Kötelezőkampány: díjemelkedés és néhány új kedvezmény
A Netrisk által üzemeltetett rendszerekben már vasárnap délutántól lehet kalkulálni az új tarifákkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A várakozások szerint díjemelkedést hozott az idei kgfb-kampány. Van természetesen néhány új kedvezmény, a károkozóknak komoly pótdíjak.
Jelentős strukturális változás a korábbi tarifákhoz képest nem tapasztalható, meghatározó hatású új kedvezményt a biztosítók nem alkalmaznak, de természetesen van néhány új árcsökkentési lehetőség. A nemzetközi szállítmányozással foglalkozó cégek járművei számára az idén megjelent egy új, eurós díjfizetéshez kapcsolódó kedvezmény (a forint stabilitásán múlik, hogy az végül a biztosítónak vagy a szerződőnek hoz-e majd megtakarítást). A személyautók esetében ugyanakkor az együttkötési kedvezményen kívül idén is elsősorban az éves díj egyösszegű befizetésével, bankszámláról történő fizetéssel, illetve elektronikus kommunikáció vállalásával érhető el a legnagyobb mértékű kedvezmény (ezek mértéke egyenként a 10, de esetenként akár a 25 százalékot is elérheti, ugyanakkor a biztosítók általában 25-50 százalék közötti értéken kedvezményplafont érvényesítenek).
A bónuszbesorolást is érintő kárt okozók továbbra is nem kívánt ügyfélnek számítanak: számos biztosító az ilyenkor megszokott, két szintet érintő bónuszvesztés mellé jelentős, akár 100 százalékot is meghaladó pótdíjat is terhel ezekre az ügyfelekre, akiknek a megajánlott új díja így a korábbinak akár két-háromszorosa is lehet. Bár a díjtarifák csak vasárnap hajnalban váltak teljes körben megismerhetővé, a Netrisk.hu oldalain, így az általa kiszolgált netrisk.hasznaltauto.hu[/url] címen már vasárnap délutántól elvégezhető a díjak teljes körű összehasonlítása csakúgy, mint az ehhez kapcsolódó felmondási és szerződéskötési lehetőségek.
Noha néhány biztosító már a kampány kezdetéig megküldte meglévő ügyfeleinek a jövő évre ajánlott díjait, ezeknek a díjértesítő leveleknek törvény szerint november 11-éig (legkésőbb az évforduló előtt 50 nappal) kell megérkezniük az ügyfelekhez, akiknek ezen információk ismeretében legkésőbb december 1-je éjfélig van lehetőségük jelenlegi szerződésük felmondására. Fontos tudni azt is, hogy a kampányban érintett mintegy 2 millió autós közül azok, akik díjkedvezmény fejében korábban elektronikus kapcsolattartást választottak, a díjértesítőt ne a postaládájukba, hanem a biztosító számára megadott e-mail címre várják.