0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan gumizzunk év közben?

Sokan még most sem tudják, hogy melyik gumit hova kell szerelni

·

A rendszeres gumitesztek mellett folyamtosan foglalkozunk gumiabroncsokat érintő témával. Ezúttal azt nézzük meg, hogy melyik gumit hova érdemes szerelni. Sajnos még mindig találkozunk olyan autóssal, aki nincs ezzel tisztában.

%KA%Az új nyári gumi felszerelése sokaknál nyár végéig húzódik, ugyanis a kopott télit fent hagyják tavasszal azzal az indokkal, hogy lejárják, majd aztán vesznek újat%KA%

Az új nyári gumi felszerelése sokaknál nyár végéig húzódik, ugyanis a kopott télit fent hagyják tavasszal azzal az indokkal, hogy lejárják, majd aztán vesznek újat

Tágra nyílt szemekkel csodálkoztam néhány hete azt követően, hogy egyik autóstársunk a következőt kérdezte meg egy közösségi oldal csoportjában. "Lejártam a téli gumit elöl, így oda vennék új nyárit, hátul pedig fent hagynám a kopott télit." Jó ég! Tényleg van ilyen, aki ilyet bevállal? − gondoltam magamban. Gumis ismerősöm szerint simán. Ha valóban ekkora a probléma, akkor igyekszem tenni ez ellen. Úgy látszik sokan még mindig nem látják be, hogy miként működik a fizika az autózásban. Nézzük meg, hogy miként érdemes gumizni az autót év közben, meg úgy általában.

Elmúlt a nyár, most már közelebb vagyunk az őszi gumicseréhez, mint a tavaszihoz. Ennek ellenére, akinek mostanra kopott el az a téli, amit helytelenül fent hagyott nyárra, jellemzően most még nem vesz télit. Tegyük fel, hogy vesz négy új nyárit. Igen, ezt így kellene csinálni! Gumit négyesével érdemes cserélni, hiszen minden a gumiabroncson múlik. Az ökölszabálynak tekinthető négy tenyérnyi felületen kell átvinni akár több száz lóerőt, ekkora felületen terhelődik át az autó tömegének egy része fékezéskor és kanyarban. Nem a szélesebb gumitól meg a felnitől, a spoilerektől, szárnyaktól, légszűrőtől és sport kipufogótól lesz jobb az autó menettulajdonsága, kezelhetősége, hanem elsősorban a gumitól. Ha nincs egyensúlyban a négy keréken a tapadás, akkor könnyen kellemetlen helyzetbe kerülhetünk.

%KA%Új gumit a hajtott kerékre. Gondolják sokan. Akinek hátul hajt az autója, ott helyes a feltételezés, fronthajtás esetén viszont nem ajánlott előre tenni az újakat, hátul pedig fent hagyni a kopottakat%KA%

Új gumit a hajtott kerékre. Gondolják sokan. Akinek hátul hajt az autója, ott helyes a feltételezés, fronthajtás esetén viszont nem ajánlott előre tenni az újakat, hátul pedig fent hagyni a kopottakat

Lehet spórolni, sőt jó is, ha évente cserélgetjük az első és hátsó gumikat, így nagyjából egyszerre fognak elkopni, a csere így az egész garnitúrára szól majd, ha elértük a minimális profilmélységet. Felmentést ez alól csak azok kaphatnak, akiknek eltérő szélességű abroncs van elöl és hátul. Ott nincs erre lehetőség, nekik sűrűbben kell cserélni, elsősorban a hajtott keréken lévőket. Na de mi van akkor, ha mégis úgy adódik, hogy csak egy pár új vagy jobb állapotban lévő gumit tudunk megfizeti? Ilyenkor nagyban függ, hogy hol hajt az autó, ennek megfelelően kell választani, gondolják sokan.

%KA%Lehet, hogy a profilmélység még rendben van, 5-7 szezon után viszont elöregszik a gumi: ugyanúgy csökken a tapadása, mintha teljesen kopott lenne%KA%

Lehet, hogy a profilmélység még rendben van, 5-7 szezon után viszont elöregszik a gumi: ugyanúgy csökken a tapadása, mintha teljesen kopott lenne

Elsőkerekes autónál elöl, hátsósnál hátul legyen az új, jobban tapadó abroncs − vélik sokan. Ezzel kapcsolatban annyi a gond, ha elsőkerekes autónk van és elöl jól tapad a gumi, hátul pedig kevésbé, akkor esős időben, de akár szárazon is, ha kellően nagy a tempó, könnyen megforoghatunk az első körforgalomban vagy élesebb kanyarban. Értem én, hogy elöl hajt, meg oda nehezedik fékezéskor a nagyobb tömeg, ezért akarjuk, hogy ott nagyobb vonó vagy fékező erőt lehessen átvinni, de kanyarban oldalirányban hatnak az erők és a hátsó guminak is nagyjából az elsővel megegyező tapadást kell átvinni, különben megcsúszik. Ha pedig hátul csúszik, azt sokkal nehezebb megfogni, mintha az elejét tolná, meg aztán elöl sokkal hamarabb érezzük a csúszást, gyorsabban tudunk rá reagálni.

%KA%A peres gumik drágábbak és hamarabb is kopnak. Érdemes ezzel is számolni, ha az a cél, hogy látványos legyen az autó. Jól mutat, de költséges!%KA%

A peres gumik drágábbak és hamarabb is kopnak. Érdemes ezzel is számolni, ha az a cél, hogy látványos legyen az autó. Jól mutat, de költséges!

Ilyen szempontból az jár jobban, akinek hátul hajt az autója, ugyanis ha oda teszi az új, jobban tapadó abroncsokat, akkor elkerüli a túlkormányzottságot. Persze neki is lesznek gondjai kanyarban vagy fékezéskor. Előbbi esetben az autó alulkormányzottá válik, azaz a kanyar külső íve felé tolja az orrát, ez viszont az esetek többségében egy gázelvétellel kontrollálható. Az alulkormányzottság sem kellemes, de jóval egyszerűbb korrigálni, mint amikor túlkormányzottá válik a vas alattunk. Tény, hogy ilyenkor a fékezés hatásfoka is romlik, hamarabb megcsúszhatnak az első kerekek, ami elsősorban az ABS nélküli autóknál jelent majd gondot. Éppen ezért ajánlott, hogy mind a négy gumit egyszerre cseréljük, ha pedig csak párban tudjuk, akkor az újabbakat tegyük hátra. Sem nyáron, sem pedig télen nem ajánlott a nyári és téli mintázatok keverése, legyen mindenhol az adott évszaknak megfelelő. Aranyszabály (és egyben előírás is) még a tengelyenkénti azonos mintázat, azaz a jobb és bal oldal között ne legyen semmiféle eltérés. Ha ezeket betartjuk, akkor az egyik legfontosabb dolgot kipipálhatjuk a biztonságunk érdekében.

%KA%A mintázatra is érdemes odafigyelni. Tengelyenként azonosnak kell lenni, a legjobb viszont, ha mind a négy keréken megegyezik%KA%

A mintázatra is érdemes odafigyelni. Tengelyenként azonosnak kell lenni, a legjobb viszont, ha mind a négy keréken megegyezik

Ez is érdekes lehet:
 

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Nem csak az esetleges átveréssel, hanem a járulékos költségekkel is számolni kell

2013 és 2016 között megduplázódott a külföldről behozott használt autók száma, az idei év derekától...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (29 db)

lapar írta: 2 hete

Én a cikkben csak azt nem értem, hogy miért is kopik jobban a "peres" gumi?

A válaszoláshoz belépés szükséges
IFA.L60 írta: 2 hete
kofe írta: 2 hete

Remélem akkor nem is közlekedtél eddig semmiféle járművel!


Előzmények megtekintése

Eddig mind a 4-et egyszerre cseréltem és valószínűleg a jövőben is így lesz. Ha jól emlékszem anno a KRESZ oktatáson egy szót sem ejtettek erről, márpedig amíg nem oktatják, addig az átlag autóstól nem is lehet ezt elvárni. Bezzeg a diagonál gumikkal foglalkozni kellett, pedig az a téma már régesrég csak oldtimeres körökben aktuális.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kofe írta: 2 hete
IFA.L60 írta: 3 hete

Nagyon hasznos infó volt, még soha nem hallottam, hogy a hátsó tengelyre kell tenni az új gumit!


Előzmények megtekintése

Remélem akkor nem is közlekedtél eddig semmiféle járművel!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kofe írta: 2 hete
Béla tudod a Béla írta: 3 hete

"Összességében én is azt gondolom, hogy Magyarországon az autósok legalább 75%-ának tökéletes lenne a 4 évszakos gumi."

Ja, amennyiben elég igénytelenek hozzá.


Előzmények megtekintése

Egyetértünk!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 3 hete
tzs írta: 3 hete

"szóval egy 6 éves cserére érett gumi nem fogja azt tudni mint egy eleve fiatalabb 3 éves gumi"



Persze. Ha mindkettő téli, vagy mindkettő nyári.

De biztos Vagy benne, hogy a 3 éves (keményféle, nyári-féle) CC tud annyit, mint a 6 éves dedikálan téli keverékű gumi?


Előzmények megtekintése

3 évente van egy új gumid úgy meg 6 évente ... arról nem is beszélve hogy a legtöbb esetben az év 2 hetében van olyan idő amikor tényleg jól jöhet egy téli gumi annak aki a hegyekben lakik . Az összes többi esetben hideg száraz vagy nedves aszfalton tölti az autó .. és biztosan te is tudod hogy a téli gumi akkor jobb ha hóban használják minden egyéb körülménynél pl hideg nedves aszfalton jobb egy nyári gumi télen is ! Na már most a CC egy olyan nyári gumi nyári vízelvezetős mintával amit télen is lehet használni ...ergó igen jobbnak tartom a CC-t mint egy téli gumit mivel számtalan olyan helyzet volt már az évek során hogy télen napközben bőven 10 fok felett volt a hőmérséklet..ilyenkor meg egy téli gumi eléggé alul marad még a legolcsóbb nyári gumival szemben is . Nem is beszélve arról mikor az aszfaltra olvadt vízrétegen kell átkelni ... a téli gumiban nem igazán van vízelvezető barázda tekintve hogy azt kemény hóra tervezték nem beton/aszfaltra .

Szóval hogy megválaszoljam a kérdésedet és hangsúlyozom a Magyar időjárást és teleket veszem alapul egy CC-vel jobban járni mint egy garnitúra nyári és egy garnitúra téli gumival . Nem csak anyagilag értem a jobban járni hanem adott esetben biztonságosabb vezetni pl vízátfolyáson egy olyan nyári gumit " vízelvezető kialakítása miatt " amit télen is használni lehet mint egy téli gumit amiben ez hiányzik ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 3 hete
nick_ írta: 3 hete

Márpedig így van! Egyrészt az átlag autós évente kb. 10 ezer km-t megy, másrészt az utóbbi időben nem nagyon voltak havas telek, és nem utolsó sorban a 4 évszakos gumik rengeteget fejlődtek az utóbbi időben. Az is fontos, ahogy már írta valaki, hogy a vezetők többsége nem a gumi tapadási határán autózik. Nekem pl. a feleségem a lakásunktól 8 km-re dolgozik, az utat egy egyszámjegyű főúton teszi meg, amit szinte mindig azonnal takarítanak, ha esik 1-2 centi hó.

Én a 4 évszakosok közé értettem a Michelin CrossClimate gumiját is, ami igazából nem klasszikus 4 évszakos, de használati szempontból oda sorolható. Ez a gumi biztos, hogy szinte mindenkinek elegendő. Sőt vizes úton szinte mindennél jobb. Ha nem hallottál még róla, nézz utána! Az igaz, hogy jelentősen drágább más gumiknál, de nem kell plusz 4 felni, és nem kell évente 2 gumicsere.


Előzmények megtekintése

hagyd, nem érdemes....

A válaszoláshoz belépés szükséges
tzs írta: 3 hete
Kaller írta: 3 hete

Gondolkodj már Béla nem jön ki a matek sehogy sem ... CC kb 1000 ft vel kerül többe mint a Michelin nyári vagy adott esetben egy téli gumija . Adott egy gumi ami Magyarországra erre az éghajlatra tökéletes ... ha azt számolod hogy egy átlag felhasználó kb éves szinten 20.000 km et megy az autóval akkor egyből kiderül hogy a CC 3 évet bír ki kb ... na már most veszel külön szettet nyáriba és télibe 3 év alatt mész kb 60.000 km-et... és itt jön a csavar mivel cserélgeted a gumikat " téit,nyárit" ezek a gumik 3 évesen a futásteljesítményük kb felénél járnak ... szóval 6. évben cseréled őket ... a CC-t meg 3 évente .Szerinted melyik fog jobban tapadni a 6 éves téli/nyári szetted vagy egy 3 éves CC? Téli gumit hivatalosan a gyártási DOT számtól számított 3 évig tudja azt amit a gyárban ígérnek azután fel keményszik a szilikon benne .. szóval egy 6 éves cserére érett gumi nem fogja azt tudni mint egy eleve fiatalabb 3 éves gumi .



De persze neked ilyen gondod nincs elvégre a buszbérlethez nem kell gumit vásárolnod :D


Előzmények megtekintése

"szóval egy 6 éves cserére érett gumi nem fogja azt tudni mint egy eleve fiatalabb 3 éves gumi"

Persze. Ha mindkettő téli, vagy mindkettő nyári.
De biztos Vagy benne, hogy a 3 éves (keményféle, nyári-féle) CC tud annyit, mint a 6 éves dedikálan téli keverékű gumi?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 3 hete
Béla tudod a Béla írta: 3 hete

"Összességében én is azt gondolom, hogy Magyarországon az autósok legalább 75%-ának tökéletes lenne a 4 évszakos gumi."

Ja, amennyiben elég igénytelenek hozzá.


Előzmények megtekintése

Gondolkodj már Béla nem jön ki a matek sehogy sem ... CC kb 1000 ft vel kerül többe mint a Michelin nyári vagy adott esetben egy téli gumija . Adott egy gumi ami Magyarországra erre az éghajlatra tökéletes ... ha azt számolod hogy egy átlag felhasználó kb éves szinten 20.000 km et megy az autóval akkor egyből kiderül hogy a CC 3 évet bír ki kb ... na már most veszel külön szettet nyáriba és télibe 3 év alatt mész kb 60.000 km-et... és itt jön a csavar mivel cserélgeted a gumikat " téit,nyárit" ezek a gumik 3 évesen a futásteljesítményük kb felénél járnak ... szóval 6. évben cseréled őket ... a CC-t meg 3 évente .Szerinted melyik fog jobban tapadni a 6 éves téli/nyári szetted vagy egy 3 éves CC? Téli gumit hivatalosan a gyártási DOT számtól számított 3 évig tudja azt amit a gyárban ígérnek azután fel keményszik a szilikon benne .. szóval egy 6 éves cserére érett gumi nem fogja azt tudni mint egy eleve fiatalabb 3 éves gumi .

De persze neked ilyen gondod nincs elvégre a buszbérlethez nem kell gumit vásárolnod :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 3 hete
Béla tudod a Béla írta: 3 hete

"Összességében én is azt gondolom, hogy Magyarországon az autósok legalább 75%-ának tökéletes lenne a 4 évszakos gumi."

Ja, amennyiben elég igénytelenek hozzá.


Előzmények megtekintése

Márpedig így van! Egyrészt az átlag autós évente kb. 10 ezer km-t megy, másrészt az utóbbi időben nem nagyon voltak havas telek, és nem utolsó sorban a 4 évszakos gumik rengeteget fejlődtek az utóbbi időben. Az is fontos, ahogy már írta valaki, hogy a vezetők többsége nem a gumi tapadási határán autózik. Nekem pl. a feleségem a lakásunktól 8 km-re dolgozik, az utat egy egyszámjegyű főúton teszi meg, amit szinte mindig azonnal takarítanak, ha esik 1-2 centi hó.
Én a 4 évszakosok közé értettem a Michelin CrossClimate gumiját is, ami igazából nem klasszikus 4 évszakos, de használati szempontból oda sorolható. Ez a gumi biztos, hogy szinte mindenkinek elegendő. Sőt vizes úton szinte mindennél jobb. Ha nem hallottál még róla, nézz utána! Az igaz, hogy jelentősen drágább más gumiknál, de nem kell plusz 4 felni, és nem kell évente 2 gumicsere.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Béla tudod a Béla írta: 3 hete
nick_ írta: 3 hete

Nekem azon a kocsin van téli gumi, amivel évente 30 ezer km. körül megyünk. Nem túl bonyolult, ha elkopik a gumi akkor egyszerre veszek 4 másikat, akár téli, akár nyári.

A cikk elején az szerepelt, hogy ha valakinek éppen most kopik el a fenn hagyott téli, az most még nyárit rakat fel. Magyarországon kötve hiszen, hülye lenne most nyári venni és felrakatni, aztán másfél-két hónap múlva meg a télit. Felrakja most a télit és kész. Apám is azt csinálta tavaly, hogy a nyári nem tette fel tavasszal, mert kuka volt, így fennhagyta a télit egész nyáron, októberben kidobta és vett új télit, tavasszal meg új nyárit. Annyit nyert vele, hogy egy évvel eltolta a nyári gumi beszerzését. Kisnyugdíjasként nem volt mindegy.

A másik kocsin, amivel keveset megyünk, arra mi is CC vettünk. A CC gumi sem mindig 50 ezer Ft, én megkerestem a neten a legolcsóbb helyet, így 33.500 Ft volt darabja, a szerelés (alufelnire) 1.500 Ft, így a 4 gumi 140 ezerben volt. De! A kocsihoz újonnan kapott nyári Continental gumikat 4-5 ezer km-re eladtam 70 ezerért, így az egész művelet összesen 70-ben volt nekem. Most nincs gond, télen nyáron azzal megy. Évi 10-12 ezer km-hez tökéletes. Kb. 5 év után csere és kész.

Őszintén szólva én azt untam meg, hogy sok olyan gumissal futottam össze, akik túl nagy urak voltak, nem dolgoztak szombaton, gyere majd 2 hét múlva, stb., még majdnem én tettem szívességet nekik. Poén az egészben, hogy nemrég találtam a környékünkön egy tök normális gumist :)

Összességében én is azt gondolom, hogy Magyarországon az autósok legalább 75%-ának tökéletes lenne a 4 évszakos gumi.


Előzmények megtekintése

"Összességében én is azt gondolom, hogy Magyarországon az autósok legalább 75%-ának tökéletes lenne a 4 évszakos gumi."
Ja, amennyiben elég igénytelenek hozzá.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket

A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni

10 órája – Sztori

Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.


Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Japán ékszerdoboz Németországban

18 órája – Sztori

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Egy legenda visszatér?

Tegnap – Sztori

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.


Használtautó.hu

BMW 530i (Automata)

BMW 530i (Automata)

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2002 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

CITROEN XSARA 1.6 16V SX Max

CITROEN XSARA 1.6 16V...

Ár: 220.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.9 TDI Comfortline

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.9...

Ár: 685.000 Ft

Évjárat: 2002 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!