A DS a Formula E technológiáját viszi a közutakra
A DS kétségtelenül a Formula E legsikeresebb csapatai közé tartozik. 2018 óta van jelen a szériában gyári csapatként a francia márka, azóta 2 egyéni és 2 konstruktÅ‘ri cÃmet is bezsebeltek, a múlt szezonban pedig a harmadik helyen zártak a bajnokságban. A DS volt az elsÅ‘ prémiummárka, mely csatlakozott a viszonylag "fiatal" sportág mezÅ‘nyéhez, de a gyári alakulatok között is az elsÅ‘k között lépett be a szériába. A most bemutatott E-tense Performance a Formula E technológiáját hivatott átültetni a közutakra.
Nem mindennapi a menetfények elrendezése a most bemutatott tanulmányautón, de a DS kiemelte, a jövőben több modellen is találkozhatunk majd vele
Az alapokat egy karbonvázra épÃtette a francia gyártó versenycsapata, a futóműveket pedig egyenesen a Formula E-bÅ‘l épÃtették az autóba. Az E-tense Performance két hajtásláncot kapott; az összteljesÃtmény 600 kilowatt (elöl 250, hátul 350 kilowattos motor dolgozik), Ãgy a négy keréken 815 lóerÅ‘ és 8000 newtonméter teljesÃtmény összpontosul. Természetesen az erÅ‘forrásokat is a pályáról épÃtette az autóba a DS, Ãgy az energiavisszanyerés is rendkÃvül hatékony; a franciák állÃtása szerint az autó lefékezésére az energiavisszanyerÅ‘-rendszer önmagában is alkalmas, de természetesen tárcsafékek is találhatóak a Performance alatt. Az energiát tároló akkumulátort pedig egy karbon-alumÃnium kompozit házban helyezték el, melyet közösen fejlesztett a francia gyártó a Saft csapatával.
A DS-nél nem zárkóznak el attól sem, hogy a jövÅ‘ben sorozatgyártásban készÃtsék a E-tense Performance-t
A DS kiemelte, hogy az autó elejének formavilágát minden bizonnyal továbbviszik majd más modellekre is, melyeket hamarosan bemutathat a márka. Érdekesség, hogy az autón összesen 800 LED dolgozik a fényszórókban. Ahogyan a kaszti, úgy a beltér is egyértelműen teljesÃtményspecifikus; a kagylóülések és a Formula E-t idézÅ‘ kormány egyértelműen a teljesÃtmény maximalizálására utalnak, olyannyira, hogy a modell tesztelését nem más fogja végezni, mint António Félix da Costa és Jean-Éric Vergne, a márka két Formula E pilótája.
A vállalat igazgatója, Thomas Chevaucher szerint, a "mozgó laboratórium" számos innovatÃv fejlesztést segÃthet elÅ‘