A cikk Ãrásának pillanatában már a hazai konfigurátorban sem elérhetÅ‘ az Up, de a hÃrek szerint még készletrÅ‘l hozzá lehet jutni az utolsó legyártott példányokhoz
Mindenki ismeri, lépni sem lehet tÅ‘lük a városban, és aki gyakran igénybe veszi az autómegosztó szolgáltatásokat, az valószÃnűleg találkozott már velük közelrÅ‘l is. A Volkswagen Up mára az utcakép szerves részévé vált, különösen az elektromos kivitele, azonban a márka elérkezettnek látta az idÅ‘t, hogy nyugdÃjazza. 12 évnyi gyártás után nemrég az utolsó példány is legördült a pozsonyi üzem gyártósoráról - Ãrta meg a brit Autocar magazin.
Ma már nehéz elhinni, de anno az e-Up volt a Volkswagen első sorozatgyártott villanyautója
A kisautót még 2011-ben kezdték el forgalmazni a Fox utódjaként, megjelenéskor pedig háromhengeres, egyliteres erÅ‘forrással kÃnálták 58 vagy 73 lóerÅ‘s kivitelben. A 2016 ráncfelvarrás után a turbós motornak köszönhetÅ‘en már 88 lóerÅ‘vel rendelkezett. Villanyautóként 2014-ben debütált e-Up néven, 18,7 kilowattórás akkumulátorral és 133 kilométeres hatótávval, majd késÅ‘bb 2019-ben megjelent a nagyobb akkupakkal felszerelt kivitel is, amely már 259 kilométeres hatótávval rendelkezik.
KésÅ‘bb egy GTI változatot is kÃnált a Volkswagen, 113 lóerÅ‘vel és hatfokozatú manuális váltóval
Az Up nyugdÃjazásával a Golf IV méretű, hatodik generációs Polo marad a wolfsburgi székhelyű gyártó legkisebb járműve. A Volkswagen vezérigazgatója, Thomas Schäfer azonban korábban elhintette, hogy az Euro 7-es szabályok miatt könnyen elképzelhetÅ‘, hogy az ikonikus modellnek is mennie kell, a helyét pedig az ID.2 veheti át.
Az Up nem kap közvetlen utódot, helyette a késÅ‘bb bemutatásra kerülÅ‘ ID. modellek jelenthetnek alternatÃvát
Érdekes autó volt, bár valószÃnűleg Magyarországon csak a pocsék bérautós felszereltségi szinten találkoztak vele sokan, pedig amúgy egész közel jutottak vele a Fiat Pandához haszánlhatóságban és úttartásban. A GTi változat valószÃnűleg elég hamar kult státuszba fog kerülni.