Kicsit crossoveres, kicsit kupés, de igazából szedán ez
Az autóiparban már évek óta olyan hatásvadász kifejezések számÃtanak kulcsszavaknak, mint a mobilitás. Lényegében nagyrészt ugyanúgy autózás lesz ez is, csak fÅ‘ként elektromos, illetve valamivel többen használják majd az autómegosztó szolgáltatásokat vagy a taxikat. Az autógyártóknak meg kell mutatniuk, hogy Å‘k bizony a változás élén állnak, ezért számos újdonságukat a mobilitás jelszóba sűrÃtve mutatják be, többen pedig önálló almárkákat, leányvállalatokat is indÃtanak ebben a témában. A Renault és a Jiangling Motors közös vállalkozása, a Mobilize is ebben a piaci szektorban tevékenykedik, 3 évvel ezelÅ‘tti megalapÃtása utána pedig végre kézzel fogható járművet is felmutathatnak, mert a Müncheni Autószalonon (illetve már azt is "mobilitási" kiállÃtásnak hÃvják...) mutatkozik be elsÅ‘ modelljük, a Limo.
ElölrÅ‘l fedezhetÅ‘ fel leginkább a kÃnai partnerkapcsolat hatása
A Mobilize Limo egy kisméretű elektromos szedán, amit kifejezetten a taxisoknak, járműkölcsönzéssel foglalkozóknak, vagy az egyre inkább elterjedÅ‘ autómegosztóknak szánnak. A városi utasszállÃtásban dolgozóknak egyre fontosabb egy zéró emissziós jármű, mert több nagyvárosban is korlátozni fogják a belsőégésű motoros autók behajtását, a Renault szerint pedig a Mobilize Limója 450 km-es hatótávjával bÅ‘ven lefedi egy vállalkozó napi menettávját. Az utasokat megnyerÅ‘ külsÅ‘ dizájn praktikus, az utasszállÃtásra tervezett belsÅ‘t rejt: könnyen tisztÃtható bÅ‘rhatású felületek, USB aljzatok, tágas utas- és csomagtér. A sofÅ‘rre is gondolt a Mobilize, elöl hatalmas érintÅ‘képernyÅ‘ foglal helyet, amire kivetÃthetÅ‘ az okostelefon képe (ez hasznos lehet azoknak, akik saját eszközükrÅ‘l használják a navigációt), a Mobilize alkalmazásával távolról ellenÅ‘rizhetÅ‘k a jármű alapfunkciói, illetve a Renault-kból ismert vezetéssegÃtÅ‘ rendszerek armadája is elérhetÅ‘.
Minden a sofÅ‘r rendelkezésére áll a hatékony utasszállÃtáshoz
A Limo másik erÅ‘ssége a taxisok számára a rugalmas elÅ‘fizetéses rendszer, a Mobilize elsÅ‘ modellje csak Ãgy lesz elérhetÅ‘. Ennek köszönhetÅ‘en nincs szükség nagyobb tÅ‘ke felhalmozására és lekötésére az utasszállÃtásba kezdÅ‘knek, mert havidÃjas alapon tudják majd igénybe venni a Limót. Több finanszÃrozási modellt is terveznek majd, melyek az ügyfél fuvarozási paramétereihez igazodnak. SÅ‘t, az elÅ‘fizetés részeként lehet majd karbantartási és töltési szolgáltatásokat is megvásárolni. Utóbbival kapcsolatban fontos még tudni, hogy gyorstöltÅ‘vel 240 km-nyi hatótáv pakolható a 60 kWh-s akkumulátorba, ami a villanymotoron keresztül 150 lóerÅ‘t és 220 Nm-es forgatónyomatékot ad le, a 0-100 km/h-s sprint 9,6 mp, a végsebesség 140 km/h. Münchenben fog elÅ‘ször bemutatkozni a Mobilize Limo a Renault standján, jövÅ‘re pedig már szeretnék az elsÅ‘ példányokat el-, avagy inkább bérbe adni.