Az új Niro EV légellenállási együtthatója 0,29
Nagy várakozások elÅ‘zik meg az új Niro piaci debütálását, hiszen a kifutó modell a Kia harmadik legnépszerűbb tÃpusa az aktuális kÃnálatban. Ráadásul az új generáció egyik feladata az is, hogy segÃtsen a márka környezettudatos járműveinek értékesÃtési darabszámát kétmilliósra hizlalni 2030-ig.
Figyelemfelkeltő formát rajzoltak neki
A 4420 mm hosszú, 1825 mm széles és akár 1570 mm magas, alapjaiban friss tervezésű Niro a Kia ‘K’ padlólemezének harmadik generációját használja. Ezzel a padlólemezzel az autó arányai is megváltoztak, utastere jelentÅ‘sen tágasabb lett. A műszerfalon két nagyfelbontású, 10,25 col képátlójú kijelzÅ‘ kapott helyet. A head-up kijelzÅ‘ is nagyméretű, képátlója 10 col, és a menetadatokon kÃvül a biztonsági asszisztensrendszerek (ADAS), valamint a navigáció információit is képes a vezetÅ‘ elÅ‘tti szélvédÅ‘felületre vetÃteni. Emellett a Niro EV használói a Kia Connect rendszerén keresztül távolról is nyomon követhetik és szabályozhatják is a töltést, beállÃthatják a navigációt (online), szinkronizálhatják naptárukat, és olyan funkciókat is elérhetnek, mint a töltÅ‘pontok keresése, az élÅ‘ idÅ‘járás és a valós idejű forgalmi információk.
A 2720 mm-es tengelytáv és a megváltozott arányok kényelmes utasteret és nagyméretű csomagteret Ãgérnek
Továbbá az utastéri anyagok is a fenntarthatóság jegyében születtek. A tetÅ‘kárpit alapanyaga újrahasznosÃtott tapéta, az ajtókárpitok alacsony illékony szerves vegyületet tartalmazó festéssel készülnek, a Vegán-műbÅ‘r üléshuzatok pedig eukaliptusz rostokból készÃtett cellulóz-alapú Tencelt tartalmaznak. A csomagtér padlója 75%-ban újrahasznosÃtott szálakból áll, a mérete egyébként alapból 475 literes, de a villanyhajtású változatnak az orrában is található 20 literes tároló. A hibrid és a plug-in hybrid modellek csomagtere sorrendben 451 illetve 348 literes, a hátsó ülések elÅ‘redöntésével pedig 1445 és 1342 literre bÅ‘vÃthetÅ‘. A Niro EV maximális csomagbefogadó képessége 1392 liter.
A műszerfal kialakÃtása is követi a divatot
Mivel háromféle hajtáslánc közül lehet választani - sÅ‘t, ha az öntöltÅ‘ és konnektoros hibrideket külön kezeljük, akkor négyféle közül - szinte bármilyen életstÃlushoz található megfelelÅ‘ modellváltozat. A plug-in hybrid és a hibrid Niro hajtásában a Smartstream-motorcsalád 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzines egysége dolgozik együtt egy villanymotorral. Az öntöltÅ‘ hibrid esetében 32 kW teljesÃtményű, a PHEV-ben 62 kW az ereje. Érdemes megemlÃteni, hogy az a hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóból hiányzik a hátramenet hagyományos fogaskerék-áttétele, s ez önmagában 2,3 kilós tömeg-megtakarÃtást eredményez. A tolatás ugyanis a villanymotor feladata. Az öntöltÅ‘ hibrid rendszerteljesÃtménye egyébként 141 lóerÅ‘, mÃg a PHEV összesen 183 lóerÅ‘t ad és 65 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtással.
Sima belsőégésű motoros, öntöltő hibrid, PHEV és EV is elérhető lesz az új Niróból, akárcsak az elődjéből
A Niro EV-ben 201 lóerÅ‘s a villanymotor, 225 Nm forgatónyomaték kÃséretében, hatótávolsága pedig 463 km. Végsebessége 167 km/h, gyorsulása pedig 7,8 másodperc 100 km/h tempóra. 64,8 kWh kapacitású akkumulátora egyenáramú töltéssel 43 perc alatt tölthetÅ‘ 10-rÅ‘l 80 százalékra. Ráadásul hidegben, az autó akkumulátorfűtÅ‘ rendszere automatikusan - a navigáció adatai alapján - elÅ‘melegÃti az akkut, amennyiben a beállÃtott cél egy töltőállomás, Ãgy gyorsabb a töltés. Az új Niróhoz alapáras a CCS töltÅ‘csatlakozó, ám ezt a bizonyos alapárat egyelÅ‘re még nem árulták el.
Ötletes a C-oszlop eltérÅ‘ szÃne