Kompakt inváziót indított a tengerentúlon a Hyundai

Megjött a ferdehátú és a kétajtós Elantra - Amerikába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Chicagói Autószalonon debütált Elantra GT néven a nálunk i30-ként forgalmazott ötajtós, a kétajtóst simán Elantra Coupénak nevezik.



A Chicagói Autószalonon a Hyundai bemutatta a kompakt méretű, eddig csak négyajtós karosszériával forgalmazott Elantra GT névre keresztelt ötajtós ferdehátú, valamint kétajtós Coupe változatait. A GT valójában nem más, mint az Európában i30 néven forgalmazott modell tengerentúli változata, melyet Amerikában 148 lóerős, 1,8 literes soros négyhengeressel forgalmaznak, ami hatfokozatú kézi vagy automata váltón keresztül adja át 178 Nm-es nyomatékát az első kerekeknek. Az 57%-ban ultranagy és nagyszilárdságú acélból épített modell önsúlya 1263 kg automata váltós kivitelben, azaz igen jó munkát végeztek a koreai mérnökök.
Hirdetés

A tengerentúli igényekhez igazodva igen bőséges alapfelszereltséggel kerül piacra az autó: hűthető kesztyűtartó, fűtött első ülések, motorosan 10 irányban állítható sofőrülés, gazdag bőrözés, automata fényszórók, Bluetooth-kapcsolat és hét légzsák szerepel a nyáron piacra kerülő Elantra GT alapáras listáján.

Nem elégedett meg ennyivel a koreai gyártó, az Elantrával megpróbálnak a kupépiacon is sikereket elérni, s ezzel megkeseríteni a kétajtós Honda Civic helyzetét. A lapos vonalvezetésű Elantra Coupe közel másfél centivel hosszabb a négyajtósnál, tengelytávja pedig hosszabb, mint a közvetlen konkurensnek tekintett Civicé, ennek megfelelően a Hyundai kiemeli az autó tágas utasterét.
A GT-ben is dolgozó 148 lóerős négyhengeressel a Coupe erősebb is vetélytársánál, ennek ellenére kézi váltóval takarékosabb nála, míg az automaták számainak összehasonlításakor azonos fogyasztási adatokat látunk. Az alapváltozatot GS, a teletömött csúcsverziót SE néven dobják piacra, előbbit 16, utóbbit 17 colos felnikkel. Az SE egyedi hátsó spoilert, keményebbre hangolt futóművet, opcióként pedig érintőképernyős navigációt is kap, és hátrafele figyelő kamerát lehet hozzá rendelni. Az utastér fekete vagy szürke színben pompázik, de kívülről hétféle fény közül választhatnak a megrendelők, ezek közül három csak a kétajtóshoz kapható.
Egyelőre nincs információnk azzal kapcsolatban, hogy a Hyundai Európában is bevezeti-e az Elantra kupét, de az az érzésünk, hogy a dinamikusabb karosszéria-változatot megtartják az amerikai piacnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?