Nagy erőhöz nagy fék kell, a világ legnagyobbja
V8-ast kapott a batár Bentley, amit illik tudni megállÃtani
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lefelé bÅ‘vÃtették az óriási Bentley motorkÃnálatát, a királyt nem taszÃtották le a trónjáról, továbbra is a W12 a csúcs. Az új V8-as egyenesen a Porschétól jön.
A Bentley Bentayga kÃnálatának bÅ‘vülése csak a W12-es alá történhet, a modell legerÅ‘sebb motorját egyelÅ‘re nem taszÃtják le a trónjáról. Még úgy sem, hogy az újonnan érkezÅ‘ motor akár képes is lenne rá, és kisebb tömege miatt akár gyorsabb is lehetne nála. A hatliteres W12-es alá ugyanis egy V8-as érkezett, méghozzá egyenesen a Porsche Panamera Turbóból. Annyi változtatással, hogy a Bentley óriásában nem 550, hanem "csak" 542 lóerÅ‘t teljesÃt. Még ezzel is 4,4 másodperc alatt van 100-on, csupán 4 tizedet ver rá az óriás 600 lóerÅ‘s 12 hengerese.
A Bentayga kÃnálatába újabb szÃnek is érkeztek, nem mintha eddig nem fényeztethették volna szinte bármilyen szÃnűre a megrendelÅ‘k. Új belsÅ‘ anyagok is érkeztek ám a legfontosabb, hogy a 2,5 tonnás súlyt meg tudja fogni valahogyan 290 km/h-ról is, szóval a Bentley piacra dobta az eddigi legnagyobb, sorozatgyártású autón kapható féktárcsákat. 440 mm átmérÅ‘jükkel önmagukban nagyobbak, mint a legtöbb autó kereke, a karbon-kerámia tárcsákra pedig elöl észbontó, de tárcsánként tÃz dugattyú harap.