Sok-sok pénz jut közútfejlesztésre 2020-ig
Több mint 2460 milliárd forint fordÃtható közútfejlesztésre 2020-ig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint 2460 milliárd forint fordÃtható a közúthálózat fejlesztésére 2020-ig, közel a felét az Európai Unió finanszÃrozza.
GyÅ‘rött e héten adták át a várost keletrÅ‘l elkerülÅ‘ út második, 3,8 kilométeres szakaszát. Panna Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) külgazdasági ügyekért felelÅ‘s helyettes államtitkára itt jelentette be, hogy 2020-ig 2460 milliárd forint jut a közúthálózat fejlesztésére. EbbÅ‘l 1279 milliárd forintot hazai, 1181 milliárdot uniós forrás fedez. A nehezen felfogható összegbÅ‘l állÃtólag mintegy ezer kilométer új, négysávos autópálya és gyorsforgalmi út épül meg. A helyettes államtitkár felidézte, hogy a kormány 2014-ben fogadta el a 2030-ig szóló Nemzeti Közlekedési Infrastruktúrafejlesztési Stratégiát, amelynek kiemelt célja, hogy valamennyi autópálya kiérjen az országhatárra, a megyei jogú városokat pedig gyorsforgalmi utakkal kössék össze a sztrádákkal. Úgy fogalmazott, hogy a kormány eltökélt azon útfejlesztések iránt, amelyek egy régió, egy város gazdaságát erÅ‘sÃtik, mert a mai gazdasági környezetben alapvetÅ‘ elvárás, hogy közúton megközelÃthetÅ‘ legyen a terület.
A most átadott 3,8 kilométeres, kétszer egysávos út 3,3 milliárd forintból épült meg, a korábban megépült 4,4 kilométer hosszú szakaszhoz kapcsolódva Gönyűt és Nagyszentjánost köti össze az M1-es autópályával. A három ütemben megvalósuló, összesen 13,4 kilométeres út 2018 elejére készül el és összeköti az M1-es autópályát a 14-es úttal, ezáltal könnyebben lesz megközelÃthetÅ‘ Szlovákia. A harmadik, 5,2 kilométeres szakaszhoz egy új hÃd is kapcsolódik a Mosoni-Dunán, amikor elkészül a 813-as számú út harmadik üteme is, GyÅ‘r észak-keleti részébÅ‘l is könnyedén, a városon áthaladás nélkül lesz elérhetÅ‘ Szlovákia és Budapest, ezáltal ez a városrész is bekapcsolódhat a megyeszékhely vérkeringésébe, új vállalkozásokat vonzhat. A harmadik ütem munkálatai várhatóan 2017 év elején kezdÅ‘dnek.
Igazából nem is a millió kellemetlenséggel kezdődik, hanem kormánytól függetlenül a lopással.
Én a finneknél láttam olyan útfelújÃtó konvojt, ami kb 100m hosszan gépekbÅ‘l állt és ahogy lassan haladt úgy rakta rendbe az utat. Az elsÅ‘ gép marta fel a felületet, középen valahogy a felmart aszfaltot újrakeverték bitumennel, a végén pedig az úthenger ment. Itthon ha valaminek nekiállnak az fél év lezárással kezdÅ‘dik és millió kellemetlenséggel.
Ezzel amúgy nincs semmi baj.
Az utcánkban keletkezett pár kátyú.
Szüleim be telfonáltak azt hiszem az önkormányzathoz, vagy talán a kátyuzókhoz és 2 hét alatt megcsinálták úgy hogy 2x jöttek mert 2 rétegben csinálták meg és pöpec lett.
Ja és a szüleim nem VIP-k!
Emlékszem mikor Dániába jártam rendszeresen akkor ott is voltak felújÃtások a kétsávos autópályán, igaz nem értettem miért, mert nem volt rossz.
Nem volt tükör sem, de nem is volt megemlÃtésre méltó, vagy egyáltalán észrevehetÅ‘ baja sem.
Úgy tűnik az is zsebre mehetett.
Mivan félrehúz a Humvee-d? 😀
barmok…..csinálnak új utakat. jó. és a meglévÅ‘ 3000km-nyi hulladék kátyus, qrvára nyomvályús utakkal mi lesz?
értem, hogy a magyar utakon szinte a vidámparkban érezheti magát az ember, de azért elmennek az a jó…….tudják hova.
AmÃg a pénzek felét túlszámlázásokkal eltüntetik a haverok, és pártközeli cégek, addig nem fog itt semmi változni. Amit beszednek jövedéki adókból, útdÃjakból és autós sarcokból, minden utakkal kapcsolatos dolgokra elégnek kellene lennie, de Ãgy nem lesz sosem elég. Nem vagyok optimista.
Gyakorlatilag minden romos. Lehet először azt kellene rendbe tenni ami már megvan.
Az utak állapotával kapcsolatban nemrég figyeltem fel egy Amerikában régóta bevett módszerre, amit nálunk annyira (még?) nem alkalmaznak: az ún. “crack sealing”, vagyis az útfelületen képzÅ‘dött repedések kitöltése. Filmekben is meg lehet figyelni, hogy ide-oda cikázó, girbegurba vonalak “csúfÃtják” gyakran az amerikai utakat. Valóban nem valami esztétikus látvány, de ahogy olvastam több helyen, elég hatásos. Hozzáteszem, szerintem az Amerikában használt aszfaltminÅ‘ség sem lehet a helyzet magaslatán, ha ilyen mértékben repedezik, de legalább kidolgoztak a javÃtására egy jó módszert, és ez dÃcséretes:
[url]https://www.google.hu/search?q=crack+sealing&client=opera&hs=7Ti&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi79Y2G9YnRAhXCK8AKHbtWCdwQ_AUICCgB&biw=931&bih=611[/url]
Szó se róla, azért repedeznek a mi útjaink is rendesen, de nálunk talán az igazi problémát nem ez okozza. Mindenki tudja, mi az:)
Sajnos igen, de az M1-es is, ahogy a 0-ás déli szakasza is, vagy az Å‘sszel/télen állandóan ködben úszó m31-es. Rengeteg ember halála szárad a karbantartást/felújÃtást elodázó “emberek” “lelkén”. Ráadásul mióta a közút nevű pénznyelÅ‘höz kerültek az autópályák, a helyzet csak romlik. Az m31-esen pl. már egy hónapja két helyen is szétszaggatva és “bójákkal védve” áll az elválasztó korlát. De ahogy az autópályán dolgoznak, sokszor közmunkással, az két életveszély. Múltkor a 0-áson cserélgették a dilatációs hézagokat és az út középén egy gödörben álldogált vagy öt közmunkás (ebbÅ‘l két nÅ‘), akinek betonoznia kellett volna, miközben négy bója(!) “védte” Å‘ket. Vagy amikor nekiállnak jelzés nélkül füvet nyÃrni a belsÅ‘ sávból. Kész horror, nem tudom mikor lesz ebbÅ‘l komoly baleset újra és hány embernek kell meghalni a pénzéhes disznók miatt…
Még hogy az M1-es, az legalább van, mi lesz a négyes “autópálya” égbe meredezÅ‘ torzóival, megkezdett hÃdjaival? Ja igen, már megint Ãgérgetik, hogy talán majd budget autópályaként megvalósul. A négyes út konkrétan életveszélyes.
És az M1-est mikor fogják vére rendbe tenni, amit a kamionok széttapostak és olyan lassan mint egy hullámvasút?