30-as zónák és 300 új trafi: zöld utat kapott a BKK tervezete!

Az elkövetkező években teljesen megváltozik a budapesti közlekedés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fővárosi Közgyűlés június 28-án, szerdán elfogadta a BKK szakértői által összeállított Közlekedésbiztonsági stratégiát. Ennek köszönhetően elkészülhet az ahhoz kapcsolódó részletes cselekvési terv, és kezdődhet a terv megvalósítása.

Az elmúlt 10 évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben. A BKK ezért megalkotta Budapest Közlekedésbiztonsági stratégiáját, amelynek célja – az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban – hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a közúti közlekedés halálos áldozatainak számát a fővárosban. A Fővárosi Közgyűlés szerdán elfogadta ezt a stratégiát, így elkezdődhet a kapcsolódó cselekvési terv kidolgozása, valamint az intézkedési csomag teljes körű megvalósítása.
Hirdetés

Ennek keretei közt az elkövetkező években 300 traffipaxból álló, éjjel–nappal működő sebességmérő hálózat épül ki Budapest-szerte; a budapesti út- és utcahálózaton mindenhol csökkentik a sebességhatárokat, illetve duplájára növelik a 30-as zónával vagy a lakó-pihenő övezetekkel védett lakóterületeket.

Mindemellett több gyalogátkelőt létesítenek, a már meglévőket pedig felújítják, digitális sebességkorlátozást kapnak a rollerek, a jelentős holttérrel rendelkező, fővárosi tulajdonban lévő buszokat és teherautókat a legmodernebb biztonsági felszerelésekkel látják el, valamint oktatási és szemléletformáló programokat indítanak felnőtteknek és gyermekeknek. „A stratégia előkészítésekor a budapestiek, a releváns szakmai szervezetek mellett minden kerület önkormányzatával is egyeztettünk, figyelembe vettük a véleményüket” – nyilatkozta Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója. Hozzátette: „Az elfogadott stratégia részét képező közúthálózati és kerékpáros-úthálózati terv készítése során minden kerület önkormányzatával sikerült közös nevezőre jutnunk. Ezért biztos vagyok abban, hogy amikor majd a hálózati tervek alapján elindul a konkrét útszakaszok tervezése és megvalósítása, akkor a műszaki megoldásokban is sikerül megegyeznünk, mivel a célunk közös!”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?