0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Akkor jó, ha pukkan - horpadásjavítás házilag

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű, gyakorlatilag bárkinek ajánlott.

%KA%Nem sokkal komolyabb, mint egy gyerekjáték, nem is túl drága, 5785 forint a BGS horpadásjavító készlete, ám pontszerű és hosszúkás horpadásokhoz is van hozzá kihúzófej. Ha gyári fényezésű autónkon van sérülés, mindenképp érdems kipróbálni%KA%

Nem sokkal komolyabb, mint egy gyerekjáték, nem is túl drága, 5785 forint a BGS horpadásjavító készlete, ám pontszerű és hosszúkás horpadásokhoz is van hozzá kihúzófej. Ha gyári fényezésű autónkon van sérülés, mindenképp érdems kipróbálni

Amikor megvettem az akkor közel 10 esztendős Toyota Priusomat (közel 3 évvel ezelőtt) első tulajtól, gyári fényezéssel, az egyben azt is jelentette, hogy élete összes kisebb-nagyobb karcolásával kaptam meg. A kereskedő volt annyira korrekt, hogy az e-mailen keresztül (tehát a legkevésbé hatékonyan) folytatott alku közepén elárulta: az autót körbejárva felfedezett egy kisebb horpadást és némi horzsolást az első sárvédőn, így engedett 175 eurót a vételárból. Ennek tükrében nem zavart, hogy a hátsó lökhárító oldalán volt egy jóval nagyobb horzsolás is. Amikor hazaértem az autóval (1500 kilométert levezetve, tempósan haladva és mégis 4,8 l/100 km fogyasztással), feleségemnek leszögeztem, hogy az apró sérüléseket nem leszek hajlandó megcsináltatni. Ő nagyjából nem is látta őket, ugyanis néhány hónappal később hívott fel riadtan, hogy van egy durva meghúzás a hátsó lökhárító jobb oldalán, igen, az amivel vettük az autót. Most viszont tesztre kaptunk egy horpadásjavítót a Kauffertől, ki kellett próbálnom.

%KA%Eredetileg három ragasztórúd jár a készlethez, továbbá a két húzóláb/húzófej, az azokhoz való állítható tappancsos keresztsín és a szárnyas anya, valamint persze a hevítőpisztoly, 20 ml leválasztószer és egy ütőcsap, amivel (kalapács segítségével) visszanyomhatjuk a lemezt, ha túlhúznánk%KA%

Eredetileg három ragasztórúd jár a készlethez, továbbá a két húzóláb/húzófej, az azokhoz való állítható tappancsos keresztsín és a szárnyas anya, valamint persze a hevítőpisztoly, 20 ml leválasztószer és egy ütőcsap, amivel (kalapács segítségével) visszanyomhatjuk a lemezt, ha túlhúznánk

%KA%Hevítés közben és után is érdemes zacskóra tenni a ragasztópisztolyt, kicsit ugyanis nyáladzik, a kihúzófejet úgy kell a lemezre helyezni, hogy ne tövig nyomjuk rá. Néhány másodperc alatt köt a ragasztó, 10 másodperc elteltével már szilárd, húzható%KA% %KA%Hevítés közben és után is érdemes zacskóra tenni a ragasztópisztolyt, kicsit ugyanis nyáladzik, a kihúzófejet úgy kell a lemezre helyezni, hogy ne tövig nyomjuk rá. Néhány másodperc alatt köt a ragasztó, 10 másodperc elteltével már szilárd, húzható%KA%

Hevítés közben és után is érdemes zacskóra tenni a ragasztópisztolyt, kicsit ugyanis nyáladzik, a kihúzófejet úgy kell a lemezre helyezni, hogy ne tövig nyomjuk rá. Néhány másodperc alatt köt a ragasztó, 10 másodperc elteltével már szilárd, húzható

A mindössze 5785 forintért kínált BGS horpadásjavítót nehéz elsőre komolyan venni, szinte gyerekjátéknak tűnik, pedig valójában épp elég profi. Korrekt, hogy már dobozán hirdeti: csak gyári fényezéshez. Nem azért, mert az újrafújt elemet ne tudná kihúzni, hanem azért, mert arról a fényezést is lekaphatja. A horpadásjavító-készlet ugyanis alapvetően egy apró menetes szárra épített korong, amit a hozzá kapott hőpisztollyal hevített ragasztóval cuppanthatunk a horpadás közepére. Utána felhelyezzük a flexibilis talpakra rakott, állítható fesztávú, de kellően masszív fém keresztsínt rá, majd egy jól megfogható külsejű szárnyas anyával a korongot a ráragasztott lemezzel együtt kihúzzuk. Ez ugyebár az elmélet.

%KA%Ragasztás előtt természetesen nem maradhat el a felület tisztítása és zsírtalanítás, én nagynyomású mosót, törlőrongyot és féktisztítót használtam − ezek persze nincsenek a készletben%KA%

Ragasztás előtt természetesen nem maradhat el a felület tisztítása és zsírtalanítás, én nagynyomású mosót, törlőrongyot és féktisztítót használtam − ezek persze nincsenek a készletben

A gyakorlathoz viszont hozzá tartozik, hogy ragasztás előtt zsírtalanítjuk a felületeket (a legegyszerűbb féktisztítóval), a pisztolynak áramot kell adjunk, majd 10-15 perc hevítést ír az útmutató, elárulom, 5-7 perc is elegendő volt még 10 Celsius fokos levegő mellett is. Kezdtem a szépítést a bal hátsó sárvédő apró, de éles közepű, tán esernyő-nekicsapástól származó pontszerű horpadásával. Kétszeri próbálkozásra tudtam rajta segíteni, de azért az éles, fénysérült és minden bizonnyal némileg már megnyúlt közepét nem tudtam tökéletesen meggyógyítani. Viszont rosszabb se lett, mint volt, a leszedéshez adott folyadékkal a ragasztót gyengítve a talpat és a maradék ragacsot is le tudtam venni. A kaparászást persze óvatosan ajánlott csak végezni (bár a készletben egy műanyag spakli is van ehhez), tanácsosabb polírozással befejezni.

%KA%Munkában a horpadásjavító, a fejen lévő cérnányi ragasztósallangok kézzel letörölhetők, a lényeg viszont a tappancsokra ültetett sín, amin a szárnyas anyát tekerve kihúzhatjuk a lemezre cuppantott fejet, így a horpadást%KA%

Munkában a horpadásjavító, a fejen lévő cérnányi ragasztósallangok kézzel letörölhetők, a lényeg viszont a tappancsokra ültetett sín, amin a szárnyas anyát tekerve kihúzhatjuk a lemezre cuppantott fejet, így a horpadást

%KA%Előtte, utána − kicsi, pontszerű horpadásnál nehéz látványos javulást elérni, de annyit pont lehet, hogy még kevésbé legyen feltűnő a sérülés%KA% %KA%Előtte, utána − kicsi, pontszerű horpadásnál nehéz látványos javulást elérni, de annyit pont lehet, hogy még kevésbé legyen feltűnő a sérülés%KA%

Előtte, utána − kicsi, pontszerű horpadásnál nehéz látványos javulást elérni, de annyit pont lehet, hogy még kevésbé legyen feltűnő a sérülés

%KA%Leszedéskor figyelni kell, hogy a spaklival ne karcoljuk túlságosan a lemezt. A ragasztó nagyját lekaparva a polírozás tökéletes befejezés%KA%

Leszedéskor figyelni kell, hogy a spaklival ne karcoljuk túlságosan a lemezt. A ragasztó nagyját lekaparva a polírozás tökéletes befejezés

Nem állítom, hogy nagyon komoly javulást értem el hátul, de az kiderült, hogy a rendszer van annyira jó, hogy rá merjek menni a jobb első sárvédőre, ami nagyon faramuci helyen, az első ajtó mellett viselt egy komolyabb horpadást. Ahhoz képest, hogy hátul mit szenvedtem, itt a nagyjából fél centi mély, de jó nagy felületen elterülő, ráadásul a gyári ívvasalásba is belerondító horpadást úgy húzta ki a horpadásjavító, hogy egy pukkanás kíséretében le is esett a lemezről. Logikus, hiszen visszagörbült a lemez. Még egy-két ragasztással finomítottam rajta, aztán az utolsónak vélt ragasztó lekaparászásakor némileg vissza is horpasztottam a lemezt, naná hogy akkor is pukkant, a fene egye meg! De én nem hagytam magam, illetve a sárvédőt, meg a horpadást, hogy az győzzön. Rámentem annak közepére ismét, és szinte gyári szintre tudtam hozni a korábban sérült lemezt. Minél nagyobb horpadás van tehát az autónkon, annál látványosabb javulást tudunk elérni a horpadásjavítóval. Bevetése gyári fényezésen biztosan rizikómentes, újrafújt lemezen már kockázatosabb, de azért ott sem elvetendő.

%KA%Elöl sem volt olyan mértékű horpadás, hogy az látványos legyen, de a kép közepén azért látható némi fénytörés a karcolt, horzsolt felületen is%KA%

Elöl sem volt olyan mértékű horpadás, hogy az látványos legyen, de a kép közepén azért látható némi fénytörés a karcolt, horzsolt felületen is

%KA%Nehezítette a javítást, hogy a horpadás a gyári vasalásba is belelógott, ezért nem a hosszúkás, hanem a korongos kihúzót használtam, a végeredmény viszont egész jó lett. Már csupán egy horpadás kiszedésénél megéri árát a BGS horpadásjavító%KA% %KA%Nehezítette a javítást, hogy a horpadás a gyári vasalásba is belelógott, ezért nem a hosszúkás, hanem a korongos kihúzót használtam, a végeredmény viszont egész jó lett. Már csupán egy horpadás kiszedésénél megéri árát a BGS horpadásjavító%KA%

Nehezítette a javítást, hogy a horpadás a gyári vasalásba is belelógott, ezért nem a hosszúkás, hanem a korongos kihúzót használtam, a végeredmény viszont egész jó lett. Már csupán egy horpadás kiszedésénél megéri árát a BGS horpadásjavító

Az 5785 forintos készlethez 3 darab ragasztórúd jár, ez elvileg 12 bevetésre alkalmas. Én sok bénázással egy rudat el is használtam, de 5-6 ragasztásom biztosan volt. Jó hír, hogy 3068 forintért kapható 10 darab további rúd, amivel aztán pláne nagyon megérős a készlet. Mivel a horpadásjavító már egyszeri bevetésnél is behozza árát, sőt, annak többszörösét is, abszolút ajánlott a beszerzése. Nekem ugyebár 175 eurót (több mint 50 ezer forintot) engedett autóm árából a kereskedő a most nagyjából javított sérülés kapcsán − horpadás már alig maradt, a fényezés persze már nem volt teljes mértékben polírozással javítható. De ennyi hiba tényleg kell az autóra, különben még a végén jönne valami komolyabb.

Ez is érdekes lehet:
 

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...

A rendőrség és a honvédelmi szervek számára 45 milliárd forintért vesz autókat az állam

Legutóbb zömében Audikat, Mercedeseket, Skodákat vásárolt az állam - csakis turbós benzinmotorral...

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet...

Mérföldkő az elektromos autózásban: 5 perc töltéssel közel 500 kilométeres hatótáv

Áttörés következhet be a villanyautózás világában. Úgy tűnik, hogy hamarosan 5 percnyi töltés...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada...

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

octi írta: 2 hete

Ez tipikusan egy,az ezermester magyar emberek piacára készült termék.Elgondolkodtató, hogy kis hazánkban miért kelendő egy ilyen termék.A válasz egyszerű:mert szarul élünk.Kötve hiszem, hogy egy normális javítás ezzel megvalósítható lenne és azt is kötve hiszem, hogy 2000ft-ból megcsináltat valaki egy horpadást...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Krogergo írta: 1 hónapja

Nincs értelme ilyennel foglalkozni! Ez eléggé a kacat kategória, amivel még egy profi sem tudná tökéletesre megcsinálni, nem hogy egy házi barkácsoló. Felénk (Győr) 2000Ft-ot kérnek egy horpadás rendberakásáért. De egy nagyobb ,,műtétnél" ahol az egész autón elemenként van kb. 2 ajtó rányitás, meghúzás, vagy egy enyhébb jégkár, stb. az is mindig belefért 10-15ezer Ft-ba. És az tökéletes is lesz, mint újkorában, észrevehetetlen! Ez az összeg eltörpül egy autó ára mellett. Megéri eladás előtt is, vagy ha valaki épp vett, és nem szeretné nézegetni évekig.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityeszke írta: 1 hónapja

Én próbáltam hasonló eszközzel horpadást kiszedni (ebay->1200 Ft). Egészen jól kikozmetikázta, de tökéletes közel sem lett. Nekem sajnos eltört a "híd" mivel elég gagyi műanyagból volt, ez komolyabbnak tűnik. Ennyi pénzt simán megér. Ja, és nem kell megijedni a hangjától... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
4x4 írta: 1 hónapja

Ha féktisztítóval megfújon a végén a ragasztót, simán egy darabban lejön és nem kell kaparásznod!

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 1 hónapja

Csak óvatosan a reklámízű cikkel. Én már rendeltem a Kauffertől ezen az oldalon agyondicsért, "fantasztikus" kárpittisztítót, ami hát sajnos nagyon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 1 hónapja

Jópofa cucc, nézegettem már én is. Kíváncsi lennék rá, hogy a kisebb viszont élesebb rányitásokat is ki lehet-e szedni vele, vagy az ilyen jégkár jellegű horpadásokat.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

15 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

3 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Használtautó.hu

BMW 3-AS SOROZAT 320d xDrive (Automata) M PACKET!!! Sérülésmentes!!!

BMW 3-AS SOROZAT 320d...

Ár: 8.490.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi Style ÚJ TÉLI GUMI! 4WD! SZERVIZKÖNY

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRD...

Ár: 1.589.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 160 Classic EURO5 KLÍMA ALU+TÉLI KERÉK BlueEffic

MERCEDES-BENZ A 160 Cl...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!