Mi az? 137 000 lóerős és 1600 km/h-val menne

20 év után döntenék meg a szárazföldi sebességrekordot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljesítőképessége határán döntené meg korábbi világrekordját a brit csapat rakétaautója. Cél az óránkénti 1000 mérföldes sebesség elérése.


Saját szárazföldi sebességrekordját döntené meg októberben a brit csapat. A jelenlegi rekord 1227,99 km/h, ami már szuperszonikus tempónak számított, hiszen épp a hangsebesség felett volt. Ezt 1997 októbere óta nem sikerült megdönteniük, ám 2008-ban bejelentették visszatérésüket. A csapat azóta dolgozik a Bloodhound SSC-n, magyarra fordítva a véreben, céljuk pedig nemcsak a jelenlegi Guinness-rekord megdöntése, hanem annak messze túlszárnyalása. A kerek 1000 mérföld/órát nézték ki maguknak, ami valamivel 1600 km/h felett van. Ez egyébként nem csak szárazföldi, hanem alacsony légtérbeli sebességrekord is lenne. Elég egyértelmű, hogy nem kevés fejlesztésre, felkészülésre és aerodinamikai mágiára lesz szükség.
Hirdetés

Az alapot egy Eurofighter Typhoon EJ200 sugárhajtómű adja, aminek üzemanyag-pumpáját egy 550 lóerős Jaguar V8 működteti majd. Utóbbi 800 liter üzemanyagot küld majd az autó második motorjának, ami egy hibrid rakéta erőmű, ezzel 20 másodperc alatt kiürítve a tankot. Igen, másodpercenként 40 litert eszik majd. És még mi panaszkodunk a nagy fogyasztású motorokra. Cserébe állítólag 55 másodperc alatt éri majd el a hipnotikus 1000 m/h sebességet, egyedi alumínium kerekei 10 000 fordulatot tesznek majd meg percenként. Persze ehhez nem kevés pénz is kell: a kezdeményezés végső támogatását a kínai Geely szolgáltatta, így idén októberben már sivatagba is vihetik a rakétaautót. Egyébként pont 20 évvel a korábbi rekord után. Most még a 800 m/h lesz a cél, ami persze szintén rekord, az 1000 mérföldes tempó csak később következik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?