-más abroncs jó fékezhetőségben és kanyarjellemzők alapján%KA%

Más-más abroncs jó fékezhetőségben és kanyarjellemzők alapján

Olyan abroncs került így az összértékelés élére, ami semmiben sem volt legjobb, viszont mindenhol viszonylag jó eredményt hozott, ez pedig a Michelin Energy Saver+. Száraz és vizes úton fékezhetőségben egyaránt minimális lemaradással harmadik lett, kopásállóságban szinte hibátlan, míg a többi − nem annyira súlyozott − jellemző mentén inkább csak közepes. Összesítettben második lett a vizes úton legrövidebb fékutat adó Firestone Roadhawk, ami szintén elég jól szerepelt a többi versenyszámban is, nem mellesleg több mint 25%-kal olcsóbb az első helyezett Michelinnél, tehát a legjobb ár/érték arány díjat rögtön oda is ítélhetjük neki. Minimális a harmadik helyezett Bridgestone Turanza T001 Evo és a negyedik Goodyear EfficientGrip Performance és meglepetésként még a Debica új abroncsa, a Presto HP lemaradása is. Nem mellesleg a Debica a legjobb fékutat adta száraz aszfalton − ott megelőzve az anyacég Goodyear prémium abroncsát is. A legjobb eredményekhez mérten 90% alatti lett, de még mindig jónak mondható a Pirelli Cinturato P1 Verde és a Nexen N'Blue 4Season eredménye. 100%-os abroncs nincs, hiszen nincs olyan, ami minden jellemző mentén a legjobb lenne.

%KA%Komoly meglepetés: a Goodyear olcsó márkája, a Debica száraz úton fékezhetőségben élre került a friss fejlesztésű Presto HP abroncsával, minden gumijával jól szerepelt a Michelin is. Sereghajtó a használt téli gumi, a Nokian e Line2, meglepetésre a Hankook Ventus Prime3 K125, néhány négyévszakos és a koros nyári%KA%

Komoly meglepetés: a Goodyear olcsó márkája, a Debica száraz úton fékezhetőségben élre került a friss fejlesztésű Presto HP abroncsával, minden gumijával jól szerepelt a Michelin is. Sereghajtó a használt téli gumi, a Nokian e Line2, meglepetésre a Hankook Ventus Prime3 K125, néhány négyévszakos és a koros nyári

Mind a Debica ötödik, mind a Firestone második helye egyértelműen mutatja, hogy feljövőben vannak az olcsóbb márkák. Legalábbis a télieknél szerényebb eltérést mutató nyári gumiknál. Ugyanakkor az is látható, hogy az olcsóbb márkák még nemigen tudnak minden szempontból jó jellemzőket adni; pontosan ez a négyévszakos abroncsok rákfenéje is. A Firestone Multiseason például nem mutatott kopást, de fékút szempontjából sereghajtóként végzett, a jó fékezhetőséget adó Debica Presto HP pedig kopás szempontjából bizonyult csupán kielégítőnek. Ez persze nem meglepő, az olcsóbb abroncsok a kevesebbet autózóknak szólnak, számukra abszolút megfelelőek lehetnek.

%KA%Vizes úton az összesítettben második helyezett Firestone Roadhawk adta a legrövidebb fékutat, a négyévszakos abroncsok közül pedig a Nexen N'Blue 4Season. Az összértékelés szerint legjobb Michelin Energy Saver+ száraz és nedves úton fékezésben is harmadik lett, továbbá nagyon tartós is. A legtöbb négyévszakos, valamint a használt téli és a vén nyári gumi itt is elvérzett%KA%

Vizes úton az összesítettben második helyezett Firestone Roadhawk adta a legrövidebb fékutat, a négyévszakos abroncsok közül pedig a Nexen N'Blue 4Season. Az összértékelés szerint legjobb Michelin Energy Saver+ száraz és nedves úton fékezésben is harmadik lett, továbbá nagyon tartós is. A legtöbb négyévszakos, valamint a használt téli és a vén nyári gumi itt is elvérzett

Ami kifejezetten veszélyes lehet, az egy-egy négyévszakos, illetve a kopott abroncs. A jeges-havas jellemzők kivételével téligumitesztünkön is brillírozó Michelin CrossClimate új és erősen használt állapotban is egészen jól vizsgázott, egyedül kopási képével maradt el. Tartósabbnak és vizes úton rövidebb fékutat adónak bizonyult a Nexen N'Blue 4Season, ami egyedüli négyévszakosként tudott jó minősítést szerezni − legalábbis nyári körülmények között. Ha az egészéves használhatóságot nézzük, már a Michelin CrossClimate a nyerő. Ha viszont már az árát is megnézzük, fokozottabb kopását is számításba vesszük, akkor persze belátható: csak a keveset autózóknak és csak az átszerelések megúszása miatt érheti meg, de semmiképp sem fog annyit tudni minden körülmények között, mint nyáron egy jó nyári, télen egy jó téli gumi. Ugyanakkor vannak nyári gumik, amik a jobb négyévszakosakhoz hasonlóan csak kielégítő eredményt értek el tesztünkön. Érdekes módon ezúttal kopási képe miatt ilyen lett a tavaly második helyezett Continental ContiPremiumContact 5, a Kormoran Runpro B, a Falken Ziex ZE914 Ecorun, a Barum Brillantis 2, a Dayton Touring 2 és a Hankook Ventus Prime3 K125 is. Tavaly utóbbi is jó minősítésű ötödik volt. Mérésünk nem változott, az viszont évről évre látható, hogy ahogyan az autómodelleknél is vannak ciklusközi apró módosítások, úgy az abroncsoknál is − hol előnyükre, hol hátrányukra.

%KA%%KA%

A kielégítő eredményt elért abroncsok azonban még mindig vállalhatók. A tesztelt 25 abroncsból viszont hétre azt kell mondjuk, hogy abszolút nem javasoljuk őket, ilyen a Fortune FSR801 és még a nevesnek mondható Nokian eLine2 is. Utóbbi a létező legjobb címkebesorolása ellenére főként fékútjaival maradt le, száraz úton bezzeg a legmagasabb kanyartempót engedte. Szintén nem ajánlott az Apollo, a Hankook és a Vredestein négyévszakos gumija sem, utóbbiak alig voltak jobbak, mint a kiszolgált, "lejárós" téli gumi, ami abszolút értékben szintén rossz választás. Ami viszont a teszt negatív meglepetése volt, az a 10 éves, sokat látott, de elvileg még jó, ráadásul prémiummárkás nyári gumi eredménye. Száraz és vizes úton is csaknem 5 méternyi, autóhossznyi fékút-többletet adott a legjobb abroncshoz mérten − már 60 km/óráról is. Ez borzalmasan sok, akár életünkbe, családunk életébe is kerülhet, hogy a közlekedés többi résztvevőjét még ne is említsük. Miközben a tesztelt átlagméretben már nem egész 15 ezer forintért (garnitúrát nézve 60 ezer forint alatt) vehetünk "Nagyon jó" minősítésű vadonatúj abroncsot is. Tessék kalkulálni, alább a preferenciák módosításával is lehet!

Összértékelés / Melyik szempont mennyire fontos Önnek?
Fékút száraz úton: %
Fékút nedves úton: %
Kanyarsebesség száraz úton: %
Kanyarsebesség nedves úton: %
Zajszint: %
Gördülési ellenállás (kigurulás): %
Kopásállóság: %
Abroncs Eredmény Fékút Kanyarsebesség Zaj-
szint
Kigu-
rulás
Kopás-
állóság
száraz úton nedves úton száraz úton nedves úton 15 km/h-ról
Ennyire felel meg az Ön igényeinek 60 km/h 60 km/h Adott íven elérhető maximális kanyarodási sebesség Gördülési
ellenállás
A legjobb érték: 10 pont
Michelin Energy Saver+ 93,5% 14,4 m 14,4 m 37,2 km/h 49,8 km/h 63 dBA 24,4 m 9 pont
Firestone Roadhawk 93,1% 14,7 m 14,3 m 38,8 km/h 50,2 km/h 63 dBA 23,2 m 9 pont
Bridgestone Turanza T001 Evo 92,6% 14,7 m 15 m 38,5 km/h 51,2 km/h 63 dBA 24,5 m 9 pont
Goodyear EfficientGrip Performance 91% 14,4 m 14,4 m 38,8 km/h 50,2 km/h 63 dBA 24,5 m 7 pont
Debica Presto HP 90,8% 13,9 m 14,6 m 38 km/h 50,2 km/h 64 dBA 23,4 m 7 pont
Pirelli Cinturato P1 Verde 89,7% 15,8 m 15,3 m 37,7 km/h 50,8 km/h 63 dBA 23,9 m 9 pont
Nexen N'Blue 4Season 88,4% 15,2 m 15,5 m 36,7 km/h 49,5 km/h 64 dBA 24,2 m 8 pont
Michelin CrossClimate 87,8% 14,1 m 16,8 m 37,3 km/h 51 km/h 64 dBA 23,6 m 7 pont
Continental ContiPremium- Contact 5 87,5% 15,1 m 14,8 m 38,7 km/h 51,8 km/h 64 dBA 24,4 m 6 pont
Michelin CrossClimate (használt) 87,4% 14,5 m 15,7 m 38,2 km/h 48,2 km/h 60 dBA 23 m 5 pont
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 86,7% 16,2 m 17,1 m 37,5 km/h 49,7 km/h 64 dBA 24,1 m 9 pont
Falken Ziex ZE914 Ecorun 86,3% 15,5 m 15,8 m 37,4 km/h 50 km/h 64 dBA 24,6 m 7 pont
Kormoran Runpro B 86,3% 14,9 m 15,3 m 36,7 km/h 48,3 km/h 63 dBA 24 m 6 pont
Firestone Multiseason 86,1% 17,6 m 17,6 m 38 km/h 49,8 km/h 64 dBA 24,8 m 10 pont
Barum Brillantis 2 86% 15,6 m 15,5 m 36,5 km/h 48,7 km/h 65 dBA 26,1 m 7 pont
Apollo Alnac 4G 85,8% 16,5 m 16,3 m 37 km/h 48,5 km/h 63 dBA 24,7 m 8 pont
Dayton Touring 2 85,4% 15,1 m 15,1 m 38,3 km/h 50,2 km/h 63 dBA 23,3 m 5 pont
Hankook Ventus Prime3 K125 85,1% 18,1 m 15,7 m 38,8 km/h 49 km/h 62 dBA 23 m 8 pont
Fortune FSR801 83,5% 15,2 m 16,3 m 38 km/h 48,2 km/h 65 dBA 23 m 6 pont
Apollo Alnac 4G All Season 83,4% 16,3 m 16,9 m 36,5 km/h 47 km/h 63 dBA 24,1 m 7 pont
Nokian eLine 2 82,9% 17,5 m 15,9 m 39 km/h 49 km/h 64 dBA 23,2 m 7 pont
Hankook Kinergy 4S 82,6% 17,8 m 17,3 m 37,7 km/h 48,5 km/h 63 dBA 23,7 m 8 pont
Vredestein Quatrac 5 80,6% 17,2 m 21,1 m 38,5 km/h 48,8 km/h 63 dBA 23 m 8 pont
Használt prémium téli gumi 80,2% 16,8 m 18 m 37,3 km/h 50,7 km/h 63 dBA 25,2 m 5 pont
Használt prémium nyári gumi 68,3% 18,7 m 19,1 m 38 km/h 48,8 km/h 64 dBA 21,9 m 1 pont
Ez is érdekes lehet:
 

Nem a karterrel, hanem a kartellel van gond a németeknél

Kartellezés gyanújába került öt német autógyár, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Megkaptuk az első fotót az új Swift Sportról, régen vártunk ennyire Suzukit

Megéri várni rá és teljesen jogos az izgalom az új Swift Sport iránt. A japán kisautó alapkivitele...

Régi ezres az új ezres ellen - Suzuki Swift összehasonlító

Mindkettő Suzuki, mindkettő Swift, mindkettőt ezer köbcentis motor hajtja, mégis teljesen különbözőek...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos...

A G-osztály tengelyeit pakolták a kombi E-osztály alá

Elkészült a valaha volt legmenőbb kombi Mercedes. A legújabb E-osztály alá a G-osztály tengelyeit...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (48 db)

Forticors írta: 4 hónapja

a cím nagyon félrevezető: "A legkomolyabb hazai gumitesztet valósítottuk meg"
és közben csak autógumikat tesztelnek :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 4 hónapja − szerző
tabaga írta: 4 hónapja

Kedves Mátyás!



A nyers adatokon történt bárminemű statisztikai elemzés? Amire gondolok, hogy futtattak-e regressziót arra, hogy nem magyarázza-e a mutatott teljesítménykülönbségeket az, hogy melyik kocsin tesztelték a gumit, illetve melyik nap. Szerintem emiatt lehet a kapott eredményben torzítás.


Ilyen elemzést nem végeztünk, de mindegyik abroncsot egy-egy autón mértünk. A teszt előtt természetesen mindkét autó átesett ellenőrzésen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 4 hónapja − szerző
jopahu írta: 4 hónapja

Fura, hogy a legelső és legutolsó táblázat teljesen más zaj szint értékeket tartalmaz. Vajon melyik az igaz?


Az első a gyári címkebesorolásos adat. Ott elhaladási zaj van megadva, míg mi az autóban, 60 km/órás tempónál mértük a zajt. Két különböző adatról van tehát szó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
jopahu írta: 4 hónapja

Fura, hogy a legelső és legutolsó táblázat teljesen más zaj szint értékeket tartalmaz. Vajon melyik az igaz?

A válaszoláshoz belépés szükséges
emesferi13 írta: 4 hónapja
Macan írta: 4 hónapja

Mátyás Úr! Mivel kötelezték el magukat a gumisok felé hogy állandóan szorgalmazzák a gumicseréket?

Nem mindenki bevétele milliókban mérhető hogy 100 ezret fizessenek "szezonális" gumikra. És lehet az

autón szuper-megfelelő gumi ha a sofőr figyelmetlen. Az hogy 1-2 métert "megspórolnak" a fékúttal nem

jelent semmit ha nem a forgalomnak megfelelően közlekedik és rohangál a másik autó fenekébe bújva !!


Előzmények megtekintése

Erről beszéltem korábban!
Kedves Porsche Macan úrnak egyik mondata nagyobb hülyeség, mint a másik...

1.Elkötelezés???? Örülne inkább ön, h valaki csinál tesztet (Nézzen utána h a 90 milliós németországban hány gumitesztet csinálnak...)

2. Nem mindenki bevétele milliókban mérhető hogy 100 ezret fizessenek "szezonális" gumikra Ezek szerint milliót kellene havonta keresnem, hogy legalább 6 évre vegyek két garnitúra gumit, ráadásul minden tesztben van legalább egy vagy két középkategóriás is. Ön használjon akkor tömegközlekedést, mert ahogy látom akkor nagyon benzinre sincs nagyon pénze.

3. És lehet az
autón szuper-megfelelő gumi ha a sofőr figyelmetlen. Az hogy 1-2 métert "megspórolnak" a fékúttal nem
jelent semmit ha nem a forgalomnak megfelelően közlekedik és rohangál a másik autó fenekébe bújva


No ezen jót röhögtem.... Tanulság, hogy elég szar gumit venni, pár méter nem számít...

Remélem nem használja nagyon az autót!

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 hónapja

Nem olvastam végig sem a tesztet, sem a hozzászólásokat, leginkább csak a táblázatokat néztem. Majdnem 2 éve vettünk új autót, amit leginkább feleségem használ, kb. évi 10-12 ezer km a futása. Nyáron vettük a kocsit, ősszel vettem rá 4 db Michelin Crossclimate gumit. Korábban is azt gondoltam, hogy átlag autósnak (tehát aki nem munkára használja és csak év 10-15 ezer megy, nem 30-40 ezret) tökéletes a négy évszakos gumi. A nem sokkal korábban megjelent Crossclimate gumiról pedig elég jó teszteket lehetett olvasni, azzal együtt, hogy nem olcsó dolog. Megkerestem a neten a legolcsóbb +legakciósabb" helyet és ott rendeltem meg a gumikat. Így 33.500 Ft-ért kaptam darabját az adott méretben (16-os). A szerelés 1.500 Ft, vagyis guminként 35 ezerből, összesen tehát 140 ezerből a kocsin voltak. Ez elég soknak tűnik egy kis autó (Clio) esetében, de úgy gondolkodtam, hogy az új kocsival kapott nyárit, ami addig 3 ezer km-t futott eladom. Meg is vették pár napon belül a 4 db-ot 75 ezer Ft-ért. Így végülis 65 ezer Ft-omban volt a dolog. És nem kell 8 felni, nem kell cserélgetnem, és nem kell gumishoz járnom évente kétszer. Igazából ez zavart a legjobban. A legtöbb gumis még mindig úgy viselkedik, mint a 80-as években. Majdnem ő tesz szívességet, hogy szóba áll velem, ha odamegyek, időpont meg majd 2 hét múlva, hiszen mit képzelek én, most van a szezon. Időközben lett egy másik használt kocsi is, ehhez van 2 kerékgarnitúra. A téli gumik vadonatújak, most vettem nyárit. Én is a Hankookra szavaztam, a jó ár/érték aránya miatt és ugye szeretjük, mert magyar gyártmány. És láss csodát találtam egy gumist, aki teljesen ismeretlenül is úgy üdvözöl, mint egy régi barátot, kedves, közvetlen, gyors, precíz. Ráadásul a lakóhelyem közelében. Tegnap megkérdeztem mikor tudna szerelni és felrakni 4 nyári gumit. Válasz: járj be most! Mennyi lesz főnök? Ha lemezfelni, akkor 4 db-ra adsz egy 5 ezrest és rendben vagyunk (alufelni esetében 6 ezer). Talán az első gumis, akit "szeretek".

A válaszoláshoz belépés szükséges
tabaga írta: 4 hónapja

Kedves Mátyás!

A nyers adatokon történt bárminemű statisztikai elemzés? Amire gondolok, hogy futtattak-e regressziót arra, hogy nem magyarázza-e a mutatott teljesítménykülönbségeket az, hogy melyik kocsin tesztelték a gumit, illetve melyik nap. Szerintem emiatt lehet a kapott eredményben torzítás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 4 hónapja

Egyértelmű hogy a 10 éves gumi már veszélyes még ha nem a kopás de az anyag öregedése miatt is de
nagyon jó sofőrnek kell lennie aki vezetés közben mindég számítja hogy az 1-2 méterrel jobb eredményt mutató gumiját figyelembe vegye és akkor kezd fékezni hogy épp a "cél" előtt megálljon.
És nagy szakértő volt aki a méréseket nem azonos helyen /aszfalton/ mérte...akár a Tv /napokban/
nyilatkozó közl.biztonsági "szakértő" aki a jeges úton vészfékezést emlegetett.

A válaszoláshoz belépés szükséges
atesz2 írta: 4 hónapja

Üdvözlet!
Tisztelt Katona Úr! Uniroyal gumikat nem tudnának tesztelni? Szerintem az egyik legnagyobb problémát a felúszás okozhatja, száraz úton nehezebben "dobom el" az autót, mint vizes felületen. Tudtommal az Uniroyal abroncsokat úgy reklámozzák, hogy "Az esőgumi". Egy ilyen alapos tesztnél, amit önök végeznek, csak kiderülne, hogy mennyire jók ezek a gumik.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 4 hónapja − szerző
Macan írta: 4 hónapja

Mátyás Úr! Mivel kötelezték el magukat a gumisok felé hogy állandóan szorgalmazzák a gumicseréket?

Nem mindenki bevétele milliókban mérhető hogy 100 ezret fizessenek "szezonális" gumikra. És lehet az

autón szuper-megfelelő gumi ha a sofőr figyelmetlen. Az hogy 1-2 métert "megspórolnak" a fékúttal nem

jelent semmit ha nem a forgalomnak megfelelően közlekedik és rohangál a másik autó fenekébe bújva !!


Előzmények megtekintése

Nem a gumisok felé, a közlekedésbiztonság felé vagyunk elkötelezettek. Jó dolog, ha a sofőr tudatában van annak, hogy mit tud az abroncsa. Pontosan azért születik a teszt, hogy lássa mindenki, hogy egy még megfelelő 10 éves abroncs már messze nem ad az újakéval versenyképes fékutat. Aki kis pénzből, keveset autózik, elfogadja azt, hogy hóban, jégen nem lesz tökéletes az abroncsa, annak jó választás lehet a Michelin CrossClimate. Ha a teszt alapján elfogadjuk azt, hogy autónk fékútjánál rövidebbet is adhat egy másik, jobb abronccsal szerelt autó, már volt értelme a tesztnek.
Tény, hogy az abroncsnál több múlik a sofőrön, de van olyan helyzet, amikor pont az abroncs többlet tudására is szükség lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Picanto 1.0 MPI LX Exclusive teszt

Egyszerű miniautó, klímával, kevésbé olcsón

Szinte a legalapabb, de így a leglogikusabbnak mondható felszereltségében is kipróbáltuk a vadiúj, harmadik generációs Kia Picanto miniautót.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

A BeeRides segítségével egy autó nem csak viheti, hozhatja is a pénzt

Így kereshet pénzt az autónk

23 órája – Sztori

Alapvetésként ismert, hogy egy autó tartása pénzbe kerül, pedig ahogyan egy lakás, úgy egy autó is termelhet bevételt, ehhez segít egy új szolgáltató, ami gyakorlatilag az Airbnbhez hasonló, csak autókra szakosodott.


Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

4 napja – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

4 napja – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Használtautó.hu

AUDI A7 3.0 TDI TELJES RS7 OPTIKA EGYE

AUDI A7 3.0 TDI TELJES...

Ár: 7.785.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 280 T CDI Elegance (Automata)

MERCEDES-BENZ E 280 T...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A3 1.6 Komfort Attraction

AUDI A3 1.6 Komfort At...

Ár: 675.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!