0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Autót venne használtan? Segítünk elindulni

Használtautó-vásárlási kisokos - I. rész: Honnan, milyen autót vegyünk, mi legyen a régivel?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogyan vegyünk használt autót? Sokunknak zsigerből megy a nem egyszerű folyamat összes lépése, de tömegek számára komoly kihívás, már az elindulás is. Nekik kívánunk segíteni.

Autót csaknem mindenki szeretne venni, segítünk okosan, megfontoltan lebonyolítani az ügyletet

Autót csaknem mindenki szeretne venni, segítünk okosan, megfontoltan lebonyolítani az ügyletet

Közlekedési eszköz, státuszszimbólum, rang − ez mind az autó. A legtöbb ember vágyik rá, a legtöbbeknek szükségük is van rá, s előbb vagy utóbb a legtöbb ember meg is engedheti magának. Újat persze kevesen, egyre kevesebben − hiába nőttek tavaly is a hazai újautó-eladások, az egyre nagyobb flottás- és közületivásárló-arány miatt a magánvásárló valójában mind kevesebb. Mi a realitás a halandók számára? Bizony, a használt autó, ami mindig rejt rizikót, találó hasonlattal élve olyan, mint a tőzsde: az új autó árához képest sokat lehet rajta nyerni és persze bukni is. A használtautó-vásárlás nem veszélytelen terület, sokaknak a vérükben van az összes csel, a legtöbb ember számára azonban egy titokzatos világ, melynek útvesztőjében még elindulni is nehéz. Hogy ez könnyebb legyen, hogy a veszélyeket próbáljuk mindenki számára a minimumra csökkenteni, Használtautó-vásárlási kisokos címmel cikksorozatot indítunk, 5+1 fejezetben dolgozzuk ki a kislexikont, amelyet ajánlott lesz követni ahhoz, hogy senki se veszítsen, hanem nyerjen a használtautó-vásárláson.

Vágy és valóság

Az autó iránti vágy bizonyára megvan abban, aki autóvásárlásra adja a fejét. A vágy lehet érzelmi indíttatású és lehet praktikus okok miatti, mert a munkához, a család tereléséhez, az életvitelhez kell az autó. Az autó még azok számára is sokszor jól jön, akik olyan szerencsés helyzetben vannak, hogy esetleg munkahelyükre saját motorizált közlekedési eszköz nélkül, akár gyalog vagy tömegközlekedéssel egyszerűen és gyorsan el tudnak jutni. Mégis jól jön bevásárláskor, rokonok látogatásakor, nyaraláskor, s bizony akkor is, amikor épp orvoshoz kell menni. Az autó persze luxuscikk, kényelmi-, de egyben munkaeszköz is. Aki ügyes, az úgy tudja használni, hogy az autóra költött pénz a vele nyert idővel és egyéb haszonnal megtérül.

Csakis akkor van értelme nézelődni kezdeni, ha már legalább az megvan, hogy mennyi pénzt szánunk autóvásárlásra

Csakis akkor van értelme nézelődni kezdeni, ha már legalább az megvan, hogy mennyi pénzt szánunk autóvásárlásra

Mennyiért vásároljunk?

Kiinduló helyzetként meg kell venni az autót, hogy a vágy valósággá váljon. A vásárlás első pontja az elhatározás, hogy igen, autóra van szükség, lehetőség és pénz. És mennyi pénz? Ez a választás egyik legfontosabb kérdése, annak meghatározása, hogy mennyi pénzt tudunk, kívánunk autóra fordítani. Kifizetjük az egészet, zsebből, bankszámláról, egy összegben, vagy hitelt veszünk fel rá? Utóbbit csak az esetben ajánljuk, ha közben az autóra nem fordított pénzt alaposan fialtatjuk, a hitelnek ugyanis költsége van, ami bizony drágábbá teszi az autóvásárlást. Megadja persze annak lehetőségét, hogy egy olyan autóba üljünk bele, amire amúgy nem lenne pénzünk, ám ezzel kevéssé ajánlott élni. Az autóvásárlást amúgy sem úgy ajánlott kivitelezni, hogy azzal teljesen kiköltekezzünk. Költsége van ugyanis az átírásnak (lásd táblázatunkat), fizetni kell 6-6 ezer forintot az új névre kiállított forgalmi engedélyért és törzskönyvért, továbbá szinte elvétve lehet olyan üzletet csinálni, hogy a megvásárolt autóra ne kelljen költeni. Szervizre, gumira, s ahogyan azt korábbi cikkünkben kifejtettük, az autózás egyáltalán nem olcsó mulatság, tartalékolni kell pénzt a fenntartására és még az esetleges meghibásodásokra is. Még a leginkább optimista kalkulációk szerint is csak olyan üzletbe ajánlott beleugrani, ami után marad még a „zsebünkben” legalább 200 ezer, az autóra költhető forint.

Teljesítmény és életkor alapján változó vagyonszerzési illeték [Ft/kW]

kW 0-3 év 4-8 év 8+ év
0-40 550 450 300
41-80 650 550 450
81-120 750 650 550
121- 850 750 650

Milyen autót vegyünk?

Ha az előbbi okfejtés alapján kialakult, hogy mennyi pénzt költhetünk autóra, akkor el lehet kezdeni nézelődni, de természetesen csakis annak pontos meghatározása után, hogy milyen autóra van szükségünk, azt mire kívánjuk használni. Hányan, milyen távokat, jellemzően mennyi csomaggal kívánunk utazni vele. Elég lesz esetleg kétüléses vagy nagy a család és hétüléses kell? Városban, rövid távokat mennénk vele zömében − a benzines lesz a befutó, ha azonban hosszú távok várnak az autóra, a dízel a nyerő. Ezek ugyanúgy előre rögzítendő kérdések, mint az, hogy erős vagy takarékos autót keresünk, valamint, hogy vannak-e speciális igényeink, például összkerékhajtás, automata váltó, vagy bármilyen egyéb felszereltség.

Az egész család be kellene férjen nagyszülőstül, csomagostul, nyaraláskor is, vagy csak időnként ülne be egy-két ember a család mellé? E kérdés megválaszolása dönthet a kisbusz és a hétüléses egyterű között Az egész család be kellene férjen nagyszülőstül, csomagostul, nyaraláskor is, vagy csak időnként ülne be egy-két ember a család mellé? E kérdés megválaszolása dönthet a kisbusz és a hétüléses egyterű között

Az egész család be kellene férjen nagyszülőstül, csomagostul, nyaraláskor is, vagy csak időnként ülne be egy-két ember a család mellé? E kérdés megválaszolása dönthet a kisbusz és a hétüléses egyterű között

Alapvető, hogy csakis az igényeinknek megfelelő autókat keressünk, egyebek nézegetésével nem érdemes időnket pocsékolni. Érdemes azt is tisztázni, hogy esetleg vannak-e olyan verziók, amelyeket eleve kizárunk a keresésből, például ajtószám vagy csupán modell alapján? Az autóvásárlás ugyanis tagadhatatlanul érzelmi kérdés is, lehetséges, hogy van kiszemelt modell – ez esetben is érdemes azonban végiggondolni, hogy az megfelel-e elvárásainknak, igényeinknek. Hiába lehet ugyanis szimpatikus egy középkategóriás modell, ha abból csak korosat, nem megfelelő állapotút tudunk megvenni, s valójában semmi szükségünk nincs annak helykínálatára, motorméretére. Hiába ajánl a szomszéd egy korrekt állapotú, de szűk háromajtóst, amikor nekünk valójában tágas családi autóra lenne szükségünk, ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy használt autónál nem csak modellt, hanem állapotot is keresünk! Előfordulhat, hogy valamelyik kapcsán, valamilyen mértékben kompromisszumot kell hozni. Ezért aztán keresésünket nem érdemes egyetlen modellre korlátozni, jobb eséllyel találunk ugyanis korrekt állapotú autót, ha nagyobb halmazból válogatunk.

Terepképességekre is szükség van? Ezt is tudni kell a vásárlás, de már a keresés előtt is

Terepképességekre is szükség van? Ezt is tudni kell a vásárlás, de már a keresés előtt is

Az említett keresési körbe természetesen csakis a számunkra érdekes modelleket érdemes beválogatni! Honnan tudhatjuk, hogy melyek azok? Csakis hosszas nézelődéssel, informálódással. Temérdek kocsi van ugyanis a piacon, s aki nem az autós körökben mozog, bizony a nevüket sem tudja. Vételi tanácsadóink kategória alapján is kereshetők, már azokból is viszonylag sok információ megtudható az egyes modellekről, nem titok, hogy azok a modellek bemutatásáról szólnak. Ha van az adott modellről teszt, az jóval többet mond, s temérdek hasznos információt adnak meg maguk a használók is: Használói véleményeink között több mint 40 ezer tapasztalat olvasható, melyek sokat segíthetnek az érdekes, valóban az igényeknek megfelelő modellek megtalálásában.

Külföldről vagy itthonról?

Ha pedig már megvan, hogy milyen összegből, milyen kritériumoknak megfelelő, milyen modelleket keresünk, akkor következhet a kereső paraméterezése, s annak eldöntése, hogy kizárólag itthon vagy szerte Európában, esetleg csak egy-egy kiválasztott országban nézzük az autókat. Mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai is. Az itthoni vásárlás legfőbb előnyének egyszerűsége tekinthető − nem kell túlzottan messzire menni az autókért, könnyű összeszervezni több autó megtekintését is, mindenki beszéli a nyelvet, viszonylag könnyű informálódni az autók iránt. A kínálat azonban, főként az elmúlt 5 év autóiból nem a legjobb, főként akkor lehet érdemes külföldről is nézelődni, ha valamilyen speciális modellt keresünk. Nem kell feltétlenül nagyon egzotikusra gondolni, lehet csupán, hogy egy adott automata váltós konfiguráció is ritkaságnak számít itthon, míg külföldön – leginkább Nyugat-Európában – nem ritka modell az sem. Nem hazai autóért utazni azonban rizikós, messzire kell menni, ami komoly költséget jelent és persze sok időt emészt fel. Külföldre csakis úgy ajánlott útra kelni, ha több potenciális vétel címe is lapul zsebünkben, s azok lehetőleg egymástól nem túlzottan messze találhatók.

Hazai autót névre íratni nagyságrendekkel egyszerűbb, mint külföldit

Hazai autót névre íratni nagyságrendekkel egyszerűbb, mint külföldit

Időigényes és nem is egyszerű a külföldről származó autó regisztrálása. Aki nagyon szerencsés és kitartó, akár egy nap alatt is lezongorázhatja – természetesen csakis előzetes időponttal – a műszaki vizsgát, a NAV egyik vámhivatalánál a regisztrácósadó-fizetést, valamint utána egy tetszőleges okmányirodánál a rendszám kiváltását, ám érdemesebb az egész szeánszra több napot is szánni.

Fontos tudni, hogy bár a külföldi autó vételára sok esetben alacsonyabb, mint a hazaié, az elcsábulás előtt érdemes végigszámolni, hogy milyen összegből fog az haza- és magyar rendszámmal nevünkre kerülni. Áfát − magánszemélyként − csak a 6 hónapnál fiatalabb és nem több mint 6000 kilométert futott példányok után kell itthon fizetni (ezek természetesen külföldön nettó áron vásárolhatók meg), a valóban használt autók esetében azonban élvezhető a hazainál minden egyéb országban kedvezőbb áfa, s az Európai Unióból származó autók után vámot sem kell fizetni. A kiutazás alsó hangon is 25 ezer forint, az ideiglenes rendszám és a biztosítás akár 50 ezer forint, az utazási költség (üzemanyag és autópályadíj) haza – akár 50 ezer forint. Utóbbiak szállíttatással kiválthatók, a költségek azonban nemigen lesznek mások. Modellenként (kor, motorméret és emissziós norma alapján) változó a regisztrációs adó, itthon pedig csupán a bürokrácia (műszaki vizsga ~40 000 Ft, okmányiroda ~20 000 Ft) is komoly költség. Egy külföldről származó autó honosítása regisztrációs adó nélkül is alsó hangon 150 000 forintba kerül. Ugye, hogy rögtön sokkal szimpatikusabbak a hazai árak?

Kényelmes, de a legjobb árról való megoldás miatt drága megoldás a meglévő autót egy kereskedésnek adni

Kényelmes, de a legjobb árról való megoldás miatt drága megoldás a meglévő autót egy kereskedésnek adni

Mi legyen a régi autóval?

Van már korábbi autója és azt kívánja lecserélni? Szerencsés ember, főként, ha úgy tudja megvenni az újat, hogy annak megvásárlásához nem szükséges eladnia a régit. Kényelmes megoldás, hiszen még az első szervizelés idejére sem fog autó nélkül maradni. Aki azonban a korábbi autó értékét is belekalkulálta a megvásárlásra szánt összegbe, az valahogyan kénytelen pénzzé tegye az autóját. Kényelmes megoldás, ha kereskedőnél vásárolja az új autót, s az beszámítja a régit. A kényelemnek persze ára van, biztos, hogy szerényebb árat fog kapni, mintha kitakarítva, lemosva saját maga lefotózná az autót, s feltöltené a Használtautó.hu oldalra, majd várná a vevők jelentkezését.

Az utóbbi, spórolós megoldáshoz azonban idő kell, meg kell várni a kellően jó ajánlatot tevő – leginkább magánszemély, saját részre kereső és nem üzletelő – vásárlót. Utána viszont autó nélkül marad, hacsak nincs a családjában másik autó. Ha Ön csak ritkán autózik, lehet, hogy ez a kompromisszum megéri, ha viszont nap, mint nap használja autóját és nem tud átmeneti autót szerezni, akkor nincs mit tenni, el kell fogadni egy kereskedő azonnali ajánlatát. Míg előbbi esetben az autóvásárlás első lépése a régi eladása, utóbbiban az utolsó, azaz előbb meg kell találni a megfelelő eladó példányt. Hogy mégis miként? Hirdetések elemzésével, autók megnézésével és leinformálásával – ehhez is lesz hasznos tippünk, jövő héten!

Autót venne és kérdése lenne?

Ne habozzon a cikk alá írt hozzászólásként feltenni, igyekszünk segíteni!

A Használtautó-vásárlási kisokos további cikkei

Ez is érdekes lehet:
 

A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő is hűtést igényel

Akár nem teljesen meleg motornál is elindulhat egyes TDI motorok hűtése. Az ok nem más, mint...

Már 10 éve, hogy átformálta az autóipart: a Nissan Qashqai

Hogy lett a Qashqai egy haldokló japán gyár megmentője és annak legfontosabb modellje? 2007-ben...

Daihatsu Charade SG 1.3i, 1993 használtteszt

24 évesen, 440 ezer km futással vettünk szemügyre egy ritkaságnak számító Daihatsu Charade-ot...

Sörből a Soproni, autóból a Toyota a legjobb vétel - állítólag

A magyar vásárlók a Toyotától kapják a legjobb értéket a pénzükért, derül ki egy idén januárban...

Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél...

13 évad után lép ki Edd China a híres műsorból

135 felújított autó után Mike és Edd külön utakon folytatják. Míg készül az Autókereskedők új...

Nem tréfa: hatalmas üzemanyagár-csökkenés jön április 1-jén

A jövedéki adó mérséklődése miatt szombattól az üzemanyagok is olcsóbban lesznek, nem is kevéssel...

Nyárigumiteszt 2017: rekordszámú abroncsot vetettünk össze

Itt a tavasz, azaz a nyári gumira váltás ideje. Minden idők legkomolyabb hazai gumitesztjével...

Cégautós árharc: Ford Mondeo vs. Opel Insignia Grand Sport

Hiába érkezett kapásból 1,2 millió forint kedvezménnyel az Opel Insignia Grand Sport, Ford Mondeóra...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

mártika írta: 2015 július 06., hétfő 16:24:49

TISZTELT SZERKESZTŐ!! EGY 2014 ÉV JÁRATÚ NISSAN MICRÁT TALÁLTAM 2,5 MILL-ÉRT MEGÉRI E ? MIVEL NÖ VAGYOK NEM NAGYON ÉRTEK HOZZÁ,KIVÁNCSI LENNÉK A VÉLEMÉNYÉRE ,MENNYIRE BIZTONSÁGOS A KAROSSZÉRIA
ELŐRE IS KÖSZÖNÖM A VÁLASZÁT TISZTELETTEL .MÁRTA

A válaszoláshoz belépés szükséges
piper írta: 2015 március 14., szombat 10:53:36

Tisztelt szerkesztő!
A véleményét szeretném kérni autóvásárlási ügyben.2,5 millió forintom van.Nézegettem jó pár autót és márkát.Csak benzinest szeretnék venni.Eddig egy suzuki swiftem volt.De szeretnék egy nagyobb autót.Két márkára szűkült le a választásom.Honda accord 2007-es és skoda Octavia 2010-es.Arra lennék kíváncsi,hogy ön melyiket választaná a helyembe?? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Matlyák Tamás

A válaszoláshoz belépés szükséges
piper írta: 2015 március 14., szombat 10:48:01

Tisztelt szerkesztő!
Véleményét kérném autóvásárlás ügyében!2,5 millió forinton van és szeretnék egy autót vásárolni.szétnéztem már jó pár helyen és jó pár márkát körüljártam.A végén leszűkítettem két autóra.Honda Accord 2007-es és Skoda Octavia 2010-es.Az ön véleményére lennék kíváncsi,hogy melyik mellett tenné le a voksát ha választania kellene a helyembe?? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Nagy Tamás

A válaszoláshoz belépés szükséges
istike0929 írta: 2015 február 23., hétfő 13:27:39

Érdeklődnék,hogy milyen autót vegyek olyan max 50-60km távolságra használt autót.Én az 1.6 ill 2.0 felé hajlok kedvezó fogyasztású legyen és 4-5 ajtós.Persze 3-5 éves legyen.Üdv!Fülöp István.

A válaszoláshoz belépés szükséges
jozsi8992 írta: 2015 január 08., csütörtök 13:05:33
Katona Mátyás írta: 2 éve

Kedves József! Az a baj, hogy ebben az ársávban az autóváltás költsége is tetemes százaléka az autó árának. A közel 30 éves Subaruk rákfenéje a rozsdásodás. Ha alapvetően kiszolgálja a mostani autója, szerintem ne cseréljen.



Üdv,

Katona Mátyás


Előzmények megtekintése

Tisztelt Katona Úr!
Köszönöm a válaszát,ami úgy hangzik mintha összebeszélt volna az autószerelő barátommal.Az Ő véleménye is ez volt,annyi kiegészítéssel,hogy a jelenlegi autómhoz hasonló állapotú autót kötve hiszi hogy kapok. Szerinte sokkal olcsóbb ha vitetek zúzott követ arra a kis szakaszra kb. 10ezer Ft.-ból megúszom,és 3-4 évente meg is kell ismételni messze jobban járok.Döntés:marad a Peugeot 205,mivel az elmúlt 8 évben a legkomolyabb kiadásom 4db újgumi vásárlása volt.
Köszönettel: Bálizs József

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2015 január 02., péntek 23:14:58 − szerző
Sárga villamos írta: 2 éve

Tisztelt szerkesztő!

A véleményére lennék kíváncsi autó vásárlás előtt.a rendelkezésemre álló összeg kb.2-300 ezer Ft.Az autóval évi 3-4 ezer km-t megyek.Többnyire a nyaralómhoz,ez a várostól 14 km-re van.Az út végén van egy kis emelkedő,földúton,ez kb 50 m. Jelenleg egy peugeot 205 van a tulajdonomban.Igazából ez egy jó autó csak nem mindig érek vele célba a sár miatt.Szeretnék egy olcsóbb összkerék hajtásút vásárolni. Tudom ennyi pénzből csodára ne számítsak. Nézegetem a hirdetéseket és subarukat /legacy,ill.justy/ talákok ilyen áron olyan 20 év körülieket.A jelenlegi autóm 1986-os kiadású,ennek ellenére megbízható,jön megy teszi amit kérek tőle.Tud esetleg a megbízhatóságukról ill a fenntartásukról valami biztatót mondani,esetleg más típust ajánlana.

Köszönettel: Bálizs József


Előzmények megtekintése

Kedves József! Az a baj, hogy ebben az ársávban az autóváltás költsége is tetemes százaléka az autó árának. A közel 30 éves Subaruk rákfenéje a rozsdásodás. Ha alapvetően kiszolgálja a mostani autója, szerintem ne cseréljen.

Üdv,
Katona Mátyás

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sárga villamos írta: 2015 január 02., péntek 18:19:15

Tisztelt szerkesztő!
A véleményére lennék kíváncsi autó vásárlás előtt.a rendelkezésemre álló összeg kb.2-300 ezer Ft.Az autóval évi 3-4 ezer km-t megyek.Többnyire a nyaralómhoz,ez a várostól 14 km-re van.Az út végén van egy kis emelkedő,földúton,ez kb 50 m. Jelenleg egy peugeot 205 van a tulajdonomban.Igazából ez egy jó autó csak nem mindig érek vele célba a sár miatt.Szeretnék egy olcsóbb összkerék hajtásút vásárolni. Tudom ennyi pénzből csodára ne számítsak. Nézegetem a hirdetéseket és subarukat /legacy,ill.justy/ talákok ilyen áron olyan 20 év körülieket.A jelenlegi autóm 1986-os kiadású,ennek ellenére megbízható,jön megy teszi amit kérek tőle.Tud esetleg a megbízhatóságukról ill a fenntartásukról valami biztatót mondani,esetleg más típust ajánlana.
Köszönettel: Bálizs József

A válaszoláshoz belépés szükséges
szilagyiv írta: 2014 január 05., vasárnap 20:07:42

Ó jaj.... csak később láttam, hogy mikori a hozzászólás - sajnos nem tudom törölni a sajátomat...

A válaszoláshoz belépés szükséges
szilagyiv írta: 2014 január 05., vasárnap 20:06:31
Diana írta: 4 éve

Tisztelt Szerkesztő!



Az alábbi problémával kapcsolatban szeretném kérni segítségüket.

Közel fél éve tervezem életem első autójának megvásárlását.



Hosszas gondolkodás, keresgélés után sikerült egy típust kiválasztani: Opel Corsa C 1.2 16V. A gondom az, hogy kb. 1 millió forintom lenne a vásárlásra, átíratásra, első szervizre, stb. Tehát kb. 700 000-em lenne magára az autóra. A gond, hogy ennyiért kb. 2003-2004-es Corsa van, amit ugye kevésbé ajánlanak a kb. 2005-2006-os helyett, mivel azoknak már biztos van szervizkönyve, jobban ellenőrizhetőek, stb. 2005-2006-os Corsák viszont csak kb. 1-1,1 millió forintért kaphatóak, amihez ha még hozzáteszek 2-300 ezret, mindjárt 1,3-1,4-él vagyok…



Nagy dilemma ez számomra, hogy hogy döntsek. A gond nem csak a vásárlásnál felmerülő pénzkülönbségben van, hanem a nagy utólagos potenciális költségekben is… Én sajnos nem engedhetek meg magamnak az első 1.5-2 évben többszázezres javíttatást, ha esetleg kiderül, hogy valami nagyobb gond van az autóval. Másik, hogy tudok a 2005-2006-os típusok twinportos, egyéb ráncfelvarrásairól, de nem tudom igazán összehasonlítani, hogy tényleg mennyivel lettek jobbak a korábbihoz képesti +5 lóerőn kívül…



Tervezem elvinni márkaszervizbe átvizsgáltatni a kiszemelt darabot, meg vásárláshoz ismerőst vinni (sajnos szerelő ismerős nincs), de mindennek ellenére nagy a kockázata, hogy csúnyán átvágnak lévén, hogy nem rutinos vásárló vagyok.



Szóval inkább régebbit vegyek, vagy próbáljak még pár hónapig spórolni, és újabbat? Ha esetleg pro-contra tudnának érni pár érvet, vagy a véleményüket, akkor nagyon megköszönném.



Köszönettel, várom visszajelzésüket.


Kedves Diana!
Ha szabad, felhívnám a figyelmét eladó Nissan Micra típusú autómra, amire egyetlen fillér szervizköltséget sem kellene számolnia a megvétel után rögtön, mivel rendszeresen karbantartott és megkímélt. A hirdetés itt megtekinthető (remélem nem szabálytalan ezt ide illesztenem): http://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/micra/nissan_micra_1.2_visia_benzin__lpg-7517054

A válaszoláshoz belépés szükséges
sz írta: 2013 október 11., péntek 21:08:53

Itt is van egy remek anyag autóvsárlóknak:
http://hogyanvegyunkhasznaltautot.info

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

25 éves a modern magyar autógyártás, Szentgotthárdon együtt ünnepeltünk az Opellel

Insigniával ünnepeltük a 25 éves magyar Astrát

7 órája – Sztori

Magyarország első személyautógyára idén töltötte 25. életévét. Az opelesekkel és már akkor is dolgozó munkásokkal együtt ünnepeltük az első magyar Astrát Szentgotthárdon.


BMW motort kap az Andretti Autosport Formula E autója

Tényleg beszáll a Formula-E-be a BMW

18 órája – Sztori

A Formula E fejlődése töretlen, most újabb világvezető márkát tudhatnak oldalukon. A BMW is beszáll a csatába saját fejlesztésű villanymotorjával.


Ötödik generációjában először négyhengeres a Land Rover Discovery

Terepezés a Várkert Bazárban - bírta a próbát az új Discovery Videó

21 órája – Újdonság

Akármilyen fura, de már 27 éves modell a Land Rover Discovery. Talán mindenki ismeri első kiadását, amihez már egyáltalán nem hasonlít az új.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.9 TDI

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.9...

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN GOLF III 1.9 TDI CL

VOLKSWAGEN GOLF III 1....

Ár: 280.000 Ft

Évjárat: 1995 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN SCIROCCO 2.0 CR TDI

VOLKSWAGEN SCIROCCO 2....

Ár: 2.700.000 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!