Nem kap hátizsákot a Lancia Thema

Nem lesz Lancia Thema kombi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak nevével tér vissza teljes mértékben a Lancia Thema, a kombi karosszéria ugyanis kimarad a Chrysler-alapú olasz prémiummodell kínálatából.

A Fiat-Chrysler fúzió eddig érdekes modelleket hozott, többek között az amerikai "gengszterlimuzin", a Chrysler 300 átmaszkírozásával született meg a Lancia Thema reinkarnációja, amely a különleges formavilágú Thesist váltja az olaszok kínálatában.
A modell európai konfigurációja már ismert, az ötméteres, a Lanciákra jellemző könnyedséget hírből sem ismerő típust kétféle dízel, és egyféle benzinmotorral hozzák forgalomba. Utóbbi ugyancsak amerikai eredetű: a 3,6 literes, Chrysler Pentastar V6 elnevezésű egység 286 lóerővel, 340 Nm forgatónyomatékkal és német ZF gyártmányú, 8 fokozatú automataváltóval jellemezhető. A dízeleknél a VM Motori és a Fiat közös fejlesztése található a gépházban, a 3,0 literes Multijet II V6 azonban kétféle teljesítménylépcsőt kínál, 190 és 240 lóerővel, illetve 440 és 550 Nm nyomatékkal.
Hirdetés
A vegyesvállalat vezetői azonban most bejelentették, bár az 1984 és 1994 között gyártott Lancia Thema létezett kombi karosszériával, ezt a mostani generációnál nem tervezik bevezetni, mert a donorként szolgáló Chrysler 300 nagy rakterű változata iránt nem jelentős a kereslet. Az olaszok szerint sokkal fontosabb, hogy a szintén a Chrysler-csoporthoz tartozó Jeep segítségével majd összkerékhajtás kerülhet a Thema alá, továbbá a dízelekben szolgáló ötfokozatú, W5A580 jelű automataváltó helyébe léphet a ZF nyolcgangos (8R45) szerkezete.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?