Olcsó Focus a népszerű Fordtól
Továbbra is a Ford a legnépszerűbb márka hazánkban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az év első hét hónapjában a hazai autópiacon 10,5 százalékos piaci részesedéssel megőrizte vezető helyét a Ford. Sikert jósló a Focus legújabb, olcsó kiadása.
A 2011-es év első hét hónapjában értékesített 3647 darab új járművel 10,5 százalékos piaci részesedést ért el a Ford, s ezzel továbbra is őrzi első helyét a legnépszerűbb márkák listáján. Júliusban 432 autójuk talált gazdára: a hetedik hónapra vetített 9 százalékos részesedéssel a hazai személyautó- és haszongépjármű piac harmadik helyén végeztek.
Nagyban hozzájárult a jó eredményhez az új Focus, melyből immár a négyajtós és kombi modellek is kaphatóak itthon, és ami az eladások alapján Magyarország második legnépszerűbb autója, egyben az összes értékesítés 42 százalékával ez a cég legnépszerűbb modellje, amit a Fiesta (13 %), a Transit (12 %) és a Mondeo (12 %) követnek. 2011 első öt hónapjában a Ford hazai értékesítésének 80 százalékát személy-, 20 százalékát pedig haszongépjárművek tették ki.
Mindeközben piaci pozíciójának tovább erősítése érdekében a Ford – egyelőre ugyan csak az Egyesült Királyságban – egy igazi alapmodellt adott ki a Focusból, Focus Studio néven. A szeptembertől kapható Studio kizárólag ötajtós kivitelben lesz kapható, 85 lóerős 1,6 literes Ti-VCT motorral, mindössze háromféle – fekete, fehér, vagy ezüst – fényezéssel. Bár az eddigi alapmodellnél kétezer fonttal olcsóbban kínált autóhoz nem rendelhetők extrák, mégsem jelenthetjük ki, hogy fapados modellről lenne szó.
Felszereltségébe 16 colos könnyűfém felnik, a karosszéria színére fényezett spoiler, CD/rádió, légkondiconáló, USB-csatlakozós hifi, elektromos külső tükör és első ablak mozgatás, valamint ESP tartozik. Ezen elemek, valamint a mintegy 630 ezer forintos kedvezmény által meglehetősen jó ajánlat lehet a Focus Studio. A kérdés csak az, hogy a Ford máshol is bevezeti-e az alap Focust, vagy kizárólag a szigetország kap a diszkont modellből - ha ránk hallgatnak, a hazai piacra is feltétlenül javasolnánk ezen verziót!
Ez a 85 lóerős 1,6 literes Ti-VCT motor egy 8 szelepes régi 1.6-os vagy a meglévő 115 pacis motor lebutított verziója? A nyomatékáról lehet tudni valamit?
Szerintem egy ilyen 1200-1300 kg-os autóba ez azért elég karcsú!