Komoly mérföldkőhöz érkezett a Suzuki

Többek között a Suzuki Alto, Swift és WagonR sikerének is köszönhető a 80 millió autóeladás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

80 millió eladott autónál jár a Suzuki, melynek történelmében az esztergomi gyár is fontos szerepet játszott.

A hazánkban is - méltán - népszerű Suzuki meghatározó globális mérföldkőhöz érkezett története során: idén augusztusban eladták nyolcvanmilliomodik autójukat. A japán autógyártó első tömeggyártású autóját 1955-ben dobták piacra, ez volt a Suzulight. Ez egy miniautó volt - Japánban még ma is hagyománya van a "kei" kocsiknak, amik európai szemmel nagyjából annyival tűnnek kisebbnek, mint amilyennek az amerikaiak látják az itteni modelleket. Később aztán nagyobb kategóriában is a vevők rendelkezésére álltak, 1965-ben a Fronte 800-zal a kompakt osztályba léptek be.
Hirdetés
A mai napig Japán a Suzuki legfontosabb piaca, a 80 millió eladott autó 36%-a itt talált gazdára. Anyaországukon kívül először Pakisztánban kezdtek el autót gyártani 1975-ben, ezt 1983-ban egy indiai, míg 1992-ben az esztergomi gyár indulása követte. Az első európai bázisuk meghatározó szerepet játszott abban, hogy az öreg kontinensen is meg tudta vetni a lábát a márka, de a földrész értékesítései a 80 millió eladott autó mindössze 10%-át teszik ki. Japán után a második legfontosabb célország India az eladások 32,6%-ával, de az itteni gyár termel az afrikai országoknak is - bár utóbbiak az óceániai, közel-keleti és dél-amerikai piacokkal együtt is csak 7,8%-át adják az összes eladásnak. Japánon és Indián kívül Ázsia többi országába a Suzuki modelljeinek 13,5%-a jutott. A Suzuki ma összesen 10 országban, 15 gyárban készíti járműveit, melyeket 184 országban árulnak. Modellekre bontva a 80 milliós értéket egyértelműen kitűnik az Alto sikere. Ennek első generációját 1979-ben mutatták be, azóta összesen 16 milliónál is többet gyártottak a japán kisautók egyik szimbólumává vált modellből, ezzel az összes eladás 20%-át adta az Alto. Második legnépszerűbb modelljük a WagonR 9 és fél millió eladással, a harmadik helyet a Swift érte el 8,95 millió darabbal. A negyedik és ötödik helyet az Every és a Carry szerezte meg, ezeket a Vitara és a Jimny követi 3,95 és 3,33 millió értékesítéssel. A Suzuki még ma is az eredeti öt alapelv mentén tervezi autóit: kicsi méret, kevés alkatrész, alacsony tömeg, rövid karosszéria és szép megjelenés. A magukat megbízható társként pozícionáló Suzukik eladásai az utóbbi évtizedben növekedtek a legnagyobb ütemben, a tízmilliós mérföldköveket nagyjából háromévente érték el (ezt csak a koronavírus lassította le kicsit).
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?