Mechanikus hibridhajtás a svédektől

Lendkerekes KERS-t fejleszt a Volvo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Williams Forma–1-es csapatának ötletét valósítja meg hamarosan a Volvo, az utcai autóiba épített lendkerekes KERS-szel.

Három évvel ezelőtt ismerhettük meg a KERS-t (Kinetic Energy Recovery System - Mozgási Energia Visszanyerő Rendszer) a Forma–1-ben, és míg a legtöbb csapat az utcai hibridhajtáshoz hasonló rendszert fejlesztett, a Williams lendkerékkel kísérletezett. Ezt ugyan nem vetették be a versenypályán, de a technológia annyira sikeres lett, hogy külön céget hoztak létre különböző energia-visszanyerő rendszerek készítésére. Legutóbb a Porsche 918 RSR-ben használták a Williams lendkerekes energia-visszanyerőjét.

A Volvo is ezt a megoldást választotta, ők azonban utcai autóba akarják beépíteni a lendkerekes KERS-et. Működési elve egyszerű, fékezéskor az autó hátsó kerekei egy akár 60 ezres percenkénti fordulatra is képes lendkereket forgatnak meg. Újrainduláskor ez a lendkerék segít a hátsó kerekek megmozdításában és az autó gyorsításban.
A Volvo szerint a rendszerrel akár 20 százalékos fogyasztáscsökkentés is elérhető, továbbá a KERS-el szerelt négyhengeres autók a hathengereseket idézhetik. Természetesen a lendkerékkel sokáig nem lehet tárolni az energiát, így e rendszer leginkább a városi dugókban, a gyors egymás utáni megállásoknál és gyorsításoknál (vagy épp a versenypályán) élvezhető ki. Viszont lényegesen olcsóbb és könnyebb, mint az elektromos hibridhajtás.
Az ígéretek szerint még az idén elkezdik a rendszer tesztelését, a sorozatgyártás pedig egy-két éven belül elindulhat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?